[All] Etapy nagrzewania się węży chłodzenia - jakie?
: 11 gru 2010, 20:19
Witam. Po wymianie płynu na zimowy (od ok. miesiąca) mam cał czas podniesioną temperaturę na zegarze (średnio 94-95*, max 98*) a latem miałem równe 90 (jeżdżac na wodzie - nie lałem płynu, bo miałem nieszczelny układ). Teraz układ uszczelniony i zalany koncentratem VW/Audi. Czytałem forum w poszukiwaniu rozwiązania (odpowietrzania itd). Próbowałem, ale nic to nie dało.
Mam takie pytanie zatem. Jak wygląda etap nagrzewania się poszczególnych węży chłodzenia?
U mnie wygląda to mnie więcej tak, że np.
1. Przejeżdżając 2 odcinki po ok. 15km (przedwczoraj) na zegarze miałem standardowo te 94-95*, jednak po otwarciu maski okazało się, że dolny wąż zimny, chłodnica również a górny gorący (króciec-chłodnica).
2. Dzisiaj jadąc jeden odcinek 45km na zegarze również było te 95* (a nawet 98* momentem - wolna jazda), jednak gorące było potem wszystko: węże górne, dolne, chłodnica, wentylator też się włączał).
A dlaczego pytam o etapy grzania? Bo parę dni temu badając temperaturę węży górny wąż (kruciec-chłodnica) był przy krućcu gorący a przy chłodnicy zimny. Czy to jest normalne? Nie powinno to się nagrzewać jakoś jednostajnie (do ok. 10 km jazdy). Czy to nie objaw wadliwej pompy wody? Czy jest sposób na sprawdzenie pompy w działającym silniku (przed rozebraniem)?
Tak pozatym wszystko wydaje się OK. Ogrzewanie jest, pali normalnie. Nic chyba złego się nie dzieje.
Mam takie pytanie zatem. Jak wygląda etap nagrzewania się poszczególnych węży chłodzenia?
U mnie wygląda to mnie więcej tak, że np.
1. Przejeżdżając 2 odcinki po ok. 15km (przedwczoraj) na zegarze miałem standardowo te 94-95*, jednak po otwarciu maski okazało się, że dolny wąż zimny, chłodnica również a górny gorący (króciec-chłodnica).
2. Dzisiaj jadąc jeden odcinek 45km na zegarze również było te 95* (a nawet 98* momentem - wolna jazda), jednak gorące było potem wszystko: węże górne, dolne, chłodnica, wentylator też się włączał).
A dlaczego pytam o etapy grzania? Bo parę dni temu badając temperaturę węży górny wąż (kruciec-chłodnica) był przy krućcu gorący a przy chłodnicy zimny. Czy to jest normalne? Nie powinno to się nagrzewać jakoś jednostajnie (do ok. 10 km jazdy). Czy to nie objaw wadliwej pompy wody? Czy jest sposób na sprawdzenie pompy w działającym silniku (przed rozebraniem)?
Tak pozatym wszystko wydaje się OK. Ogrzewanie jest, pali normalnie. Nic chyba złego się nie dzieje.