Strona 1 z 1
[B4 2.0 16V ACE PB+LPG] Opóżniona reakcja na pedał gazu.
: 12 gru 2010, 13:29
autor: beerni
Witam!!! Przez około pół roku nie jeździłem na benzynie powodem tego były problemy z wejściem auta na obroty przy odpalaniu na benzynie i jeździe na benzynie.Na początku objawiało się się to tym ze trzeba było kilkukrotnie tuż po odpaleniu nacisnąć w miarę szybko pedał gazu żeby samochód nie zgasł i wszedł na obroty i przełączył się na gaz.Na gazie normalne trzymał obroty na poziomie 1000.Przy próbie jazdy na benzynie reakcja silnika na pedał gazu była opóźniona o jakieś 2-3 sekundy a kiedy puściło się pedał gazu silnik gasł,jazda była nie możliwa.Na LPG silnik działał normalnie.Wszystko się zmieniło kiedy przy -15 C nie mogąc odpalić na benzynie ...postanowiłem spróbować na gazie ....oczywiście skończyło się zamarzniętym parownikiem.Poprosiłem kolegę żeby mnie pociągnął ....przeciągnął mnie ze 3 km aż w końcu samochód zapalił na benzynie.I od tamtej pory mogłem jeździć i na gazie i na benzynie z wzorowymi obrotami .Pedał gazu reagował wzorowo ...do puki nie puścił mróz..Wczoraj znowu się zaczęło...przyszła odwilż a wóz zaczął głupieć.Latem byłem z tym u mechanika ...stwierdził że czujnik położenia przepustnicy jest walnięty (nie wymieniłem bo latem dało się jeździć) ...wymieniłem czujnik temperatury znajdujący w bloku silnika z tyłu ????czy w tym modelu jest jeszcze jakiś inny czujnik temperatury ???źle określałem ..to co się dzieje z pedałem gazu .....po naciśnięciu ...samochód reaguje dopiero po przekroczeniu połowy drogi do podłogi.
: 13 gru 2010, 05:16
autor: Lukaszbroz
Stawiałbym na zacinająca się klapę przepływomierza ...zaglądałeś tam? Nurtuje mnie jedno dlaczego po holu i w niskiej temperatury pracował normalnie. Może ciągnie Ci oba paliwa na raz po przełączeniu na benzynę. Włącz zapłon na centralce włącz benzynę, otwórz maskę i słuchaj czy syczy przy parowniku. Jeśli tak to reduktor popuszcza gaz.
: 13 gru 2010, 20:41
autor: beerni
czyli reasumując przełączam na benzynę i ....słucham czy ...puszcza gaz ..czy da rade sprawdzić to jeszcze w jakiś inny sposób ????..czyszczenie przepływomierza ...niewiele poprawiło ...martwi mnie to że .....wszystkiemu winna może być wilgoć jak temperatura jest na minusie ....wszystko chodzi cacy ....
: 14 gru 2010, 05:21
autor: Lukaszbroz
beerni pisze:czyli reasumując przełączam na benzynę i ....słucham czy ...puszcza gaz ..czy da rade sprawdzić to jeszcze w jakiś inny sposób ????..czyszczenie przepływomierza ...niewiele poprawiło ...martwi mnie to że .....wszystkiemu winna może być wilgoć jak temperatura jest na minusie ....wszystko chodzi cacy ....
Przełącz na benzynę włącz zapłon i słuchaj czy parownik puszcza lub robi się zimny i pojawia się szron na ściankach. Takie objawy świadczą o popuszczaniu gazu. Czy masz dobrze ustawioną klapę przepływomierza? To jest ważna żeby była około 1mm od rantu stożka i jej ruch był płynny w górę i dół bez zacięć. Sprawdź przy okazji czy guma w dolocie dobrze przylega bo o ile na gazie to ma małe znaczenie o tyle na benzynie kolosalne. Jeśli masz nieszczelny dolot auto w skrajnych przypadkach może w ogóle nie zapalić mimo że masz wszystko sprawne.
Szczelność układu jest niezbędna aby podciśnienie wytwarzane przez cylindry mogło prawidłowo unosić klapę. Klapa (jej unoszenie i opuszczanie) daje sygnał do ecu o wielkości przepływu powietrza a co za tym idzie dawkowania paliwa, ustawienie kąta zapłonu. Dodatkowo suwak umieszczony w rozdzielaczu i połączony z klapą poprzez dźwignie dodatkowo steruje przepływem paliwa do wtrysków. Także można sobie wyobrazić co "widzi" ecu kiedy klapa jest nieprawidłowo unoszona.
: 16 gru 2010, 21:24
autor: beerni
samochód pali ..idealnie ........1000obr/min gazu nie puszcza nie wychwyciłem wycieku ...odezwę się jak nastanę odwilż...dopóki jest mróz...wszystko działa ....czy ktoś wie ..gdzie kupić czujnik temperatury ...czteropinowy ????
: 17 gru 2010, 05:28
autor: Lukaszbroz
iparts.pl jest dobrze zaopatrzony