[B3 1.8PM 89] Samodzielny remont góry silnika
: 05 sty 2011, 00:21
Postanowiłem założyć nowy temat, ze względu na indywidualne rozpatrzenie kwestii remontu mojego silnika.
Audi 80 B3 1.8 PM 8V AKM typ: 89, 1989
W mojej audiczce jak już gdzieś wspominałem, jest ori silnik z 1989 roku.
Prawdopodobnie nigdy nie remontowany. Przebieg wg licznika 340.000km.
Od czterech latach zdarzają się stuki hydro-popychaczy. To by było jeszcze do zaakceptowania gdyby nie fakt, że dość długo jeździłem z niesprawnym termostatem. Po jego wymianie, kiedy silnik nagrzewa się już do temperatury roboczej 90`C, efektem ubocznym stały się wycieki oleju. A przede wszystkim wyciek z kanału olejowego na łączeniu głowicy silnika z blokiem (w tym charakterystyczniejsze zaokrąglonym miejscu pomiędzy 2 a 3 świecą).
Dość często czyściłem to miejsce w celu dokładnej diagnozy, czy to na pewno z tego miejsca cieknie.
I to by był w zasadzie taki mały wstęp do mojego problemu
Niestety na chwilę obecną nie jestem w stanie tak po prostu oddać auta do mechanika.
Dlatego noszę się z zamiarem wymontowania głowicy i zabraniu jej na "wycieczkę" po zakładach w których by ją poddali mechanicznej obróbce (planowanie, frezowanie gniazd zaworowych), następnie wymiana uszczelek popychaczy, simeringu na wałku rozrządu.
Moje zadanie polegałoby na wkręceniu nowych szpilek założeniu nowej uszczelki głowicy, skręceniu całości i ustawieniu rozrządu.
Ewentualnie gdyby się okazało, że głowica jest pęknięta, to auto zostaje w garażu do czasu zakupu drugiej głowicy.
W związku z tym mam kilka pytań
1. Jaką kupić uszczelkę (zachowując oryginalne parametry)?
2. Czy warto wymienić coś o czymś wcześniej nie wspomniałem?
3. Jakim olejem zalać silnik po tej naprawie? Dodam, że kompresja jest idealna.
...z racji wycieków obecnie zalałem silnik minerałem 15W40 :oops:
4. Jaki jest typ i liczba poszczególnych elementów: uszczelka patentowa wałka rozrządu, uszczelniacze zaworowe itd.
5. Na co zwrócić szczególną uwagę przy naprawie?
6. Czy trzeba wymieniać łożyska wałka rozrządu?
7. Jaki będzie przybliżony koszt części/usług wykonanych w warsztacie?
Mile widziane wszelkie podpowiedzi na ten temat. Dziękuje
Audi 80 B3 1.8 PM 8V AKM typ: 89, 1989
W mojej audiczce jak już gdzieś wspominałem, jest ori silnik z 1989 roku.
Prawdopodobnie nigdy nie remontowany. Przebieg wg licznika 340.000km.
Od czterech latach zdarzają się stuki hydro-popychaczy. To by było jeszcze do zaakceptowania gdyby nie fakt, że dość długo jeździłem z niesprawnym termostatem. Po jego wymianie, kiedy silnik nagrzewa się już do temperatury roboczej 90`C, efektem ubocznym stały się wycieki oleju. A przede wszystkim wyciek z kanału olejowego na łączeniu głowicy silnika z blokiem (w tym charakterystyczniejsze zaokrąglonym miejscu pomiędzy 2 a 3 świecą).
Dość często czyściłem to miejsce w celu dokładnej diagnozy, czy to na pewno z tego miejsca cieknie.
I to by był w zasadzie taki mały wstęp do mojego problemu
Niestety na chwilę obecną nie jestem w stanie tak po prostu oddać auta do mechanika.
Dlatego noszę się z zamiarem wymontowania głowicy i zabraniu jej na "wycieczkę" po zakładach w których by ją poddali mechanicznej obróbce (planowanie, frezowanie gniazd zaworowych), następnie wymiana uszczelek popychaczy, simeringu na wałku rozrządu.
Moje zadanie polegałoby na wkręceniu nowych szpilek założeniu nowej uszczelki głowicy, skręceniu całości i ustawieniu rozrządu.
Ewentualnie gdyby się okazało, że głowica jest pęknięta, to auto zostaje w garażu do czasu zakupu drugiej głowicy.
W związku z tym mam kilka pytań
1. Jaką kupić uszczelkę (zachowując oryginalne parametry)?
2. Czy warto wymienić coś o czymś wcześniej nie wspomniałem?
3. Jakim olejem zalać silnik po tej naprawie? Dodam, że kompresja jest idealna.
...z racji wycieków obecnie zalałem silnik minerałem 15W40 :oops:
4. Jaki jest typ i liczba poszczególnych elementów: uszczelka patentowa wałka rozrządu, uszczelniacze zaworowe itd.
5. Na co zwrócić szczególną uwagę przy naprawie?
6. Czy trzeba wymieniać łożyska wałka rozrządu?
7. Jaki będzie przybliżony koszt części/usług wykonanych w warsztacie?
Mile widziane wszelkie podpowiedzi na ten temat. Dziękuje