Strona 1 z 2

[B3 2.0 6A] Falowanie obrotów

: 11 gru 2010, 15:06
autor: indyjr
Panowie, pomocy.

Od roku walczę z samochodem mojej żony. Wymieniłem i sprawdziłem już prawie wszystko i efekty są mizerne.

Objawy:

1.Nierówne obroty na biegu jałowym:
-na silniku zimnym skoki od 500-1200 (pod obciążeniem, przy hamowaniu największy skok),
-na ciepłym również skoki, ale mniej odczuwalne, jednak w korkach - praca nierówna.

2.Częste braki mocy przy przyśpieszaniu, dławienie się silnika (to w jakimś stopniu usuwa wzbogacenie mieszanki, ale wtedy brak skali na analizatorze spalin).

3.Kolosalne spalanie, ostatnio oscylujące w granicach 35l/100km.

Dodam iż komputer wyświetla tylko jeden błąd - 2342 - sonda lambda, oczywiście wymieniłem ją na nową, ale nic się nie zmieniło, może taka ta nowa jest dobra (zamiennik z Bosala). Wszystkie inne części które wyświetlał błędnie zostały wymienione na nowe, oryginalne Boscha, a było tego niemało. Jedyne co udało mi się osiągnąć to to że auto przestało gasnąć na zimnym silniku, wszystkie inne objawy pozostały, a nawet się nasiliły.
Wszystkie parametry mierzalne w tym samochodzie są w zasadzie książkowe, zapłon, zawartość CO w spalinach, napięcia czujników, etc. Ciśnienia na wszystkich czterech cylindrach równe, po 12,8, jota w jotę.

: 12 gru 2010, 19:50
autor: gibgibon
U mnie było dokładnie tak samo. Wczoraj wymieniłem przepływomierz i obroty przestały falować, nie wiem jak z tym kosmicznym spalaniem bo zrobiłem to dopiero wczoraj ale wymiana przepływomierza na falujące obroty pomogła także polecam wymienić, ja zapłaciłem 250 za używke. Mam silnik 3A czyli podobny.

: 13 gru 2010, 21:18
autor: indyjr
Zobaczymy. Jutro przychodzi do mnie nowa nieklejona guma do dolotu i nowa lambda, jak to nie pomoże, zakupie przepływomierz.

: 24 gru 2010, 00:39
autor: SOLEK
No i jakie efekty
u mnie tez spalanie 20l/100

: 24 gru 2010, 09:24
autor: maniekma1
ja tez mam ten sam silnik i tez mi skacza obroty no i spalanie jest oczywiscie 20l nawet i wiecej. jak uda ci sie rozwiazac problem to napisz. pozdro

: 24 gru 2010, 13:25
autor: indyjr
Lipa. Wymieniłem gumę doprowadzającą powietrze od przepływomierza do przepustnicy, wymieniłem lambdę na kolejną i nic. Za samochodem chmura dymu, osiągi nędzne a spalanie przerażające. Włożyłem już w to auto tyle pieniędzy, że strach liczyć.
A jeśli chodzi o spalanie - to kiedyś nawet jak gasła na wolnych to paliła około 13l po mieście, moja 90NG pali 11, ojca C4 -2.6 w automacie i z klimą (czyli oprócz quattro najbardziej paliwożerne) pali w zimowych wrocławskich korkach do 18l. Więc spalanie w 6A rzędu 25-35 litrów po mieście nie wydaje mi się dopuszczalne.
A jeszcze jedno - żeby auto w ogóle jakoś jechało musi mieć bogatą mieszankę, naprawdę bogatą. Jak jeździło naprawdę szybko to nie mieściło się na skali analizatora :(

Chyba pójdzie do żyda, bo po roku kombinowania skończyły mi się pomysły, a żona nie ma auta...

: 24 gru 2010, 13:33
autor: gibgibon
A próbowałeś może wymienić ten przepływomierz?

: 25 gru 2010, 00:11
autor: SOLEK
Sprobuj moze skontaktowac sie z wojtkiem 26 (moderator) jest z jeleniej góry moze on cos doradzi

: 25 gru 2010, 01:57
autor: Audi Sport

: 25 gru 2010, 10:34
autor: indyjr
gibgibon pisze:A próbowałeś może wymienić ten przepływomierz?
Nie. To jedyna rzecz jakiej nie wymieniłem. Ani przepływomierza, ani zaworu który się na nim znajduje. Jednak podczas sprawdzania wszystko zachowuje się jak należy, a sam przepływomierz działa delikatnie i mieści się w fabrycznych wskazaniach. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że z tych grubych części zawsze wymienia się używkę na używkę i nigdy nie ma pewności czy ta "nowa" część też jest w pełni sprawna. Komputer nie wyświetla już żadnych błędów.
A i ostatnio zaczęła jeszcze zalewać świece paliwem, także jak postoi po nocy to nieraz jeden garnek nie funga, trzeba ją troszkę podgrzać na 2500 obrotów.

: 25 gru 2010, 20:47
autor: Audi Sport
To nie wina przeplywomierza tylko zle ustawionej mieszanki paliwa wzgledem powietrza. Jesli nie wiesz o co chodzi w tym calym ke-motronic to polecam skontaktowac sie ze specem w linku, ktory podalem 2 posty wyzej. U mnie predzej spalanie wynosilo wiecej niz 14L w miescie auto mialo mula kopcilo z wydechu i falowaly obroty. Po odwiedzinach u specjalisty auto nabralo mocy spalanie spadlo i na jalowym rowno trzyma obroty :-D

: 25 gru 2010, 21:13
autor: SOLEK
a wiesz co bylo robione?

: 27 gru 2010, 18:14
autor: Audi Sport
Czyszczenie dolotu z benzyny, krokowca, ustawienie dawki paliwa, regulacja krokowca, wymiana czujnika spalania stukowego, sprwadzenie szczelnosci dolotu, ustawienie klapki przeplywomierza, sprawdzenie wtryskiwacza rozruchowego. Po tym wszystkim autko nabralo wigoru i nie ma problemów z paleniem w zimowe poranki.

: 27 gru 2010, 18:45
autor: nitromek
Ja mam ten silnik, tylko z tego co kojarzę to nie da się go podłączyć pod komputer, tylko wybłyskać lampą, na pewno masz ten silnik?

: 27 gru 2010, 19:32
autor: Audi Sport
nitromek, nie mam tego samego silnika ale ten sam uklad wtryskowy a o niego tutaj chodzi. Ten wtrysk nie jest wcale awaryjny trzeba tylko wymieniac filtr powietrza na markowy i na czas no i nie lac lipnego paliwka i ogolnie o to dbac i nie pchac sie w gaz.