podłączyłem Audi pod VAG i wyszło mi,że współczynnik lambda na wolnych obrotach wynosi 1,195 wtrysk1,41ms korekcja mieszanki 139 a lambda w trasie pracuje w zakresie 0,1-0,67V. Poza tym rano po zapaleniu silnika chodzi z 30 sekund normalnie a potem go dusi spadają obroty o mało nie zgaśnie 3-4sekundy i wyrównują się i potem już chodzi cały czas ok Co może być tego przyczyną co w ogóle odpowiada za uboga mieszankę mono wtrysku,błędów VAG nie pokazał żadnych.
: 29 lis 2010, 10:07
autor: WOJTEK26
Odłacz sonde i zobacz jaki wtedy bedzie wynik na analizatorze, zapewne sonda oszukuje ECU i dlatego masz ubogo, ja mam tak samo na wolnych mam ubogo w okolicach 1,2 a na wysokich jest juz OK 0,98. Przymierzam sie do wymiany ale brak czasu póki co.
: 29 lis 2010, 10:20
autor: STROKE
Dzięki Wojtek za odpowiedź
Tak zrobię, podłączę go pod analizator z odpięta sondą. W sumie moje audi ma dosyć mały przebieg więcej stoi niż jeździ ale jak jadę na zimnym to ma strasznego "muła" dopiero jak przejadę z 15 -20km to zaczyna się "zbierać". Czy regulator ciśnienia we wtrysku też może mieć na to wpływ? Co do sondy czy taka może być NGK/NTK uniwersalna sonda o symbolu: OZA624-E3
Pozdrawiam
: 29 lis 2010, 16:55
autor: jaco80
Jeśli w ABT jest grzana (a tak wnioskuje, gdyż sonda którą podałeś jest 3 przewodowa) to powinno śmigać. Ja do podobnego silnika założyłem OZA624-E1 i jest OK. Zresztą ktoś tu chyba już polecał tą sondę OZA624-E3 do ABT. Choć wiadomo oryginał byłby pewniejszy, no ale cena...
: 06 gru 2010, 20:34
autor: STROKE
Dzisiaj wykręciłem sondę lambda na fotce ponizej napiszcie co o tym myślicie Co do sondy to zdecydowałem się na ori 0258 003 508 LSH-24
: 06 gru 2010, 23:37
autor: oli556
witam mam pytanie mam audi 80 2.0 8v 115 km chce wyciac kata i nie wiem co wstawic zwykła rure czy strumienice i nie wiem co z sada bo jest w kacie gdzie ja najlepiej umiescic prosze o pomoc pozdro oli556
: 07 gru 2010, 08:56
autor: Lukaszbroz
Strumienica, sonda przed strumienicą w rurze...
: 07 gru 2010, 10:14
autor: WOJTEK26
W ABK spokojnie mozesz wkrecic w kol wydechowy w miejsce rurki kontrolnej składu spalin,
: 07 gru 2010, 10:38
autor: STROKE
Czy po wyglądzie sondy jakieś dodatkowe wnioski ze zdjęcia Wam się nasuwają?
: 07 gru 2010, 23:43
autor: zajchu
oli556 pisze:witam mam pytanie mam audi 80 2.0 8v 115 km chce wyciac kata i nie wiem co wstawic zwykła rure czy strumienice i nie wiem co z sada bo jest w kacie gdzie ja najlepiej umiescic prosze o pomoc pozdro oli556
wkręć sondę w kolektor wydechowy, ja tak zrobiłem i jest ok;) kata też usunąłem
: 12 sty 2011, 13:59
autor: STROKE
Kupiłem nową oryginalna sondę lambda BOSCH 0258 003 508 założona prawidłowo samochód przestał się dusić na zimnym i miał lepsze przyspieszenie. Przejechałem 10 km i na vag-u sprawdziłem błędy a on pokazał mi 00525 - Oxygen Sensor Short to Ground i współczynnik lambda zaczął skakać na wolnych do 1,40 ! a po przegazowaniu i utrzymaniu obrotów spadł do = 1 i tak juz pozostał i potem nic nie reagował! lambda faktor =1 i cały czas jest ten sam błąd 00525 - Oxygen Sensor Short to Ground Odłączyłem akumulator odczekałem 30 min podłaczyłem nagrzałem silnik i dalej to samo! Ten sam błąd a na polskim vagu pokazuje bład sondy lambda : sporadyczne zwarcie do masy na wersji angielskiej 00525 - Oxygen Sensor (G39) 29-00 - Short to Ground
: 12 sty 2011, 16:33
autor: WOJTEK26
Sprawdz wiazke od od sondy do wtyczki oraz od wtyczki w kierunku ECU. Zobacz tez co sie stanie jak odłaczysz całkiem sonde. Wyglada to na uszkodzenie wiazki lub jakims cudem sondy
: 12 sty 2011, 16:56
autor: STROKE
Dzięki za odpowiedź
Właśnie włączyłem ponownie silnik podłaczyłem komp i multimetr w ręke. Komp pokazuje błąd ten co wyżej a multimetr pokazuje napięcie 0,04V po odłaczeniu sondy sygnału sondy lambda i podłaczeniu do miernika drugi do bieguna (-) napięcie w miarę rozgrzewania spadało od 0,004 az do 0V i odłaczanie i podłaczenie sondy nie miało zadnego wpływu na prace silnika a na Vagu pokazuje wspólczynnik lambda = 1