Strona 1 z 5

[1.8 NE] Zbyt wysoka temperatura!!!

: 10 gru 2010, 20:39
autor: mic00
Witam jeśli ktoś miał podobny problem, to proszę o info bo nie wiem co mam robić. Wymieniłem termostat i auto trzyma temperaturę cały czas ok95 stopni. Wydaje mi się że to trochę za dużo przy normalnej jeździe i lekkim mrozie. Wystarczy parę razy stanąć na światłach i włącza się wentylator. Czy taka temp. jet normalna?

: 10 gru 2010, 21:56
autor: marko
Nie jest to normalna temperatura . Czy przed zamontowaniem termostatu sprawdziłeś jego działanie w garnku ? Jeżeli nie to możesz mieć problem z nowym źle działającym termostatem . A na starym termostacie jaką miałeś temperaturę ?

: 10 gru 2010, 22:00
autor: mati86
to jest normalna temp. ja w swojej b3 temp. trzymała mi 95-100 stopni a wiatrak załączał się 105. wszystko zależy od termostatu.
ale jak najbardziej jest to normalne.

: 11 gru 2010, 10:35
autor: Tauron
jeżeli temp. jest wyższa to może to być, albo jak koledzy sugerują uszkodzenie termostatu, lub poprostu otweira sie póxniej niż powinien dlatego temp. jest wyższa. Ja po wymianie termostatu po 1 dniu musiałem kupic nowy bo się zatarł, po wymianie na kolejny tym razem Vahlera problem znikł, jednak temp nie jest na poziomie 87, tylko 83-85, nieco nizsza, ale smiga jak talala

: 11 gru 2010, 19:06
autor: Przemo80b3
mati86 pisze:to jest normalna temp. ja w swojej b3 temp. trzymała mi 95-100 stopni a wiatrak załączał się 105. wszystko zależy od termostatu.
ale jak najbardziej jest to normalne.
No nie sądzę, że jest to normalna temp., jest trochę za wysoka :roll:
Jak najbardziej to może być wina nowego, lecz nie do końca sprawnego termostatu (trzeba było zobaczyć jaka na nim była napisana temperatura otwarcia).

: 11 gru 2010, 23:02
autor: Adi-Gdynia
Zgadzam sie z poprzednikiem, zobacz też czy nie masz może zasłniętej chłodnicy, albo czy nie jest zapowietrzony układ chłodzenia. :->

: 12 gru 2010, 14:02
autor: misiek3456
Witaj wszystko jest w porzadku wskazanie nie sa 100%, sa pokazywane w przyblizeniu jezeli zalacza sie wentylator to znaczy ze termostat jak i czujnik temperatury plynu na chodnicy pracuje poprawnie nic nie zmieniaj




pozdrawiam :-)

: 12 gru 2010, 14:25
autor: mic00
marko pisze:Nie jest to normalna temperatura . Czy przed zamontowaniem termostatu sprawdziłeś jego działanie w garnku ? Jeżeli nie to możesz mieć problem z nowym źle działającym termostatem . A na starym termostacie jaką miałeś temperaturę ?
Nie sprawdzałem jego działania. Na starym temp. była ok 50 stopni.

: 12 gru 2010, 14:26
autor: Patrique
No nie jestem przekonany, czy wszystko u kolegi jest ok. Ja wymieniłem termostat na wahlera (otwarcie przy 87`C). I silnik nagrzewa się do 90`C, dopiero wtedy chłodnica robi się ciepła. Jeśli stoję w miejscu to po 2 minutach od kiedy chłodnica jest gorąca to układ załącza wentylator, ale nawet wtedy wskazówka nie przekracza 90`C. Znajomy w 1.8 JN miał zakamienioną chłodnicę i silnik miał często min95-110`C, wentylator załączał się praktycznie co chwile. Po dwóch miesiącach kupił tak jak ja nową chłodnicę. Problem zniknął od ręki. Ważne jest też, żeby idealnie odpowietrzyć układ chłodzenia, szczególnie po wymianie termostatu.

: 12 gru 2010, 14:27
autor: mic00
Adi-Gdynia pisze:Zgadzam sie z poprzednikiem, zobacz też czy nie masz może zasłniętej chłodnicy, albo czy nie jest zapowietrzony układ chłodzenia. :->
Odsłoniłem juz chłodnice ;-) Układ odpowietrzałem wielokrotnie więc myślę że nie ejst zapowietrzony. Ma ktoś jakiś najlepszy sposób na odpowietrzenie??

: 12 gru 2010, 14:28
autor: misiek3456
Nie spotkalem sie jeszcze z termoststem o tak niskiej temoeraterze otwarcia,moj ma temperature otwarcia ok 89 stopni plus minus

: 12 gru 2010, 14:38
autor: mic00
misiek3456 pisze:Nie spotkalem sie jeszcze z termoststem o tak niskiej temoeraterze otwarcia,moj ma temperature otwarcia ok 89 stopni plus minus
NIe sprawdzałem starego w jakiej temp. się otwierał tylko widziałem podczas dłuższej jak i krotszej jazdy że silnik miał temp. zaledwie 50 stopni.

: 12 gru 2010, 14:47
autor: Patrique
mic00 pisze: Odsłoniłem juz chłodnice ;-) Układ odpowietrzałem wielokrotnie więc myślę że nie ejst zapowietrzony. Ma ktoś jakiś najlepszy sposób na odpowietrzenie??
Ręczne pompowanie poprzez uciskanie dolnego węża od chłodnicy, co chwile popuszczając nakrętkę zbiornika wyrównawczego. Nie wiem jak u innych, ale u mnie powietrze zeszło idealnie. Nawet nagrzewnicy nie musiałem zbytnio odpowietrzać. niektórzy mówią że układ sam się odpowietrza. Owszem ale dopiero przy wyższych prędkościach obrotowych (5000-6000rpm). Pompa wody w naszych niuniach nie jest aż tak wydajna jakby się mogło wydawać. Poza tym w trakcie jak odpowietrzam mam możliwość obserwowania poziomu płynu w zbiorniczku.

: 12 gru 2010, 17:52
autor: mati86
w audi sam układ się odpowietrza, nie trzeba nic cudować

: 12 gru 2010, 18:20
autor: au1310
Witam.Panowie wczoraj wymienilem uszczelke pod glowica,uszczelniacze,pasek rozrzadu,rolka napinacza.Na bloku mam oznaczenie NE 190 737.Powiedzcie jakiej jest to mocy silnik?