Strona 1 z 1
[1.8PM LPG] Wadliwy nowy termostat? Pomocy!
: 22 gru 2010, 21:02
autor: ArtisWLN
Koledzy pomocy! Odebrałem dzisiaj samochód od mechanika, był problem z temp. pracy silnika (99stopni). Wymieniony został termostat. Wracając z warsztatu silnik znów zagrzał się do 99, ale jechałem w korku więc myślałem, że to jest przyczyną. Sprawdziłem węże, górny był gorący, dolny ciepły. Teraz ulice są przejezdne, zero korków a temp. znów zbliża się do stówy, ale tym razem dolny wąż jest całkowicie zimny! Czyżby wadliwy nowy termostat? A może coś innego? Pomóżcie koledzy bo jutro zamierzam reklamować usługę i chce mieć argumenty. Z góry serdeczne dzięki za każdą pomoc.
: 22 gru 2010, 22:03
autor: Adi-Gdynia
Nie wiem czy w tym audi układ chłodzenia odpowietrza sie samoczynnie?
Możesz sprawdzić termostat,
Wykręc go i przygotuj garnek z gorącą wodą 90-95 Stopni i wrzuć do niej termostat, powinien sie sam otworzyć, jeśli się nie otworzy to jest wadliwy.
Kiedyś robiłem audi kolegi 100 C4 i tak właśnie było termostat nowy 55zł i był uszkodzony.
Wymienili go w sklepie bez problemu.
: 22 gru 2010, 22:09
autor: Motostacja pl
Wodę ci gotuje? Jeśli nie to może u ciebie wszystko jest si jeśli chodzi o termostat i te sprawy a przekłamuje ci sam licznik - dość częsty problem.
: 22 gru 2010, 23:00
autor: goldi j51
Wiatrak sie załącza jak temperatura przekracza 90 stopni :?:
: 23 gru 2010, 00:01
autor: ArtisWLN
Woda się nie gotuje a wiatrak nie chodzi. Nie wiem czy to przekłamywanie licznika bo dolny wąż jest całkowicie zimny...
[ Dodano: 2010-12-23, 00:04 ]
A co do licznika to jest jakaś metoda żeby to sprawdzić? Kiedy silnik osiągnie 90 stopni to w bardzo krótkim czasie wskazówka wskakuje na 95 i po chwili na 99.
[ Dodano: 2010-12-23, 00:09 ]
i jeszcze pytanie- w jakiej temp. gotuje sie płyn?
: 23 gru 2010, 00:30
autor: Patrique
Ja bym na Twoim miejscu wyciągnął termostat i ugotował z niego w garnku zupę <ok> .
To tak pół żartem - pól serio. Ja kupiłem nowy termostat a mimo wszystko sprawdziłem go wrzucając go do gorącej wody. Temperatura otwarcia 85`C (czyli otworzył się nawet odrobinę wcześniej), no ale współczynnik błędu w granicach tolerancji
.
Kiedy założyłem termostat do pompy i zalałem ukł. chłodzenia płynem, to w momencie osiągnięcia przez wskazówkę pułapu trochę przed "90`C" poczułem, aż zaczęły drgać węże wchodzące do chłodnicy. Czyli termostat puścił duży obieg (wtedy jeszcze wraz z powietrzem, bo ukł. odpowietrzałem dopiero potem).
: 23 gru 2010, 10:00
autor: ArtisWLN
Dzisiaj odpaliłem samochód i zostawiłem go aż do momentu zagrzania. Okazało się, że termostat otwiera się przy wskaźnikowych 100 stopniach, wentylator uruchamia się przy 101, więc bardzo prawdopodobne.są błędne wskazania wskaźnika.
: 23 gru 2010, 11:42
autor: goldi j51
czyli czujnik oszukuje
: 23 gru 2010, 12:37
autor: Motostacja pl
goldi j51 pisze:czyli czujnik oszukuje
Albo licznik.
: 23 gru 2010, 12:55
autor: Jarewa
A nie oszukuje tez poziom paliwa? Gdyby tak to uszkodzony stabilizatro w liczniku.
: 23 gru 2010, 19:56
autor: ArtisWLN
licznik paliwa też ma przekłamania a przynajmniej tak mi się wydaje? Co z tym można zrobić?
[ Dodano: 2010-12-23, 23:13 ]
ok, szukajka fajna rzecz
Już wiem wszystko, ale chciałem jeszcze zapytać czy symbol stabilizatora jest ogólny dla wszystkich generacji 80-tki czy może do B3 PM był jakiś inny (czytałem posty dotyczące B4 i była mowa o symbolu KA7810)?
: 24 gru 2010, 07:00
autor: Przemo80b3
Stabilizator jest taki sam