Strona 1 z 2

[PP ALL] niedogrzany silnik

: 30 lis 2010, 00:06
autor: adamo9011
witam wszystkich od dzisiaj jestem posiadaczem audi 80 1.6 51kw i mam takie pytanie jak na dzisiejszcza pogode i warunki temp silnika nie przekroczyla mi kreski pomiedzy 50 stopni a 90 stopni na wskazniku a podczas rownej jazdy byla troche ponad 50 stopni takto wszystko normalnie smigalo ogrzewanie grzalo mocno lecz to chyba nie jest dobrze taka mala temperatura nie?? z gory dzieki i czekam na jakies info

Poprawiłem temat by był zgodny z regulaminem bo już sporo postów więc szkoda wyrzucać
/aldi

: 30 lis 2010, 00:22
autor: percevalle
Cóż, trzeba sprawdzić czy czujnik temp. nie przekłamuje. Sprawdz też czy termostat puszcza na duży obieg po rozgrzaniu silnika, to może pośrednio powiedzieć coś o stanie czujnika.

: 30 lis 2010, 08:57
autor: adamo9011
jesli juz to chyba odwrotnie przeciez jesli by byl caly czas maly obieg to pewnie by sie przegrzewal a nie niedogrzewal moze jest caly czas duzy obieg a ze tera tak zimno a trzeba przyznac ze duzo ma tych wlotow zeby wialo na chlodnice

: 30 lis 2010, 10:37
autor: WOJTEK26
_uwaga

: 30 lis 2010, 12:36
autor: percevalle
adamo9011 pisze:jesli juz to chyba odwrotnie przeciez jesli by byl caly czas maly obieg to pewnie by sie przegrzewal a nie niedogrzewal
Oczywiście. Tylko że ja nie sugeruje ze ma mały obieg, tylko że jesli termostat pusci na duży przy tych 87*C a na blacie ma ponad 50*C to oznacza jedno: czujnik. :-P

: 30 lis 2010, 13:39
autor: goldi j51
Dokładnie jak Witek napisał a czujnik który odpowiada za sygnał na zegary w naszym silniku pp jest na górze na króccu od wody dolny czujnik odpowiada za temperature którą przekazuje do ecu

: 30 lis 2010, 22:46
autor: adamo9011
aha to nie skumalem o co chodzi hehe;p;p to spoczko jutro sprawdze

[ Dodano: 2010-12-01, 08:21 ]
a jesli cos to duzo roboty z wymiana termostatu?? ale ten silnik pp to jest gaznik i on ma ecu??

: 01 gru 2010, 13:14
autor: goldi j51
Tak ma ecu pod nogami pasażera a jeśli chodzi o wymiane termostatu poszukaj w dziale warsztat jest opis

: 02 gru 2010, 11:28
autor: waski1
kolego termostat znajduje się na dole silnika zaraz przy pompie wody stojąc przed autem po prawej stronie niejest to duży kłopot jeżeli chodzi o wymiane

: 02 gru 2010, 20:23
autor: Przemo80b3
Wymiana termostatu to ok 40min roboty, a jeśli nie ma się wspomagania to w ogóle bajka, 20min. Najwięcej kłopotów jest z odpowietrzeniem układu.

: 03 gru 2010, 10:17
autor: adamo9011
a wlasnie to jest uklad samoodpowietrzajacy sie czy sa jakies odpowietrzniki gdzies?

: 03 gru 2010, 10:37
autor: kiełek
na lewo od serwa na przewodzie jest odpowietrznik, z tego co pamiętam

: 03 gru 2010, 10:54
autor: olapiotr
Układ może się odpowietrzy a nagrzewnica nie.

: 03 gru 2010, 11:57
autor: adamo9011
aha spoko to na pewno znajde dzisiaj juz wlasnie bede mial termostat to jutro sie za to wezme jesli pogoda pozwoli w miare , ale ogolnie z odpowietrzeniem to niema jakiegos wielkiego problemu nie ??

: 03 gru 2010, 14:27
autor: kiełek
olapiotr pisze:Układ może się odpowietrzy a nagrzewnica nie.
a nagrzewnica nie jest przypadkiem częścią układu chłodzenia ... <rotfl>