Strona 1 z 1
[B3,JN+LPG] problem wtryskiem
: 03 gru 2010, 10:03
autor: Wino80
Witam,mam problem z moim silnikiem, byłem u fachowca z LPG i mi powiedział (ale się wpakowałeś) z tego co zrozumiałem mam wtrysk mechaniczny i na tych wtryskach auto pali bardzoo dużo gazu, powiedział ze ok 16/18l gazu;/ zawiodłem się, powiedział też że najlepszym wtryskiem jest wtrysk jednopunktowy jest to prawda?
I jeszcze jedno auto chodzi tylko na gazie, jak przełączam na PB gaśnie;/ Czego może to być wina? Proszę o pomoc!
: 03 gru 2010, 13:30
autor: Audi 80 Polska
Są ludzie którzy nie narzekają na LPG przy mechanicznym wtrysku. Jeśli już ktoś chce mieć w czymś takim LPG to najlepiej samemu go założyć. Jeśli się kupuje używany samochód z mechanicznym wtryskiem + LPG to trzeba naprawdę uważać bo zaniedbania w serwisie i użytkowaniu mogą doprowadzić do wystrzału i uszkodzenia elementów wtrysku. By naprawić skutki takiego wystrzału trzeba mieć wiedzę na temat naprawy i regulacji.
Dodatkowo rozdzielacz się zaciera podczas jazdy na gazie co powoduje coraz gorszą pracę na benzynie.
Co do spalania to się nie zgodzę dobrze wyregulowany gaz przy silniku z mechanicznym wtryskiem nie powinien palić dużo więcej niż przy gaźniku albo jednopunkcie.
Mój tato ma C3kę 2,3 NF też na mechanicyzm wtrysku i jemu spala 11l/100km przy jeździe w trasie.
Wino80 pisze:powiedział też że najlepszym wtryskiem jest wtrysk jednopunktowy jest to prawda?
Prawda, na następnym miejscu jest gaźnik.
Wyeksploatowany mechaniczny wtrysk a szczególnie z LPG to kłopot wielu, widać to szczególnie po nowych tematach na forum w tym dziale.
Ja bym proponował nie pchać kasy w naprawy i jego regulację tylko wrzucić kolektor od gaźnikowca i do tego jakiś prosty niezawodny gaźnik.
: 03 gru 2010, 14:22
autor: Wino80
Dzięki kolego, a jeszce jedno pytanie, co potrzeba do gażnika kolektor i uszczelkę tylko czy są to jakieś większe przeróbki?
: 03 gru 2010, 14:30
autor: Audi 80 Polska
Gaźnik np. Pierburg 2E (nie mylić z 2EE czy 2E2, 2E3) nie posiada praktycznie elektroniki jest dobrze dostępny i przystępnych cenach.
Keihin trudno dostępny i ceny zazwyczaj powalają na kolana.
A jak chcesz naprawdę toporne urządzenie, które naprawi każdy kowal to gaźnik webera z poloneza/125p/nysy. Tylko z tym weberem jest problem z LPG bo mikser się nie mieści.
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=37620
Sprawdź czy działa podciśnieniowe i odśrodkowe regulowanie kąta przyspieszenia zapłonu, bo może przez to możesz mieć duże spalanie.
Sprawdzałeś czy żaden hamulec nie trzyma, bo może przez to masz takie wysokie spalanie.
Wino80 pisze:co potrzeba do gażnika kolektor i uszczelkę tylko czy są to jakieś większe przeróbki?
Trzeba zaślepić część otworu w głowicy bo tam są owalne (miejsce z wtryskiwacze) a tak ponoć kolektor pasuje bez większego problemu.
: 11 gru 2010, 19:49
autor: Wino80
Ponownie ja, a więc częściowo rozwiązałem problem, to znaczy wymieniłem cały ten mechanizm z wtrysku z innego audika który śmigał na bęzynie w tym starym (klapa przepływomierza byłą powyginana) teraz auto odpali na benzynie i chodzi troche na wolnych obrotach, jak dodaje gazu zaczyna się dusić i po czasie coś strzela, jak się rozpędze na gazie i przełącze na benz to jadzie ale szarpie i coś strzela. Moje pytanie co to może być?
dodam jeszce ze ta guma z powietrza (ten dolot) jest troche przedziurawiona i jest chyba z innego modelu. na kolektorze mam numer " 026 133 223 C" a na tej gumie "026 133 367 G"