[all] Alternatywa dla majsterkowiczów(Swap silnika)
: 16 gru 2010, 18:47
Witam
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami podsumowuje Swap silnika Passata B5 do samochodu Audi 80 B4.
Może na początku koszty:
Koszt silnika 1000-2000zł
(warto kupować silnik mając możliwość przejechania się samochodem który zostanie dawca, np Anglik)
Rozpoczynamy od wyrzucenia starej jednostki. Najlepiej jest odkręcić cały przód. Dużym plusem jest to że możemy silnik zostawić na oponach a wypychając budę pozbyć się silnika z komory.
Po zakupie nowego kompletnego silnika gdy Jeszce mamy go poza komora w budzie warto wymienić kilka istotnych elementów.
Prawa łapa silnika pozostaje oryginalna passatowska. Lewą musimy zamienić od naszego silnika ( w tym wypadku ACE). Odkręcamy kolektory lub kupujemy silnik bez nich.
Kolektor "baran" z uwagi na umiejscowienie przepustnicy uniemożliwi dodanie gazu (przepustnica opiera się na pompie hamulcowej.)
Kolektor wylotowy pasuje doskonale od Audi A6 1.8 20V i bez przeróbek możemy go zamontować.
Kolektor dolotowy musimy zmienić na ten od wersji Turbo z bocznym montowaniem przepustnicy.
Wkładamy wszystko do auta.
Kompletujemy wszystkie części. Zakładamy zakupione kolektory montujemy przepustnice. Do wyprowadzenia dolotu potrzebne nam będą przewody od passata b3 16V oraz forda . Przepustnica (jej wylot) skierowana jest na przednia lampę także tworzymy kolano 180 stopni i prowadzimy rury na drugą stronę do skrzynki filtra. Instalacja elektryczna silnika rozprowadzamy po komorze. Dzięki wsparciu klubowiczów uzyskamy schemat podłączenia elektryki który jest prosty lecz pracochłonny.
Podłączenie gazu.
jeśli w swoich niuniach mieliśmy coś jak II generacje albo II generacja z blos możemy taka instalacje zastosować w ADR-rze. Przewód instalacji elektrycznej odpowiedzialny za zasilnie wtrysków silnika "+12V" odłączamy przekaźnikiem od centralki gazu. Blosa montujemy w kolanie które wcześniej utworzyliśmy, co ważne jak najbliżej przepustnicy. Sygnał obrotów dla centralki bierzemy z czujnika halla na walku rozrządu z przodu silnika.
Pierwsze odpalenie.
Sterownik Passata zawiera moduł imo który musimy wyciąć. Bosch service bierze za taką usługę 500zł my możemy zainstalować emulator za 100zł i tez będzie działało (u mnie siedzi). Po złożeniu przodu możemy zapalać i ruszać w drogę.
Eksploatacja.
Z uwagi na zaawansowane sterowanie silnika bardzo miło się nim jeździ przy spaniu gazu około 9l mamy naprawdę spore przyspieszenie i V-max. Dodatkowo basowy pomruk zachęca do naciskania gazu:)
Mam nadzieje ze efekt końcowy się podoba. wszystko z uwagi na kombinowanie i ograniczone środki zajęło mi 1 miesiąc. Drugi swap piątek i sobotę:) Powodzenia
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami podsumowuje Swap silnika Passata B5 do samochodu Audi 80 B4.
Może na początku koszty:
Koszt silnika 1000-2000zł
(warto kupować silnik mając możliwość przejechania się samochodem który zostanie dawca, np Anglik)
Rozpoczynamy od wyrzucenia starej jednostki. Najlepiej jest odkręcić cały przód. Dużym plusem jest to że możemy silnik zostawić na oponach a wypychając budę pozbyć się silnika z komory.
Po zakupie nowego kompletnego silnika gdy Jeszce mamy go poza komora w budzie warto wymienić kilka istotnych elementów.
Prawa łapa silnika pozostaje oryginalna passatowska. Lewą musimy zamienić od naszego silnika ( w tym wypadku ACE). Odkręcamy kolektory lub kupujemy silnik bez nich.
Kolektor "baran" z uwagi na umiejscowienie przepustnicy uniemożliwi dodanie gazu (przepustnica opiera się na pompie hamulcowej.)
Kolektor wylotowy pasuje doskonale od Audi A6 1.8 20V i bez przeróbek możemy go zamontować.
Kolektor dolotowy musimy zmienić na ten od wersji Turbo z bocznym montowaniem przepustnicy.
Wkładamy wszystko do auta.
Kompletujemy wszystkie części. Zakładamy zakupione kolektory montujemy przepustnice. Do wyprowadzenia dolotu potrzebne nam będą przewody od passata b3 16V oraz forda . Przepustnica (jej wylot) skierowana jest na przednia lampę także tworzymy kolano 180 stopni i prowadzimy rury na drugą stronę do skrzynki filtra. Instalacja elektryczna silnika rozprowadzamy po komorze. Dzięki wsparciu klubowiczów uzyskamy schemat podłączenia elektryki który jest prosty lecz pracochłonny.
Podłączenie gazu.
jeśli w swoich niuniach mieliśmy coś jak II generacje albo II generacja z blos możemy taka instalacje zastosować w ADR-rze. Przewód instalacji elektrycznej odpowiedzialny za zasilnie wtrysków silnika "+12V" odłączamy przekaźnikiem od centralki gazu. Blosa montujemy w kolanie które wcześniej utworzyliśmy, co ważne jak najbliżej przepustnicy. Sygnał obrotów dla centralki bierzemy z czujnika halla na walku rozrządu z przodu silnika.
Pierwsze odpalenie.
Sterownik Passata zawiera moduł imo który musimy wyciąć. Bosch service bierze za taką usługę 500zł my możemy zainstalować emulator za 100zł i tez będzie działało (u mnie siedzi). Po złożeniu przodu możemy zapalać i ruszać w drogę.
Eksploatacja.
Z uwagi na zaawansowane sterowanie silnika bardzo miło się nim jeździ przy spaniu gazu około 9l mamy naprawdę spore przyspieszenie i V-max. Dodatkowo basowy pomruk zachęca do naciskania gazu:)
Mam nadzieje ze efekt końcowy się podoba. wszystko z uwagi na kombinowanie i ograniczone środki zajęło mi 1 miesiąc. Drugi swap piątek i sobotę:) Powodzenia