Strona 1 z 1
[b3 80 1.8 NE 91r] Słabe osiągi silnika
: 01 sty 2011, 17:15
autor: au1310
Panowie.Wymienilem uszczelke pod glowica,olej,filtry i dalej wydaje mi sie ze daleko jej do 90 KM.Mialem okazje posmigac b3 75KM i chyba moja idzie tak samo albo troche slabiej.Max predkosc to 140 km/h na Bp i LPG ale bujac trzeba ja ze 3 km.Od czasu przyprowadzenia jej z Belgii tak ma ,czy jest mozliwe ze ktos ja tak zamulil?Dodam ze pali od pierwszego strzala na gazie jak i na benzynie.Jak ja odmulic!Pomocy.
: 01 sty 2011, 18:42
autor: Audi88
Wlej moze jakies lepsze paliwo do przeczyszczenia na szelu jest jakies podobno ; )
: 01 sty 2011, 19:29
autor: Thauri
Witam.Uwazam,ze 140km na 3km to malo.Ja na swoim zmodyfikowanym 1.6 130km to mam na 3biegu/skrzynia5/ a na 2.5 -3km 180.Pamietam swego czasu kiedy mialem 1.8 NE kiedy byly problemy z przyspieszaniem zaczalem od sprawdzenia stanu silnika/ na poczatek przydaloby sie sprawdzic stopien sprezania/.Przydaloby sie tez przyjrzec gaznikowi. W silnikach z pojedynczym wylotem spalin korzystnie na osiagi wplywa wymiana go na podwojny,usuniecie katalizatora oraz splanowanie glowicy.Swego czasu po przerobce bylego 1.8 NE osiagi poprawily sie i to znacznie.
: 02 sty 2011, 07:37
autor: au1310
Ale on sam w sobie nie ma 90 KM.Gora 60-70KM.
(b3 80 1.8 NE 91)
: 02 sty 2011, 12:11
autor: Thauri
Na Twoim miejscu udalbym sie do jakiegos porzadnego mechanika celem okreslenia stanu silnika.Jesli okaze sie ,ze silnik nie jest w najlepszym stanie na poprawe osiagow bym nie liczyl.Jesli podstawowe parametry silnika beda w normie trzeba bedzie poszukac przyczyny czasami zanieczyszczony uklad paliwowy/ np. gaznik / ,zla jego regulacja ,zapchany uklad wydechowy lub jakas inna usterka tez skutecznie potrafia ograniczyc osiagi silnika.
: 02 sty 2011, 15:41
autor: arek.pp
au1310 pisze:Ale on sam w sobie nie ma 90 KM.Gora 60-70KM.
Ma 90 KM i bez problemu osiąga fabryczne 180 km/h (na liczniku więcej).
: 02 sty 2011, 16:51
autor: Audi 80 Polska
Sprawdź ciśnienie sprężania, upewnij się że masz drożny wydech szczególnie jak masz katalizator sprawdź czy się nie rozsypał.
Zdejmij mikser gazu z gaźnika bo może masz w nim za małą dziurę która go dławi.
I na przyszłość poprawnie tytułuj tematy.
: 02 sty 2011, 17:00
autor: dr.lolek
aldi pisze:
Zdejmij mikser gazu z gaźnika bo może masz w nim za małą dziurę która go dławi.
popieram do tego kata sprawdz czy masz jak masz to sprzedaj
wyciag mikser i zobacz czy jest roznica;]
: 02 sty 2011, 20:57
autor: marko
Ne nie ma katalizatora , pierwszy tłumik przelotowy , pozostają do sprawdzenia dwa następne .
: 02 sty 2011, 21:30
autor: au1310
Nie mam katalizatora,wyrzucilem,wstawiony jest lacznik elastyczny.Zdejmowalem tlumik i na oko fachowca jest drozny.Mysle ze gdyby byl problem z nakladka na gaznik od LPG to na benzynie powinien zasuwac nie?A efekt jest odrobine tylko lepszy.Cos slyszalem o podkladkach pod gaznik-kolektor.Tam moze moze byc problem?Jak powinna wygladac oryginalna?Moze jakas pala pchala tam lapy a ja teraz nie moge sie z audi dogadac.Prosze o pomoc.
: 02 sty 2011, 21:52
autor: dr.lolek
jak z mikserem jest cos nie tak to nie bedzie jezdzilo na benzynie tez dobrze wiem jak mialem u siebie mikser byl jezdzilo ledwo co miksera nie bylo to jak nowe auto jezdzilo :mrgreen:
: 02 sty 2011, 22:14
autor: au1310
Jesli tak bedzie to mikser do wymiany?
: 02 sty 2011, 22:17
autor: dr.lolek
moozna wyczycsci ponoc ja wstawielem wtedy blossa i smiga wieksza dziura jest xD lepiej silnik oddycha
: 02 sty 2011, 23:23
autor: Audi 80 Polska
Zmierz jakiej średnicy masz dziurę w mikserze, powinna mieć jakieś 32-34mm.
Może przepustnica drugiego przelotu się otwiera albo masz linkę źle ustawioną że po dodaniu gazu do dechy pierwsza przepustnica się nie otwiera do końca.
Ja miałem zeswapowany NE zamiast 1.6 PP 70KM, gaźnik był od tego słabszego ale 160km/h to nie był problem na gazie, bo na benzynie dobrze nie jechał. Jak się pociągnęło dłużej to i 170 można było złapać. Mikser miałem chyba palnik 32mm.
Popychacze w nim klekotały że chodził głośniej niż diesel pobierał trochę oliwy ale ciśnienie sprężania miał po około 14 bar.
Cos slyszalem o podkladkach pod gaznik-kolektor.Tam moze moze byc problem?
Może chodziło o podstawę gaźnika (takie coś gumowe elastycznie łączące gaźnik z kolektorem) ale jeśli by było z nią nie tak to przy wolniejszej jeździe byś to odczuł.