Strona 1 z 1

[80 B4 2.0 ABT] Dziwna sprawa(moc i ciśnienie)

: 18 cze 2007, 20:52
autor: Kokolino
Witam.
Od jakiegoś czasu zauważyłem że moje wozidło jak ma temperature tak około 70 stopni to ma dużo lepsze "kopyto" niż jak jest rozgrzany. Postanowiłem przujrzeć się bliżej tematowi i zacząłem od pomiaru ciśnienia sprężania i okazało się że na zimnym silniku ma wyższe ciśnienie średnio 0.9kPa. Trochę to dziwne ale dwukrotne pomiary dzień po dsniu to potwierdziły. Jak już wcześniej pisałem walczę z wypadającymy zapłonami na biegu jałowym i tak do 1800 obr/min. Może któryś z kolegów zpotkał się z czymś podobnym. Czy może to być wina popychaczy powiem tylko że jak silnik jest zimny to trochę coś jakby klekotało i nie są to popychacze raczej jakby luz na tłokach ale po rozgrzaniu silnik chodzi cicho. Proszę o poradę.

: 20 cze 2007, 00:28
autor: czarekj
Teoria może dziwna, ale czemu nie.
Prawdopodobnie masz przegrzane pierścienie i przytartą gładź cylindra. Powstaje przy tym tyle opiłków, że nie nadążysz świec wymieniać a zapłony i tak bedą Ci wypadać bo resztki metaliczne powoduja przeskok iskry po izolatorze.
Inna teaz jest taka, że przed Tobą ktoś grzebał w tym aucie i zrobił mały "remoncik" wstawiając kiepskiej jakości pierścienie.
Nie to żebym chciał Cię przestraszyć, ale ..... kto wie, może mam rację. Ile pobiera przy tym oliwy?

: 20 cze 2007, 00:32
autor: Kornel
czarekj pisze:Teoria może dziwna, ale czemu nie.
Prawdopodobnie masz przegrzane pierścienie i przytartą gładź cylindra. Powstaje przy tym tyle opiłków, że nie nadążysz świec wymieniać a zapłony i tak bedą Ci wypadać bo resztki metaliczne powoduja przeskok iskry po izolatorze.
Inna teaz jest taka, że przed Tobą ktoś grzebał w tym aucie i zrobił mały "remoncik" wstawiając kiepskiej jakości pierścienie.
Nie to żebym chciał Cię przestraszyć, ale ..... kto wie, może mam rację. Ile pobiera przy tym oliwy?
czarekj może nie strasz, aż tak kolegi. Może niech sprawdzić czujnik temperatury silnika, może jest rąbnięty. Ale jeżeli samochodzik łyka olej to może być nie ciekawie, a jakie w ogóle jest to cisnienie bo podaleś tylko różnicę. Z tymi stukami to też może byc różnie jeżeli będą to popychacze to pół biedy, ale jeżeli piszesz o tłokach, to hmmm...

: 20 cze 2007, 09:09
autor: czarekj
Trzeba go troszkę nakręcić ;-) , bo tu sezon prawie ogórkowy a ruch na forum powoli słabnie. Oczywiście życzę żeby auto spisywało sie ok.

: 20 cze 2007, 16:10
autor: Kornel
czarekj pisze:Trzeba go troszkę nakręcić ;-) , bo tu sezon prawie ogórkowy a ruch na forum powoli słabnie. Oczywiście życzę żeby auto spisywało sie ok.
Hehe dobre. Ale tak serio to niech kolega posprawdza wszystko a potem będzie można coś powiedzieć.

: 20 cze 2007, 19:13
autor: Kokolino
oleju dużo moim zdaniem nie bierze bo na 7tys km dolałem niecały litr a czytając na naszym forum i AKP to innileją nawet litr na tysiąc - może jestem w błędzie a pomiar ciśnienia na zimnym waha się od 10.30 do 11.20 a na ciepłym 9.40do 10.10 jak sprawdzałem w instrukcji to jedne i drugie są prawidłowe. Moje pytanie wyszło stąd że poprostu moje auto jest dość mułowate w porównaniu z innymi.

: 20 cze 2007, 21:50
autor: Kornel
No to teraz sprawdź czujnik temperatury ten niebieski dwu pinowy. Może ci się wydaje, że jest mułowate. 90 KM to wcale nie jest dużo dla takiego samochodu. Sprawdź też kable, świece, palec i kopółkę w aparacie zapłonowym, może przyszedł już czas na ich wymianę.