Jeden mecher stwierdził, że do wymiany jest regulator podciśnieniowy kąta wyprzedzenia zapłonu inaczej chyba regulator ciśnienia paliwa ( taki mały bączek przy aparacie zapłonowym).
Auto miało kiedyś instalacje gazową, teraz nie ma i wężyk nie był podłączony do regulatora i był zaślepiony śrubą. Mechanik mówił,że auto może więcej palić i troche mułowate może być przy wyższych obrotach. No i tu mia chyba miał racje bo auto od dołu zbiera sie ładnie ale jak złapie tak 4000 obr to już nie przyspiesza tak i trzeba cisnąc gaz do dechy.
Zastanawia mnie na jakiej podstawie mecher stwierdził, ze ten regulator jest do wymiany. Dlatego że wężyk od gaźnika nie był podłączony do niego???
Podłączyłem i jest teraz tak.
Zostawić tak?? Czy odłączyć ten wężyk i zaślepić??
Jakie są objawy uszkodzenia tego regulatora??. Bo nie wiem czy jest uszkodzony czy nie !
: 03 sty 2011, 22:16
autor: percevalle
Boom pisze:regulator podciśnieniowy kąta wyprzedzenia zapłonu inaczej chyba regulator ciśnienia paliwa ( taki mały bączek przy aparacie zapłonowym).
Widoczny na obrazku podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu jak sama nazwa wskazuje nie a nic wspólnego z regulatorem ciśnienia paliwa. Przewód powinien być założony, bo inacze nie będziesz miał wyprzedzenia zapłonu przy wyższych obrotach. Oczywiście o ile regulator jest sprawny - w srodku jest membranka, mozna ją sprawdzić zakładając na regulator rurke i zassać powietrze - membranka powinna stawiać opór.
A ten wężyk jak odepne od regulatora i odpale silnik to dmucha z nie go dość mocno powietrze. Tak ma być ??
To nie jest to samo ???
Nie ssie przypadkiem bo dmuchać nie powinno.
Sprawdza się go łatwo bo wystarczy zdjąć wężyk z drugiej strony (ta aby koniec podłączony do regulatora był podłączony).
Pierwszy na szczelność, podczas zasysanie z niego powietrza powinien stawić opór - jeśli można cały czas zasysać z niego powietrze to jest nieszczelny.
Jeśli jest szczelny to trzeba zdjąć kopułkę, pale i osłonę pod palcem i zasysając powietrze patrzeć czy się w środku porusza taka płytka.
Jeszcze można podczas pracy silnika podłączać go i odłączać obserwując zmianę w pracy silnika. Powinno być dobrze widoczna/słyszalna.
PS. jak wcześniej inny kolega wspomniał ten regulator nie ma nic wspólnego z ciśnieniem paliwa.
A na twojej aukcji jest regulator ciśnienia paliwa z silnika z wtryskiem.
Boom pisze: Mechanik mówił,że auto może więcej palić i troche mułowate może być przy wyższych obrotach. No i tu mia chyba miał racje bo auto od dołu zbiera sie ładnie ale jak złapie tak 4000 obr to już nie przyspiesza tak i trzeba cisnąc gaz do dechy.!
Mechanik na moje powinien od razu zlecić wymianę. Uważaj jednak na to jaki masz zaczep tego UFO (podciśnieniowy regulator) gdyż występowały dwa rodzaje.
Boom pisze:Zostawić tak?? Czy odłączyć ten wężyk i zaślepić??
Jakie są objawy uszkodzenia tego regulatora??. Bo nie wiem czy jest uszkodzony czy nie
Objawy są takie jak napisali poprzednicy. Jeśli jest uszkodzony powinieneś go bezwzględnie wymienić i podłączyć tak jak było w oryginale bez względu na to czy ma gaz czy nie. Bez przyspieszenia zapłonu możesz zapomnieć o dynamice tego auta.
[ Dodano: 2011-01-04, 09:05 ]
Po wymianie ustaw zapłon lampą
: 04 sty 2011, 10:17
autor: Boom
Dzięki za odpowiedzi
U mnie jak zdejme wężyk z regulatora to nie ma żadnej różnicy w pracy silnika
NIedługo to wymienie i ustawie zapłon.
Zastanawia mnie tylko dlaczego tak dmucha z tego wężyka w regulator??
: 04 sty 2011, 11:09
autor: antoni
Bo drugi koniec tego wężyka podłączony jest tam gdzie dmucha , a nie tam gdzie powinna być próżnia - czyli podciśnienie - czyli ssanie .
U mnie ( silnik ma oznaczenie RU ) , wężyk ten podpięty jest do kolektora łączącego serwo pompy hamulcowej z kolektorem ssącym powietrze do gażnika .
Więc z tego miejsca zawsze jest zasysanie a nie dmuchanie .
Posprawdzaj , może ktoś Tobie coś przekąpinował i dlatego Ci dmucha do tego siłowniczka przy aparacie zapłonowym .
: 05 sty 2011, 16:44
autor: Boom
niestety mam w niemieckim aucie założony francuski aparat zaplonowy firmy Ducalier, w którym to nie da sie zdemontować regulatora zapłonu.
Muszę kupić cały aparat
Niby niemieckie auto a układa paliwowy japoński troche francji też, ciekawe co jeszcze sie tam znajduje
: 05 sty 2011, 17:21
autor: percevalle
Boom pisze:ciekawe co jeszcze sie tam znajduje
Bo największą wadą Audi jest jego poprzedni właściciel.
: 05 sty 2011, 22:10
autor: Boom
Poczytałem troche, troche podzwoniłem i w B3 były montowane 3 różne aparaty zapłonowe ( w zależnośi od silnika i roku produkcji).
Ale generalenie są trzy firmy. BOSCH, VALEO i DUCALIER.
Przy każdym jest "podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu".
Regulatorów do BOSCH-a jest w cholere, nawet można nówke za 50 zł kupić.
VALEO dużo mniej albo wcale, ale podobno dają sie regenerować
DUCALIER (francuski) = 0
W piętek jestem umówiony na wymiane aparatu zapłonowego na BOSCH z nowym "regulatorem"
Napisze jakie zmiany w przyspieszeniu nastapiły
(Bo jak piszą 80-tka nabiera ( odzyskuje ) dynamike.