Witam nie znalazlem odpowiedniego temamu wiec zakładam nowy.Posiadam audi 80 B3 Pm 1.8S kat. Benzyna+gaz 90 Km.Mój problem polega na tym ze auto nie chce mi chodzic na benzynie,odpala ale go dusi jest mułowaty i skacze na obrotach i gaśnie nie da sie jechać .Na gazie jest ok.zaznacze jeszcze ze wszystkie filtry wymienione.Auto zaczeło szwankować od kiedy ustawiałem gaz to znaczy gaziarz przestawił mi obroty kiedy ma sie przełaczyć z ben na gaz(z 2.5 na 1.8tyś obr.) gaz mam 2 generacji BRC blitz z centrala sterująca Lambda Blitz. Myślałem ze to silniczek krokowy ale to nie jego wina.Czytałem duzo o kodach błyskowych i wyszło mi trzy błedy 2113 2312 2341 i mam odnosnie tego pytanie czy temu wszystkiemu winna jest sonda i czujnik czy zawinił cos gaziarz,a moze to zbieg okolicznosci ze sonda padła kiedy gaziarz ustawiał mi obroty.Auto teraz pali mi 15l gazu na 100km wczesniej 10 ,a benzyny nie wiem bo nie czesto jezdze na niej
PS.Kiedy odłacze tleme z aku jest ok ale tylko 2 dni potem znowu to samo
: 26 gru 2010, 18:40
autor: GerB3
Sonda w tym silniku nie powoduje falowania obrotów ani znaczącej mułowatości auta, jedynie do ok 2500 gorzej przyspiesza, najprościej sprawdzić jej działanie przez odpiecie jej - jeżeli bedzie róznica w osiągach to znaczy że padła, przynajmniej tak jest w aucie bez gazu.
Mułowatosć przeważnie powoduje przestawiony zapłon, sprawdź czy gaziarz przy nim coś nie ruszał. A co do obrotów to wskazywałoby ze coś powoduje łapanie błedów przez komputer, skoro jego reset poprawia prace auta. Moim zdaniem to coś zwiazanego z sama instalacją gazowa.
: 26 gru 2010, 18:48
autor: darecki102
gaziarz tylko przestawił mi obroty na jednej zwrotce chyba drugiej w kompie i tyle.Auto na gazie pracuje dobrze jest mocne czacem sie obroty lubia zaciac na 2 tys i powli spadają ale czego tak duzo pali.na benzynie jest tez mocny ale tylko przez dwa dni do czasu kiedy mu nie wywali błedu i nie zresetuje kompa
: 26 gru 2010, 19:02
autor: GerB3
darecki102 pisze:obroty lubia zaciac na 2 tys
Sprawdź czujnik temperatury biały dwupinowy do komputera - to jest ten na króćcu wody wkreconym od dołu.
: 26 gru 2010, 19:09
autor: darecki102
Mam tylko dwa czujniki biały i niebieski na górze.wydaje mi sie ze o ten niebieski ci chodzi bo jak zapale auto na benzynie i odepne ten czujnik to auto lepiej chodzi ale nie tak jak trzeba .czasem wydaje mi sie jak by na 3 baniaki
: 26 gru 2010, 19:16
autor: GerB3
Dziwne, bo w PM są dwa u góry i jeden pod spodem. Jak mozesz to zrób zdjęcie tego króćca bo w PM jeszcze nigdy sie z takim czymś w tym silniku nie spotkałem.
: 26 gru 2010, 19:16
autor: Przemo80b3
darecki102 pisze:Mam tylko dwa czujniki biały i niebieski na górze.wydaje mi sie ze o ten niebieski ci chodzi bo jak zapale auto na benzynie i odepne ten czujnik to auto lepiej chodzi ale nie tak jak trzeba .czasem wydaje mi sie jak by na 3 baniaki
To masz coś nie tak, w PM powinny być 3 czujniki na tym króćcu (2 na górze i jeden na dole)
: 26 gru 2010, 19:27
autor: darecki102
Zdjecie zrobie jutro bo dziś nie mam jak.Czytalem wiele postw w innuch tematach i tez widziałem tylko dwa czujniki.Wydaje mi sie ze tak powinno byc przy mono wtrysku
: 26 gru 2010, 19:36
autor: Przemo80b3
darecki102 pisze:Zdjecie zrobie jutro bo dziś nie mam jak.Czytalem wiele postw w innuch tematach i tez widziałem tylko dwa czujniki.Wydaje mi sie ze tak powinno byc przy mono wtrysku
Przy silniku z gaźnikiem są 2 czujniki, jak silnik jest na wtrysku to są 3 czujniki
: 26 gru 2010, 19:40
autor: GerB3
Biały na dole daje sygnał do kompa, niebieski u góry sygnał na zegary a ten obok niego jest do włacznika termicznego zasysanego powietrza. Każda wersja monowtrysku miała te 3 czujniki. Może nie masz monowtrysku tylko ten gaźnik elektroniczny, one są bardzo z zewnątrz do siebie podobne, różnicę najlepiej widać jak sciągniesz obudowę filtra - w monowtrysku masz centralny wtryskiwacz nad przepustnicą.
: 26 gru 2010, 19:41
autor: Patrique
Przemo80b3 pisze:Przy silniku z gaźnikiem są 2 czujniki, jak silnik jest na wtrysku to są 3 czujniki
Ten czujnik od dołu występował w każdym "pm", bo jest w sumie najważniejszy. Od niego zależy regulacja wolnych obrotów. Mnie kiedyś zaczął przepuszczać płyn i robiło się w nim zwarcie. Obroty bardzo szalały (na wolnych bywało 1500rpm), albo na przykład silnik nie chciał w ogóle zapalić (brak automatycznego ssania). Sprawdź dokładnie jaki masz typ silnika po oznaczeniach na bloku lub zapodaj fotkę silnika 8-)
Falujące obroty
: 26 gru 2010, 19:49
autor: gucia
Sprawdź czujnik temperatury
Oporności które powinny wyjść masz poniżej
Miałem podobnie i winowajcą był czujnik temperatury. Oczywiście po wymianie konieczna adaptacja , ale to chyba wiesz. :lol:
: 26 gru 2010, 20:00
autor: darecki102
na 100% jest to silnik na mono wtrysku sprawdzałem w dowodzie i na bloku silnika i jest to Pm
: 26 gru 2010, 20:05
autor: Kokolino
_uwaga
: 26 gru 2010, 20:23
autor: Przemo80b3
darecki102 pisze:na 100% jest to silnik na mono wtrysku sprawdzałem w dowodzie i na bloku silnika i jest to Pm
To może kruciec z czujnikami masz inny, bo powinny być 3czujniki, zobacz, czy gdzieś nie majta się jakaś kostka, bądź same kable