Strona 1 z 2
[B3 1.8 KEIHIN1] wysokie obroty, wysokie spalanie ??
: 26 gru 2010, 15:30
autor: Boom
Dzisiaj zmierzyłem spalanie auta 14,2 L na 100. trochę dużo, nawet na warunki pogodowe jakie mamy.
Gaźnik jest po regeneracji i od tej pory trzyma mi na rozgrzanym silniku niecałe 1200 obr.
Ustawiać ten gaźnik?? jest szansa ze bedzie palił mniej??
Re: [B3 1.8 KEIHIN1] wysokie obroty, wysokie spalanie ??
: 26 gru 2010, 18:03
autor: pawel_m
Masz instalację LPG? Jak podstawka gaźnika? Nigdzie nie łapie lewego powietrza?
Boom pisze:
Ustawiać ten gaźnik?? jest szansa ze bedzie palił mniej??
Też chętnie przeczytam jak poprawnie wyregulować ten gaźnik
: 26 gru 2010, 18:22
autor: Boom
Niem ma LPG jest benzyna tylko.
A podstawa gaźnika to nie wiem. Był regenerowany w dobrym zakładzie wiec chyba fachowiec by powiedział że cos jest nie tak
: 26 gru 2010, 19:22
autor: Przemo80b3
Boom pisze:Niem ma LPG jest benzyna tylko.
A podstawa gaźnika to nie wiem. Był regenerowany w dobrym zakładzie wiec chyba fachowiec by powiedział że cos jest nie tak
To sprawdź podstawę jak
pawel_m pisze. Przy odpalonym silniku złap rękoma za obudowę filtra powietrza i rusz nią w jeden bok, a potem drugi, jeśli obroty zaczną falować, silnik zacznie gasnąć, to znaczy, że łapie lewe powietrze ?
A nie masz żadnych wycieków z gaźnika ?
: 26 gru 2010, 21:06
autor: davidpolska
prZemo a o jakie wycieki ci chodzi bo u mnie postawa gaźnika jest non stop mokra; tylko niewiem w czym /??? czy to benzyna czy olej?? miałeś tak już?? i nową założyłem i to samo i gaźnik przykręcony do gaźnika dość mocno i nie lata a mokra podstawa;
: 27 gru 2010, 11:06
autor: pawel_m
Przemo80b3 pisze:Boom pisze:Niem ma LPG jest benzyna tylko.
A podstawa gaźnika to nie wiem. Był regenerowany w dobrym zakładzie wiec chyba fachowiec by powiedział że cos jest nie tak
To sprawdź podstawę jak
pawel_m pisze. Przy odpalonym silniku złap rękoma za obudowę filtra powietrza i rusz nią w jeden bok, a potem drugi, jeśli obroty zaczną falować, silnik zacznie gasnąć, to znaczy, że łapie lewe powietrze ?
A nie masz żadnych wycieków z gaźnika ?
Nie sugerował bym się samą obudową bo pod nią może też łapać lewe wiatry. Lepiej będzie jak poruszasz samym gaźnikiem i dopiero wtedy zobaczysz co jest grane(gaźnik nie powinien latać na boki). Możesz też odpalić silnik(zimny) i zobaczyć czy tam nie zasysa powietrza przykładając rękę.
P.S: Czy ta podstawka gaźnika często się wam psuje?
: 27 gru 2010, 13:10
autor: Boom
Może sie nie znam ale gdyby gaźnik łapał lewe powietrze to pewnie obroty by skakały albo silnik by przygasał. A tu nic takiego sie nie dzieje. poprostu trzyma 1200 obr.
: 27 gru 2010, 21:08
autor: Przemo80b3
davidpolska pisze:prZemo a o jakie wycieki ci chodzi bo u mnie postawa gaźnika jest non stop mokra; tylko niewiem w czym /??? czy to benzyna czy olej?? miałeś tak już?? i nową założyłem i to samo i gaźnik przykręcony do gaźnika dość mocno i nie lata a mokra podstawa;
Chodziło mi o wycieki z komory pływakowej.
No nie wiem czy to benzyna, bo benzyna szybko odparowuje :roll:
Paweł, gaźnik jest na połączony z obudową filtra i jak ruszasz nią to ruszasz także gaźnikiem, więc ta metoda jest skuteczna, ja tak zdiagnozowałem uszkodzoną podstawę. Po wymianie od wiosny tego roku mam spokój
Boom, a nie ma jakiś innych objawów, prócz wysokiego spalania :?:
: 30 gru 2010, 14:04
autor: Boom
Byłem u inżyniera tam gdzie miałem regenerowany gaźnik, żeby ustawić te obroty
Próbował i powiedział, że nie da się tego niżej ustawić ale nie ma to żadnego wpływu na skład mieszanki, czyli też na ilośc spalania, sprawdził auto na analizatorze spalin i wyszlo 3,5 ( norma min od 1996 roku to 4,5). dodał też silnik bardzo ladnie pracuje a gaźnik nie łapie żadnego lewego powietrza.
Czyli co wygląda na to ze ten typ tak ma. 14 L PB95 SHELL po mieście w zimie na krótkich odcinkach w korkach (9km z domu do pracy - czas podrózy 45 minut) przy silniku 1.8 90KM to jakiś dramat.
Zawiodłem sie na OOOO. Chyba bede musial sprzedać tego smoka.
Albo gazownie instalować ale wtedy gazu spali 16 L (w Krakowie cena 2,80:( to chyba sie nie opłaca)
: 30 gru 2010, 20:20
autor: arek.pp
Ten typ tak nie ma. Oszczędna jazda na trasie to 5,8 litra /naprawde/. Srednio 6,5-7,5 (średnie liczone z przebiegów 500-800km). Max. w miescie w te mrozy 10 litrów. I tak od prawie 75 kkm. Lewego powietrza Ci nie łapie, bo by się ksztusił, ale ewidentnie masz coś nie tak z gażnikiem. Prawidłowe obroty jałowe 800-950 - nie więcej.
: 30 gru 2010, 20:30
autor: Przemo80b3
no jak ten typ tak ma, coś jest nie tak :!: wolne obroty 1200 to o wiele za dużo :roll: Spalanie 14L też za dużo :roll:
kolegi Beemka 2.0 140KM na sekwencji latem pali 9-10L gazu /100, a zimą 11-12L LPG.
: 30 gru 2010, 20:36
autor: pawel_m
arek.pp pisze:Ten typ tak nie ma. Oszczędna jazda na trasie to 5,8 litra /naprawde/. Srednio 6,5-7,5 (średnie liczone z przebiegów 500-800km). Max. w miescie w te mrozy 10 litrów. I tak od prawie 75 kkm. Lewego powietrza Ci nie łapie, bo by się ksztusił, ale ewidentnie masz coś nie tak z gażnikiem. Prawidłowe obroty jałowe 800-950 - nie więcej.
Kolego
arek.pp, masz instalację LPG? Wybacz, bo jak patrze na spalanie swojej B3 to w Twoje spalanie na trzeźwo nigdy bym nie uwierzył. Jaki masz silnik dokładniej(kod)?
: 30 gru 2010, 21:18
autor: arek.pp
Mam silnik NE (gażnik KEIHIN I). Jezdze trochę po emerycku, bo zauwazyłem juz kiedys, ze gnanie w sumie nic nie daje. Tak, że to spalanie dotyczy niedynamicznej jazdy (do 100-110 km/h w trasie), a podałem Ci wartości uczciwe (bez typowego kitowania na temat spalania), bo Twoje auto pali zdecydowanie za dużo. Skrzynia "długa", chyba AHK ( na 5. przy 2000 obr. 78 km/h (na liczniku 10 km/h więcej)). Mój gażnik też wymaga naprawy (brak systemu podcisnieniowego przełącznia ciepłe/zimne powietrze), popękana guma po gaznikiem, ale na razie nie ma to wiekszego wpływu na działanie silnika (trochę przygasa podczas mrozu), więc bez potrzeby nie będę tego dotykać, ponieważ znalezenie speca od gaznika to jest WIELKI problem i juz sie przekonałem, ze czasem więcej popsują przy aucie podczas grzebania.
Nie mam lpg. Tankuję Pb98.
A może po prostu ssanie nie zamyka się do konca? Ja tak miałem (trzeba było wyregulowac linkę) i na juz rozgrzanym silniku musiałem ręcznie "domykać" ssanie (palcem pod filtrem powietrza) i obroty spadały wlasnie z 1100-1200 na 800-900.
: 31 gru 2010, 14:38
autor: Boom
Byłem sprawdzić linke od ssania. Zamyka sie prawidłowo do końca. Ustawiłem sobie te obroty na gaźniku na 900. Trzeba ściągnąć oabudowe filtra powietrza i jest śruba przy gaźniku od wolnych obrotów ale ma kontre, i trzeba ją dokręcić a potem skontrować nakrętką.
Zobaczymy ile mi teraz to spali.
PYTANIE? czy regulator podcisnienia kąta wyprzedzenia zapłony to jest to samo co regulator ciśnienia paliwa ??
Bo mam to uszkodzoen bede musial wymienić pewnie przez to też więcej pali
: 31 gru 2010, 16:07
autor: pawel_m
Boom pisze:Byłem sprawdzić linke od ssania. Zamyka sie prawidłowo do końca. Ustawiłem sobie te obroty na gaźniku na 900. Trzeba ściągnąć oabudowe filtra powietrza i jest śruba przy gaźniku od wolnych obrotów ale ma kontre, i trzeba ją dokręcić a potem skontrować nakrętką.
Zobaczymy ile mi teraz to spali.
To jest ta śrubka przy dźwigience, na którą zakłada się linkę gazu(śrubka ze sprężynką)?