Strona 1 z 2
[audi 80 b3 ] koło rozrządu
: 29 lis 2010, 14:28
autor: ehyx1
Siemka
wczorajszego dnia zdazyła mi się nieciekawa przygoda, mianowicie odkręciło mi się samo z siebie koło od rozzadu to co idzie od samej góry, silnik jest kolizyjny czy niekolizyjny? bo nie wiem czy zacząć juz szukać silnika
zdjecie jest podglądowe aby było wiadomo o co chodzi
: 29 lis 2010, 16:51
autor: jaco80
Z tego co chłopaki tu pisali PM jest na 99% bezkolizyjny. Ja na szczęście nie miałem okazji sprawdzać. Ustaw rozrząd pokręć wałem dla pewności na zgaszonym silniku i jak nie będzie nigdzie haczyć to pal dziada;-)
: 29 lis 2010, 17:26
autor: ehyx1
puki co audi stoi u mnie na warsztacie. mechanik to będzie robić bo ze mnie to jedynie blacharz
zobaczymy co wymyśla
: 29 lis 2010, 20:14
autor: Łukaszek KSZO
ja w moim PM mialem pomylke i przekrecilem rozrzad i to porzadnie chyba nawet o 180 stopni i moge powiedziec ze na 100 ten silnik jest bez kolizyjny bo jezdze nim do tej pory
[ Dodano: 2010-11-29, 20:15 ]
oczywiscie po uprzednim poprawnym ustawieniu znakow
: 30 lis 2010, 01:59
autor: ehyx1
nawet nie wiecie jak bardzo podnieśliście mnie na duchu
ufff możliwe że trochę $$$ zostanie w kieszeni ;D
@
w czwartek dodam fote jak zabawnie to u mnie wyglada ;D
: 30 lis 2010, 12:39
autor: percevalle
Nie martw sie zbyt wczesnie, koło dokręcić, pasek założyć na znaki i śmigać. Raczej nie powinno nic sie stać.
: 01 gru 2010, 12:11
autor: waski1
ja dodam ze miałem przed 80tkĄ golfa 2 1.6 podczas jazdy zgasł bo jak się okazało poszły zeby na pasku i tez się nic nie stało . znawcą nie jestem ale konstrukcja tych silników jest chyba bardzo podobna
: 02 gru 2010, 17:13
autor: ehyx1
dzis rozebrałem silnik i okazało się ze zerwało koło wałka wraz z kawałkiem wałka, jakieś 2 cm wraz z klinem, przypiekło go trochę, nie wiem co może być tego przyczyną, dodam że elementy metalowe(wie ktoś jak sie to profesjonalnie nazywa?) które nachodzą na wałek już pod deklem są tez lekko przypalone, o ile głowica nie jest przysmażona, wiec kosztorys będzie 300 +, zastanawiam sie nad kupnem nowego silnika, ewentualnie jeśli wychodziły na tym bloku 2,0 to włożyłbym zamiast 1,8 ten większy
@@@
ewentualnie jaki inny silnik z audi mogę wsadzić aby nie było potrzeby zmieniać kompa itp tak zwany plug&play
i czy jest możliwość zmiany np wtrysku wielopunktowego na monopunkt?
: 02 gru 2010, 18:01
autor: percevalle
ehyx1 pisze:zastanawiam sie nad kupnem nowego silnika
Jeśli blok masz dobry to po co ci nowy silnik, wystarczy wyremontować głowice i nowy wałek rozrządu. :->
: 02 gru 2010, 18:14
autor: quattromtm
jesli przypalone to chyba brak smarowania w głowicy?? sprawdz czy masz dobre smarowanie silnika??
: 02 gru 2010, 18:25
autor: percevalle
quattromtm pisze:jesli przypalone to chyba brak smarowania w głowicy?? sprawdz czy masz dobre smarowanie silnika??
Z odkręconym kołem pasowym to raczej kiepskie smarowanie będzie
: 02 gru 2010, 18:38
autor: quattromtm
ale zerwało razem z kołem kawałek wałka !!
czyli ukręciło?
: 02 gru 2010, 18:41
autor: olapiotr
Co koło wałka rozrządu ma do smarowania. :shock: Pompa oleju napędzana jest wałiem pośrednim.
: 02 gru 2010, 18:47
autor: percevalle
Co koło wałka rozrządu ma do smarowania. Pompa oleju napędzana jest wałiem pośrednim.
A jaką masz gwarancje jak zachowa sie wałek pośredni po zerwaniu któregoś z kół. Będzie sie dalej kręcił czy nie?
: 02 gru 2010, 18:55
autor: ehyx1
quattromtm pisze:ale zerwało razem z kołem kawałek wałka !!
czyli ukręciło?
razem z kołem kawałek wałka czyli te 2 cm