Strona 1 z 1

[B4 ABK] Przepływka , obroty, obudowa filtra.

: 19 gru 2010, 12:23
autor: dudi777
Witam, jetem po zimowej stłuczce :(. Trafiłem prawym przednim rogiem. Auto juz odebrane od lakiernika. Uszkodzenia pomijając blacharskie to lampa, cała ta obudowa plastykowa za lampą do której wchodzi wlot powietrza obudowy filtra powietrza. Problem mam następujący , zawyzone obroty na biegu jałowym.Mniej o 100 obrotów( 1mm przed kreską 1000 obr/min) i chyba zawyżone spalanie.Nie sprawdziłem tego zaraz po odebraniu a pozniej pojechałem sobei zmienić filtry i olej.W każdym bądź razie wtepnie porobiłem nastepujące pomiary.Sonda lambda napiecie waha sie w normach(pomiar multimetrem wiec mało dokłądny, ale nie jest stałe wieć powinno być ok), czujnik temperatury ma ok 230Ohm przy 90 st wiec takze ok. Zainteresowała mnie obudowa filtra i przepływka.Czy połozenie jej powinno byc takie jak na zdjeciu - chodzi mi o szczeline. I czy węzyki od podciśnienia przyłączone do obudowy filtra sa prawidłow tzn ten górny idzie do kolektora ssacego a dolny do dolnej obudowy filtra. No i czy duy wpływ ma to że juz nie mam plastykowej obudowy za lamoą w która wchodził wlot powietrza. Co jeszcze moge sprawdzić w domowych warunkach co do tych obrotów? Obrazek Obrazek

Re: [B4 ABK] Przepływka , obroty, obudowa filtra.

: 19 gru 2010, 14:30
autor: Lukaszbroz
dudi777 pisze:Witam, jetem po zimowej stłuczce :(. Trafiłem prawym przednim rogiem. Auto juz odebrane od lakiernika. Uszkodzenia pomijając blacharskie to lampa, cała ta obudowa plastykowa za lampą do której wchodzi wlot powietrza obudowy filtra powietrza. Problem mam następujący , zawyzone obroty na biegu jałowym.Mniej o 100 obrotów( 1mm przed kreską 1000 obr/min) i chyba zawyżone spalanie.Nie sprawdziłem tego zaraz po odebraniu a pozniej pojechałem sobei zmienić filtry i olej.W każdym bądź razie wtepnie porobiłem nastepujące pomiary.Sonda lambda napiecie waha sie w normach(pomiar multimetrem wiec mało dokłądny, ale nie jest stałe wieć powinno być ok), czujnik temperatury ma ok 230Ohm przy 90 st wiec takze ok. Zainteresowała mnie obudowa filtra i przepływka.Czy połozenie jej powinno byc takie jak na zdjeciu - chodzi mi o szczeline. I czy węzyki od podciśnienia przyłączone do obudowy filtra sa prawidłow tzn ten górny idzie do kolektora ssacego a dolny do dolnej obudowy filtra. No i czy duy wpływ ma to że juz nie mam plastykowej obudowy za lamoą w która wchodził wlot powietrza. Co jeszcze moge sprawdzić w domowych warunkach co do tych obrotów? [url=http://images40.fotosik.pl/458/f02088929ebdaebbm.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images47.fotosik.pl/475/fc0a8961075f52d9m.jpg]Obrazek[/URL]


[ Dodano: 2010-12-19, 14:36 ]
Co do dekla to sam odpadł ja mu nie przeszkadzałem :mrgreen: Przepływka pochodzi z golfa 1.3 ale zasada jest ta sama.

: 19 gru 2010, 16:14
autor: dudi777
Czyli ok, chodziło mi o to czy jakaś szczelina jest, więc u mnie jest szczelina. Mimo wszystko nie wiem co jeszcze może być związane to, że sa podwyższone obroty na jałowym biegu.Mozecie Panowie napisac cos na temat dolotu powietrza, czyli całej tej obudowy za prawą lampą? Wiekszośc ludzi mowi ze oni nie posiadają tego( wiec wiekszosc pewnie po stłuczce ;) . Czy naprawde nie ma znaczenia , że to jest. Jak to jest bardzo szczelne? Przecieżto pobiera powietrze wlotem powietrza z boku lampy?

: 19 gru 2010, 18:44
autor: Lukaszbroz
Sprawdzałeś rozrząd?

: 19 gru 2010, 19:18
autor: dudi777
No własnie nie mam lampy, a bez tego nie ma co podchodzic do ABK jesli.

: 19 gru 2010, 19:52
autor: Lukaszbroz
dudi777 pisze:No własnie nie mam lampy, a bez tego nie ma co podchodzic do ABK jesli.
A na co Ci lampa? Mówię o rozrządzie czyli czy Ci się znaki na kole i obudowie zgadzają. Nie wiem jakie to było uderzenie ale nie zaszkodzi sprawdzić.

: 19 gru 2010, 21:10
autor: dudi777
Jutro sprawdze po pracy.Ciekawi mnei jeszcze sprawa obudowy dolotu powietrza do obudowy filtra powietrza, czy ona jest wymagana, czy obojetna do dzialania.I czy wlasnie moze miecpływ na te obroty

: 19 gru 2010, 22:54
autor: Lukaszbroz
Teoretycznie ktoś miał motyw żeby ja wykonać ale na pewno nie do regulacji biegu jałowego a do wzrostu ciśnienia w dolocie podczas jazdy .

: 23 gru 2010, 16:47
autor: dudi777
Rozrząd sprawdzony i do pewnosci ustawiony wg procedury. Wg komputera obroty pokazuje na jałowym 890.Wieć minimalnie wyższe.Ale juz wiecej nie mam pomysłów co moze jeszcze być

: 23 gru 2010, 19:03
autor: Lukaszbroz
Zatkaj ręką wlot powietrza tam jak był ten plastyk. Może ten element dławił jakoś przepływ w co wątpię.