Strona 1 z 1

[ABT 2.0 + LPG] Wymiana szarego czujnika a wskazania temp.

: 02 sty 2011, 18:21
autor: Pretor
Witam.

W okolicach świąt zaczęła migać kontrolka od stanu płynu chłodzącego. Stan płynu był w normie, więc podejrzenie padło na szary czujnik przy głowicy. Wymiana rzeczywiście pomogła, kontrolka przestała migać. Jednak po wymianie temperatura wskazywana wynosi ok. 100 stopni :-? Przed wymianą na starym czujniku temperatura nie przekraczała 90 stopni. Dodam, że wentylator załącza się powyżej 100 stopni.
Co o tym sądzić? Czy to wina szarego czujnika? Czy taka temperatura wrzenia wody jest dopuszczalna? :->
Proszę o sugestie :-)

: 02 sty 2011, 18:32
autor: killer0123
Cześć
przyczyną prawdopodobnie jest czujnik, kupiłeś pewnie zamiennik.
Ja miałem podobnie albo przekłamywał (zawyżało o około 15stC) albo już przy 60st C zaczynała migać kontrolka od przegrzania.
Zakupiłem w końcu oryginalny używany czujnik i wszystko wróciło do normy.

: 02 sty 2011, 19:37
autor: Żelu
Pretor, mam dokładnie to samo. Trzeba przyjąć, że czujnik trochę przekłamuje chyba, że chcesz kupić oryginał. O ile wentylator się włącza (ma swój czujnik) to nie zawracam sobie tym głowy.

: 02 sty 2011, 20:09
autor: Pretor
Czyli mam rozumieć, że rzeczywista temperatura jest niższa i mam sobie tym głowy nie zawracać. Się rozumie :-)

: 02 sty 2011, 21:19
autor: karolas123
Jeżeli uwazasz, że Twój układ chłodzenia jest sprawny, to mozesz tak jezdzić. Jednak jesli nawet układ jest zapowietrzony, to moze zle sie to skończyć.

: 02 sty 2011, 22:43
autor: Pretor
Po czym poznać, że układ jest zapowietrzony? :-?

: 03 sty 2011, 17:18
autor: killer0123
Najlepiej jak podepniesz się pod VAG-a i tam dokładnie odczytasz temperaturę.
jako że najwyżej położonym elementem jest nagrzewnica jeżeli masz zapowietrzony układ to będzie słabe ogrzewanie.

: 03 sty 2011, 19:30
autor: Pretor
Czyli nie mam zapowietrzonego, bo ogrzewanie działa bezproblemowo ;-) Dzięki za radę ;-)