Strona 1 z 2

[Audi B4 2,0 90KM] jakie obroty na V biegu

: 14 gru 2010, 09:27
autor: markdania
Witam wszystkich posiadaczy Audi B4 i mam pytanie do osób które posiadają dłużej B4 2,0 moc 90KM czy to normalne w tych autach ze przy szybkości 100KM h na V biegu obroty to 3tys ? a przy 140 km h to 4tys obr. dodam ze sprzęgło się nie ślizga wydaje mi sie ze to za wysokie obroty. Może ktoś mi pomoże i podpowie jak to wygląda u niego Ja mam B4 2,0 ,90KM sedan Kiedyś było B3 1,8 z tego co pamiętam to obroty były dużo mniejsze na V biegu na przykładowych szybkościach jakie podałem Proszę i informacje czy te auta tak maja tak wysokie obroty a może u mnie cos jest nie tak ale co? By to mogło być? Sprzęgło na pewno odpada jest OK. Te auto posiadam od niedawna Pozdrawiam

: 14 gru 2010, 10:01
autor: Lukaszbroz
140 i 4 tyś to ja mam w ACE to jest skrzynia z krótszymi, sportowymi przełożeniami. Oryginalnie 90 KM ABT miał 90km/h przy nieco ponad 2000obr czyli dłuższe, ekonomiczniejsze przełożenia.

: 14 gru 2010, 10:30
autor: majekk
Lukaszbroz pisze:140 i 4 tyś to ja mam w ACE to jest skrzynia z krótszymi, sportowymi przełożeniami. Oryginalnie 90 KM ABT miał 90km/h przy nieco ponad 2000obr czyli dłuższe, ekonomiczniejsze przełożenia.
No nie koniecznie. Kolega nie napisał jaka ma skrzynie biegów. Jeśli ma tak jak ja skrzynię CGT to ma krótkie przełożenia. Szczerze powiedziawszy teraz nie pamiętam dokładnie jakie obroty są przy jakiej prędkości na V biegu ale coś koło tego co napisał markdania.

To co napisałeś będzie się zgadzać jeśli będzie skrzynia CDY.

: 14 gru 2010, 10:31
autor: Kokolino
_uwaga

: 14 gru 2010, 11:34
autor: piter10
U mie też jest przy 3000obr/100km jak kolega wspomniał wyżej to masz akurat skrzynię z krutkimi przełożeniami a sprzęgło to masz dobrę

: 14 gru 2010, 11:40
autor: patryk_85
majekk pisze:
Lukaszbroz pisze:140 i 4 tyś to ja mam w ACE to jest skrzynia z krótszymi, sportowymi przełożeniami. Oryginalnie 90 KM ABT miał 90km/h przy nieco ponad 2000obr czyli dłuższe, ekonomiczniejsze przełożenia.
No nie koniecznie. Kolega nie napisał jaka ma skrzynie biegów. Jeśli ma tak jak ja skrzynię CGT to ma krótkie przełożenia. Szczerze powiedziawszy teraz nie pamiętam dokładnie jakie obroty są przy jakiej prędkości na V biegu ale coś koło tego co napisał markdania.

To co napisałeś będzie się zgadzać jeśli będzie skrzynia CDY.
Potwierdzam, w ABT były co najmniej dwa rodzaje skrzyń biegów - o krótszych przełożeniach CGT (sam taką mam) gdzie przy 3000obr/min jest prędkość 100km/h oraz skrzynia CDY gdzie 100km/h jest przy około 2500obr/min.
Prędkość maksymalna też była różna - około 170km/h dla CGT i jak twierdzą niektórzy nawet 200km/h dla CDY. Za to jak się zbiera CGT spod świateł 8-) niskie przełożenia pozwalają na troszkę szybszy start.
Poza tym wiele razy było już o tym na forum...

: 14 gru 2010, 15:01
autor: Hołowczyc20
Ja mam skrzynie CCE z długimi przełożeniami i przy 100km/h mam 2200obr,3000obr 130km/h ,4000obr 170km/h :-P :-P

: 14 gru 2010, 19:50
autor: Przemo80b3
Po prostu masz skrzynię z krótkimi przełożeniami. U mnie w B3 1.8 przy 3tys. na V jest 130-135km/h ;-) . Najlepiej jakbyś sprawdził na wlepce w bagażniku jaką masz skrzynię, wtedy się wszystko wyjaśni ;-)

: 14 gru 2010, 20:40
autor: Katana_6
Wszystko masz OK masz skrzynie o oznaczeniu CGT, krótkie przełożenia, czyli lepsze przyśpieszenie, kosztem prędkości maksymalnej.

: 15 gru 2010, 15:51
autor: fox33
W moim jest tak-----5 bieg 2000 obr.***65=75km/h
3000 ***105=115
4000 ***135-140
5000 ***158-165
5800 ***180-185 6000***190 v max. ale tylko na LPG
tak mniej/wiecej


Z tego co zauwazylemto moje auto na BP na 5 giegu jest mulowate i niewiem czy poszlo by do katalogowego 170km/h :-? a LPG odlot <ok>

Mala ciekawostka na LPG
2 bieg 6100obr.min ***105 km/h

: 15 gru 2010, 17:54
autor: Przemo80b3
fox33 pisze:Mala ciekawostka na LPG 2 bieg 6100obr.min ***105 km/h
Zaskoczyło mnie to :roll: Dziwne trochę przy krótkiej skrzyni.

: 15 gru 2010, 18:13
autor: Katana_6
U przy skrzyni CGT na piątym biegu na benzynie, dochodzi do odcinki i jest wtedy koło 185, na gazie nigdy nie kręcę pod takie obroty. Silnik w bardzo dobrej kondycji olej texaco 10w40.

: 16 gru 2010, 06:10
autor: markdania
bardzo dziekuje za pomoc info Fakt ze jest mocniejsze bo na V biegu mozna jechac caly czas i nie muli nic pod gore czy nawet przy 40km h nic nie szarpie na v i po dodaniu gazu jedzie bez zadnych szarpan ale te obroty mnie zaniepokoiły ze sa takie wysokie ale jak jest tak fabrycznie to OK dzieki jeszcze raz Pzdrawiam wszystkich co mi pomogli w tym temacie

: 16 gru 2010, 17:04
autor: fox33
Katana_6 pisze:U przy skrzyni CGT na piątym biegu na benzynie, dochodzi do odcinki i jest wtedy koło 185, na gazie nigdy nie kręcę pod takie obroty. Silnik w bardzo dobrej kondycji olej texaco 10w40.

A i sie mylisz u mnie na BP odcina prz 5800/6000 jakos tak a na LPG KRECI NA MAXA
6500 bez problemu wiecej nie probuje gdyz szkoda motoru <mikolaj>

landi renzo/emilia komp. parownik (moc od 100/150KM.).Z TEGO CO ZNALAZLEM W NECIE na temat tego parownika

: 19 gru 2010, 06:10
autor: jarekgorski1
mam problem szarpie mi na zimnym silniku na paliwie po przełaczeniu na gaz jest ok. proszę o pomoc