Strona 1 z 2

[B3 NE] czujniki audi 80

: 10 gru 2010, 19:43
autor: piroman90
jakie występują czyjniki przy silniku w Audi 80 B3 1.8 ?

: 10 gru 2010, 19:51
autor: Przemo80b3
Czujnik temperatury dający sygnał na wskaźnik temp. (w B3 najczęściej 2-pinowy), Czujnik termiczny (2 - pinowy) włączania podgrzewania kolektora dolotowego (jeż), 2 czujniki ciśnienia oleju (przy filtrze oleju, dokładniej nad nim), czujnik włączenia wentylatora chłodnicy (znajduje się on w chłodnicy w lewym dolnym rogu)

: 10 gru 2010, 20:19
autor: Jarewa
Autor nie napisał o jaki dokłądnie silnik chodzi. To jeszcze trzeba dodac czujnik teperatury dla ecu.

: 10 gru 2010, 20:21
autor: jaco80
W monowtryskach trzeba doliczyć jeszcze czujnik temperatury zasysanego powietrza (IAT).

: 10 gru 2010, 20:24
autor: Audi 80 Polska
piroman90, sprecyzuj jaki masz silnik (jego oznaczenie kodowe najlepiej) bo 1,8 był w dwóch wariantach mocy oraz na gaźniku, wtrysku jednopunktowym lub wtrysku wielopunktowym.

_uwaga

_uwaga

: 10 gru 2010, 23:42
autor: piroman90
mechaniczny wtrysk wielopunktowy z mocą 66 Koników

podejrzewam awarię któregoś z czujnika gdyż silnik zimny pali bez zastrzeżeń na PB a na gaz przełacza się automatycznie.
lecz pozniej na rozgrzanym silniku nie mozna go ponownie odpalić

: 11 gru 2010, 19:11
autor: Przemo80b3
Jarek, sugerowałem się tylko podpisem w profilu autora tematu, a tam widnieje tylko pojemność 1.8 ;-)
mechaniczny wtrysk wielopunktowy z mocą 66 Koników
Chyba 66kw, czyli koników masz pod maską 90 :lol: Oznaczenie silnika masz pewnie JN.
A co do trudnego odpalania, to pewnie Ci na ciepłym zalewa silnik.

: 13 gru 2010, 20:34
autor: piroman90
dzieki za pomoc.
usterka polegała na tym że zasysał lewe powietrze, i czym bardziej cieplejsze powietrze tym gorzej palił

: 13 gru 2010, 22:51
autor: davidpolska
ale powiedz kolego gdzie zasysał lewe powietrze ??

: 14 gru 2010, 19:54
autor: piroman90
gdy sie stoi naprzeciw maski to po lewej stronie silnika za wtryskami jest taka jakby szeroka guma ktora zakrywa gardziel. lecz w gardzieli jest przepustnica ktora powinna to szczelnie zakrywać, niestety ta guma byla troche skrzywiona i tworzyła sie w ten sposób nieszczelność, nie znam fachowych nazw tego opisuje wlasnymi słowami...
uszczelniłem to i silnik pali juz bez zarzutów nawet na ciepło

: 14 gru 2010, 21:29
autor: davidpolska
a co to jest za czujnik; i jak go sprawdzić i co on powoduje i najważniejsze ile on kosztuje??

: 14 gru 2010, 21:47
autor: GerB3
Czujnik do wskaźnika temperatury na desce.

: 15 gru 2010, 06:29
autor: Przemo80b3
GerB3 pisze:Czujnik do wskaźnika temperatury na desce.
Hmm :roll: Nie jest to czujnik od włączania podgrzewania kolektora (jeża) :?: U mnie tak właśnie jest, że z góry króćca jest ten czujnik a z dołu jest od sygnału na wskaźnik temp.

: 15 gru 2010, 06:36
autor: davidpolska
a jak go sprawdzić czy jest dobry??

: 15 gru 2010, 13:13
autor: jaco80
GerB3 ma racje. Ten czujnik na dole to od ECU a nie od wskaźnika na desce. Przynajmniej tak jest w PM, tak również podaje instrukcja "Reguluję i naprawiam" strona 93. A co do sprawdzenia, to chyba powinien mieć taką samą rezystancję jak ten czujnik od ECU, ale nie jestem na 100% pewien. Rezystancja czujnika od ECU jest podana w "Reguluję i naprawiam" dostępnym w downloadzie. Możesz też poczekać do włączenia wentylatora i sprawdzić temperaturę na desce, pozwoli sie to zgrubnie zorientować czy czujnik sprawny jest.