Strona 1 z 1

[B3 1.8JN] Rozdzielacz paliwa-sprawny tylko wtrysk rozruchu

: 21 gru 2010, 13:43
autor: tuitop
Moje pytanie. Na jakiej zasadzie działa rozdzielacz paliwa? Doszedłem że nie wylatuje benzyna na 4 wtryski tylko na wtrysk rozruchowy. Tłoczek (pływak) jest sprawny i luźno chodzi. Odkręciłem nastawnik ciśnienia (sprawny) i dmuchnąłem powietrze i nie wylatuje powietrze na 4 wtryski. Czyli wyloty są zatkane. Drugie pytanie. Jak to naprawić i czy lepiej wymienić?

Re: [B3 1.8JN] Rozdzielacz paliwa-sprawny tylko wtrysk rozru

: 22 gru 2010, 09:05
autor: Lukaszbroz
tuitop pisze:Moje pytanie. Na jakiej zasadzie działa rozdzielacz paliwa? Doszedłem że nie wylatuje benzyna na 4 wtryski tylko na wtrysk rozruchowy. Tłoczek (pływak) jest sprawny i luźno chodzi. Odkręciłem nastawnik ciśnienia (sprawny) i dmuchnąłem powietrze i nie wylatuje powietrze na 4 wtryski. Czyli wyloty są zatkane. Drugie pytanie. Jak to naprawić i czy lepiej wymienić?

Oznaczenie na rysunku
1 zbiornik paliwa
2 pompa paliwa
3 filtr paliwa
4 akumulator paliwa
5 rozdzielacz
6 przeponowy regulator ciśnienia
7 wtryskiwacz
8 wtrysk rozruchowy
9 przepływomierz powietrza
10 zespól przepustnicy.

Do obwodu zasilania paliwem nalezą: elektryczna pompa paliwa, akumulator paliwa, filtr paliwa, regulator ciśnienia oraz wtryskiwacze - w liczbie równej liczbie cylindrów silnika. W układzie KE w znacznym stopniu wykorzystano elementy obwodu zasilania paliwem z K-Jetronic. Paliwo ze zbiornika jest zasysane przez pompę paliwa i tłoczone pod ciśnieniem 540 do 650 kPa, zależnie od typu samochodu, przez filtr do rozdzielacza
paliwa (5). Równolegle do filtru paliwa napełniany jest akumulator paliwa (4). Przeponowy regulator ciśnienia utrzymuje stałe ciśnienie w układzie paliwowym (kolor ciemnoniebieski). Nadmiar paliwa przewodem zwrotnym jest kierowany z powrotem do zbiornika paliwa (kolor jasnozielony). Po wyłączeniu silnika przeponowy regulator ciśnienia utrzymuje w układzie pewne ciśnienie, które z założenia jest niższe od ciśnienia
otwarcia wtryskiwaczy. Zawór płytkowy w regulatorze zamyka kanał przelewowy. Zawór
zwrotny po stronie tłoczącej pompy paliwa uniemożliwia powrót paliwa do zbiornika.
Sprężyna dociskająca przeponę w akumulatorze paliwa powoduje, że ciśnienie pozostaje
w układzie paliwowym przez długi czas po wyłączeniu silnika. Utrzymywanie tzw. „resztkowego" ciśnienia w układzie paliwowym ułatwia ponowny rozruch gorącego silnika i zapobiega odparowywaniu paliwa w układzie (niebezpieczeństwo tworzenia się pęcherzyków powietrza).

Tarcza spiętrzającą ustawia się w gardzieli przepływomierza odpowiednio do ilości zasysanego przez silnik powietrza. Przez dźwignie ruch tarczy przenoszony jest na tłok sterujący. Przesuwający się tłok zmienia przekrój otworów w szczelinach sterujących tulei rozdzielacza. Regulacja polega na zwiększaniu dawki paliwa przy wzrastającej ilości powietrza zasysanego przez silnik i odwrotnie. Przez szczeliny sterownicze paliwo
przedostaje się do górnych komór, a następnie do wtryskiwaczy. Dozowanie paliwa w procesie regulacji podstawowego składu mieszanki odbywa się przez zmianę przekroju szczelin sterujących. Silnik pracuje z mniejsza ilością paliwa przy mniejszym obciążeniu. Silnik pracuje z większa ilością paliwa przy większym obciążeniu. Warunkiem ruchu paliwa jest różnica ciśnień pomiędzy komorami. Przy jednakowych ciśnieniach w komorach nie nastąpi przepływ paliwa. Rozdzielacz paliwa jest tak skonstruowany, ze dla podstawowego składu mieszanki zapewnia różnice ciśnień pomiędzy komorami ok. 0,4 bara. Przy stałej różnicy ciśnień dozowanie paliwa odbywa się mechanicznie.