Strona 1 z 1

[80 B4 2.0 ABT] niskie obroty?

: 17 cze 2007, 10:07
autor: rafi
witam ;-) ostatnio zauwazylem ze jak rano odpalam niunie to wskazowka obrotomierza siega zaledwie 1.5 kreski?? :shock: czy to nie za malo? podobnie mama czasami jak stoje na swiatlach, przy czym silnik mi nie gasnie. :arrow:
przy rannym uruchamianiu czasami obroty mam tak rzedu ok 800 obr a innym razem zaledwie 2 kreska??? przy czym nie zauwazylem zbytniego falowania obrotow.
raczej chodzi rowno!
dodam ze nie jezdze na gazie!!! czy to moze byc powod jakosci paliwa??? a moze cos innego??? macie jakiegos pomysła?wydaje mi sie ze troche za niskie sa te obroty???
jakie powinny byc prawidlowe oborty silnika???

: 17 cze 2007, 10:24
autor: paco
Prawidłowy zakres obrotów w ABT to 750-1000. Przy 1,5 kreski czyli 300obr powinno już raczej telepać silnikiem i pewnie by gasł. Może masz błędny odczyt na obrotomierzu. Jeśli na zimnym silniku masz max 800 to też mało, bo generalnie powinno być 1000-1200. Jeśli jest więcej to wina np. silniczka krokowego lub nieszczelności układu wydechowego.

: 17 cze 2007, 19:07
autor: PABLO
Szukałbym przyczyny gdzieś w obrotomierzu. Może coś tam szwankuje

: 17 cze 2007, 19:37
autor: Kornel
Jak będziesz czuł po silniku, że ma za małe obroty i szarpie nim to może być wina nastanika biegu jałowego (silniczka krokowego), może zacinać ci się mikrostyk który się tam znajduje. Albo blokuje w srodku silniczek tak jak ja to miałem.

: 18 cze 2007, 18:49
autor: rafi
ale na razie nim nie szarpie. ma male obroty ale rowno chodzi.
KorNoLio czy ty mowisz o regulatorze biegu jalowego????

: 18 cze 2007, 20:12
autor: Kornel
rafi pisze:ale na razie nim nie szarpie. ma male obroty ale rowno chodzi.
KorNoLio czy ty mowisz o regulatorze biegu jalowego????
Tak dokładnie o tym piszę.

: 18 cze 2007, 22:11
autor: rafi
i co zrobiles??? slyszalem ze ten silniczek krokowy mozna zalac nafta i popsikac wd ekiem potem go dobrze przedmuchac i bedzie jak new!!! jangorzej jak to nie bedzie ten regulator tylko cos innego???? :shock:
a jak podepne sie pod kompa to cos zczytam w zwiazkiu z tymi niskimi oborotami????

: 19 cze 2007, 06:45
autor: silentfox
tak zalej na noc nafta a potem wd 40
ale przy 500 obrotach to silnik niebedzie rowno chodzil bedzie nim telepalo i napewnto to odczujesz
komp pokazuje obroty i niemusi byc to byc przez wag wystarczy przez impulsy na kablu wn
zacznij od sprawdzenia czy obrotek dobrze dziala

: 20 cze 2007, 00:09
autor: Kornel
rafi pisze:i co zrobiles??? slyszalem ze ten silniczek krokowy mozna zalac nafta i popsikac wd ekiem potem go dobrze przedmuchac i bedzie jak new!!! jangorzej jak to nie bedzie ten regulator tylko cos innego???? :shock:
a jak podepne sie pod kompa to cos zczytam w zwiazkiu z tymi niskimi oborotami????

Niczym nie zalewaj to nie taki krokowiec jak we wtryskach mechanicznych. Ty masz ABT z wtryskiem jednopunktowym. Jak go zalejesz naftą czy czymś tam to możesz się prawie z nim pożegnać. Niby jest szczelny i zabezpieczony uszczelkami ale jego się w niczym nie moczy.

U mnie poprostu na początku zacinał się a potem spalił się na amen. Po jego rozbiórce stwierdziłem, że kawałek zabezpieczenia wewnątrz silniczka elektrycznego odłamał się i go blokował, aż wpadł i zablokował go na zawsze po czym się spalił. Zależy co u ciebie się stało bo jak dobierzesz się do mikrostyka i coś źle zrobisz albo źle złożysz któreś blaszki to także żegnaj i nie będzie działało. Nie mniej jednak jeżeli podejmiesz się tego zadania to możesz rozebrać zostawiając mikrostyk w spokoju i zobaczyć czy coś nie zacina w środku silniczka lub slimaka który napędza kółko i dalej reguluje obroty.

Ja poprostu wymieniłem na drugi, kosztował mnie 360 zł na allegro, w sklepie śpiewali mi 650zł z tego względu, że nie mogli znaleźć ja miałem na 6 pinów. Występują także 4 pinowe.

Rafi jak chcesz to powinienem być na spocie w Świdniku to możemy pogadać o tym.

: 20 cze 2007, 09:18
autor: rafi
z miła checia bym pogadał z Tobą KorNoLio, ale nmnie na tym spocie nie bedzie - juz załuję;-(
a co do tego silniczka to - zamierzam sie za niego wziąśc - bedę ostrożny i delikanty - jak sugerujesz!!! wiem ze one sporo kosztuja - kur... jak sie okaze ze trzeba bedzie go wymienic to :shock:
ostatnio ciepie na chroniczny brak kasy!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Dodano: 2007-06-20, 13:20 ]
i tyle było płaczu o nic!!! heheh :-P
a juz myslałem ze to ten silniczek! i kasaaaa!!!!!!
rozebrałem go - i wszystko bylo w przadku, mikrostyk również!!!!
co wiec podpiałem sie pod kompa i..??? :arrow: 0 błedów!!!!!!!!!!! a obroty silnika
wporzo!
silnik pracuje równiutko nie gaśnie, nie dusi sie i nie rzuca autem!!!!!
jednakze dalej wskazowka jest na II kresce w obrotku przy uruchamianiau!!! :-( :arrow:

i co się okazjue????

ze prawdopodobnie "coś" z obrotomierzem??? po prostu głupieje!!!! żle wskazuje

no cóz z jednej strony sie cieszę !!! bo kasa w kieszeni :mrgreen:
a z drugiej czeka mnie chyba rozbiórka zegarówi :arrow: sprawdzenie sciezek i styków za obrotomierzem???
pozostałe zegary sa ok!

: 20 cze 2007, 16:07
autor: Kornel
To chociaż + że krokowy sprawny :lol:

: 20 cze 2007, 21:38
autor: rafi
tak, mozna powiedziec duzy plus!!!!