Strona 1 z 3
[ b3 LPG]:Znikający płyn chłodniczy, problem z obiegiem
: 02 sty 2011, 17:15
autor: manioswir
Witam forumowiczów. Posiadam Audi80 B3 1.8s I proszę o pomoc bo mam dziwny problem. szukałem coś w necie ale nie znalazłem takiego samego problemu. Otóż mam problem z znikającym płynem chłodniczym. Co więcej nie otwiera mi się termostat mimo tego że jest nowy. Po jego zamontowaniu auto długo chodziło na wolnych obrotach i się otworzył, wiatrak się włączył wiec wszystko ok. Jednak następnego dnia po przejechaniu ponad 30 km nie otworzył się.Teraz w ogóle się nie otwiera. Chodzi tylko mały obieg. Silnik się nie gotuje. Po 3 dniach miałem już pusty zbiorniczek wyrównawczy. Poszła uszczelka?? Pomóżcie proszę
: 02 sty 2011, 17:28
autor: joandaw
Dymi na biało , sprawdź czy z bagnetu po oleju nie wydobywa się para. Jak termostat się nie otworzył to mogłeś przegrzać motor i niewykluczone że uszczelka poszła,a ten termostat co to za badziew wywal go zmień
: 02 sty 2011, 17:30
autor: gibaj
czasem nowy termostat i jest do bani
: 02 sty 2011, 17:38
autor: manioswir
mialem juz mkilka termostatów zawsze sie cos waliły. nie otwierały sie
: 02 sty 2011, 17:39
autor: gibaj
jakby poszła uszczelka to płyn by ci poszedł do oleju a stan oleju ok?
: 02 sty 2011, 19:31
autor: majekk
A nie gubisz gdzieś płynu? Pęknięty króciec, lub gdzieś z węża? Popatrz pod autem czy nie ma śladów wycieku.
Jak jest takie tempo wycieku to muszą gdzieś ślady być, chyba, że faktycznie poszła uszczelka
: 02 sty 2011, 19:38
autor: manioswir
Jutro dam znać co i jak. Za dnia zobacze jak wygląda stan oleju i kolor dymu. Nie wiem czy to ważne ale nawiew nie specjalnie grzeje. Raczej letnio daje
: 02 sty 2011, 20:06
autor: goldi j51
_uwaga
: 03 sty 2011, 13:48
autor: manioswir
A więc: Autko dymi na Biało(na LPG sprawdzałem), Zauważyłem że po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego coś jak by się zassało bądź puściło powietrze, oleju jest tyle co było. Co dziwne w wężyku od odmy który idzie do filtra powietrza jest woda. Obawiam sie że jednak poszła uszczelka...
. Korek też jest chyba popsuty :?:
: 03 sty 2011, 14:11
autor: Canibal
wychodzi na to ze uszczelka ci puscila. jak bedziesz to robil zrobi od razu planowanie glowicy
: 03 sty 2011, 14:22
autor: manioswir
A orietujesz się Canibal jaki jest koszt uszczelki i planowania :?:
: 03 sty 2011, 17:16
autor: davidpolska
nie róbcie od razu uszczelki; może masz gdzieś wyciek i dlatego tak Ci sie dzieje; wywalisz kase na darmo;w Audi uszczelka jest nie do zdarcia przegrzac ; musisz chyba albo motor przegrzać albo go tak żyłować ze szok; sprawdz wszystkie możeliwe połączenia węży!!
: 03 sty 2011, 17:26
autor: majekk
Jest zimno więc na biało dymić będzie szczególnie zaraz po odpaleniu, to niekoniecznie musi być płyn w silniku tylko para wodna.
Sprawdzaj węże i króćce. U mnie też płyn uciekał bardzo szybko i już prawie nową uszczelkę kupiłem bo zacieki na silniku wyglądały jakby szło pod uszczelką...... dopiero po bardzo dokładnych oględzinach jak silnik był nagrzany zauważyłem, że z króćca ucieka.
Tak więc musisz prześwietlić auto dokładnie zanim wydasz wyrok i kupisz nową uszczelkę.
Nie ma co pochopnie wydawać oceny, szkoda jakbys w niepotrzebne koszty poszedł
: 03 sty 2011, 17:35
autor: Canibal
pisał ze kopci mu na biało
nie napisal jak bardzo mu kopci . Chyba potrafi odroznic pare od bialej chmury ?
Sprawdz krociec na glowicy z tyłu miedzy glowica a scianka grodziowa. W odmie woda hmm poszukaj przyczyny ......Moze robisz krotkie trasy ? i jaki olej masz zalany ? i kiedy go zmieniales ?
: 03 sty 2011, 19:12
autor: damianek1234561
witam, rozwniez nie obstawialbym od razu uszczelki, jak koledzy pisza najpierw dokladnie posprawdzaj czy nie masz gdzies wycieku, dywaniki w samochodzie tez sprawdz bo moze poszla nagrzewnica, mi kiedys tez wydmuchalo bardzo mocno uszczelke ale tak szybko plynu nie ubywalo bo caly zbiorniczek to duzo, to ze dymi na bialo nie oznacza ze poszla uszczelka
skoro nawiew cieply ledwo dziala zastanawiam sie czy nie zapowietrza sie uklad.
\wiem kolega pisal ze odpowietrzyl ale glupie pytanie kiedy juz wlaczyly sie wentylatory i silnik ostygl czy zbiorniczek byl uzupelniony do poziomu max plynem? bo przeciez kiedy sie odpowietrzyl to wessalo plyn