Strona 1 z 3
[1.8 PM "LPG"] Przerywa na benzynie i gazie !!
: 24 gru 2010, 14:05
autor: Jakubek
Witam wszystkich
Kupiłem Audi 80 B4 z silnikiem prawdopodobnie od B3, 4 cylindrowym 1.8 NE. Mam problem, gdyż na benzynie na zimnym silniku nie stoi na obrotach i ciężko wchodzi na obroty, a gdy już na nie wskoczy to szarpie i przerywa
Na gazie znowu na zimnym silniku chodzi idealnie, a gdy silnik rozgrzeje się do temperatury 90 stopni to i na gazie zaczyna przerywać i szarpać. Byłem u gazownika, który regulował gaz i dalej to samo. Sprawdzałem wszędzie, nigdzie nie łapie lewego powietrza. Jedynie co to mam ułamany wężyk od podciśnienia, który idzie od zaworu zwrotnego do przyśpieszacza, ale to nie powinno przez to szarpać i przerywać. Pomiędzy pierwszą, a drugą świecą od maski nie ma podłączenia na masę i nawet nie wiem czy powinno być. Zmienione są świece na nowe, kable, palec i kopułka i nadal to samo... Przeglądałem już chyba wszystko i nie mam zielonego pojęcia. Nie mam też pieniędzy, żeby zmieniać części na chybił trafił, także potrzebuje waszej pomocy !!
Jestem tu nowy, także nie znam jeszcze forum, ale jeśli temat jest tam gdzie nie powinien to przepraszam :oops:
: 24 gru 2010, 14:12
autor: Lukaszbroz
Odłącz potencjometr przepustnicy i wtedy zobacz jak pracuje. Sprawdź podłączenie cewki i aparatu zaplonowego
: 24 gru 2010, 20:09
autor: Jakubek
A masz może jakieś zdjęcie tego czujnika, lub gdzie najlepiej mogę go znaleźć ?? Bo znalazłem jakiś jeden co od niego idą dwa kabelki (+ i -) i do tego chyba 3 wężyki od podciśnienia. I nie wiem czy to jest to. Połączenie cewki i aparatu jest git
: 24 gru 2010, 22:17
autor: marko
Silnik NE nie ma potencjometru przepustnicy . Czy na benzynie na zimnym silniku wyciągasz ssanie ? Możliwe , że przy przeróbce nie dołożyli manetki ssania . Oryginalnie jest niewiele poniżej stacyjki . Instalację gazową ustawiał na gorącym silniku ? Masz regulacje registrem czy silnikiem krokowym ( przepraszam za głupie pytanie , ale przy swapie silnika mogli pozostawić II generację LPG ) .
: 24 gru 2010, 22:57
autor: Jakubek
Jak odpalam to na ssaniu, a następnie cofam manetkę, tak racja jest poniżej stacyjki. No na ciepłym silniku ustawiał. A na tych regulacjach gazu to całkowicie zielony jestem, także musisz mi to wybaczyć
Prawdopodobnie registrem.
: 24 gru 2010, 23:10
autor: Adi-Gdynia
Witam, masz ten sam problem co ja.
Tylko ze moj silnik to JN tez mam ułamany wężyk pod podćiśnienia.
Podłącz go mi to dużo dało.
Sciągnij też kopułkę od rozdzieacza i palec, zobacz jak wyglądają Styki u mnie były zaśniedziałe.
Wyczyściłem je ale mam i zaczeła chodzić normalnie.
Tyle ze mam z nią znów problemy bo mam świece i kable wys. napięcia do wymiany.
Zobacz tez jak wyglądają Twoje odpal auto wieczorem gdzy jest ciemno, otwórz maskę i weź spryskiwacz taki jak pewnie masz w domu z płynem do mycia szyb.
Spryskaj przewody, jak bedą przeskakiwały iskierki to sa do wymiany.
Pozdrawiam
: 24 gru 2010, 23:13
autor: Jakubek
Kable, świece, kopułkę, palec mam nowe, także to chyba nie to...
Z tego co patrze na forum i numerach nadwozia to silnik jest z roku 1989. Także to prawdopodobnie silnik PM
: 25 gru 2010, 11:13
autor: gucia
Zapodaj zdjęcie silni na bloku wybity.ka lub jeśli chcesz symbol masz pod trzecią świecą. Jak upewnosz się co do typu silnika to zaczniemy walczyć? :lol:
: 25 gru 2010, 16:30
autor: Jakubek
Jedyne napisy, które mam na silniku to:
Germany, jest także takie kółko w którym są liczby od 0 do 7 a w środku jest liczba 6.
Mam jeszcze numery na bloku silnika takie: 0261033730Q
Może ktoś pomóc ?? Plisss...
: 25 gru 2010, 17:12
autor: GerB3
Wrzuc zdjecie silnika zwłaszcza lewej strony koło filtra wtedy bezie wiadomo na 90% co masz.
: 25 gru 2010, 17:44
autor: Jakubek
: 25 gru 2010, 17:57
autor: GerB3
Na moje to jest RU 75KM, NE nie ma tej "gruszki" zielonej po lewej stronie i filtra paliwa z prawej. PM to na pewno nie jest, inaczej wygląda dolot.
Jak to na 100% jest RU to współczuje osiągów w budzie B4 bo tam nawet 90KM sobie nie radzi
A oznaczenie silnika musi być na bloku, właśnie pod 3cią świecą, przeczyść to miejsce papierem ściernym bo może być brudne - jest oznaczenie i numer silnika zaraz pod łaczeniem bloku z głowica.
: 25 gru 2010, 18:05
autor: Jakubek
W papierach mam 90KM.
: 25 gru 2010, 18:08
autor: GerB3
Ale papiery masz pewnie od B4 i siedział tam seryjnie 2,0 ABT 90KM. Teraz masz coś zupełnie innego.
: 25 gru 2010, 18:23
autor: Jakubek
W papierach mam, że to składak. Buda jest z B4 a silnik z innego. Silnik mam 1.8 w papierach. A to nie jest ten PM silnik ?