Strona 1 z 1
[B4 94r. avant ABK+LPG] Nie chce zapalic
: 06 sty 2011, 11:53
autor: zygfryd73
Witam. Ma takie pytanie. Jest to moja 3 audi 80 i sie nie spotkałem jeszcze z czymś takim ze akumulator ma na tyle mocy ze bez problemu kręci rozrusznikiem a nie ma iskry na świecach. Czy to moze tylko w silnikach AKB tak jest że napięci akumalutora wystarczy na krecieniem rozrusznika a na nie ma tyle napięcia aby była iskra? Proszę o jakąś podpowiedz.
: 06 sty 2011, 12:28
autor: percevalle
Jeśli nie ma iskry a aku jest dobry to trzeba szukać usterki po stronie cewka-aparat zapłonowy-przewody WN-świeca.
: 06 sty 2011, 17:34
autor: Bibol
Bankowo padła Ci cewka, ja ostatnio to przerabiałem, przy odpaleniu silnik kręcił " bez gadania " i czuć było benzynkę, wykręcona świeca okazała się mokra, za cewkę firmy Bremi dałem 95zł + wysyłka.
: 06 sty 2011, 18:32
autor: zygfryd73
No ale cos takiego zdarzyło mi sie dwa razy w ciagu 2 miesiecy. We srode nie odpalił rano a potem podłaczyłem prostownik i juz za pierwszym razem zapalił tak ze cewka jest ok. To musi byc chyba wina akumulatora tylko mnie dziwi ze skoro słaby akumulator to nie powinien krecic rozrusznikiem. A on kreci a nie ma pradu na cewce.
: 06 sty 2011, 19:55
autor: percevalle
zygfryd73 pisze:A on kreci a nie ma pradu na cewce.
No właśnie "nie ma prądu na cewce" - sam napisałeś.
: 08 sty 2011, 00:22
autor: Bibol
Kolego, ja za nim cewka padła na dobre miałem takie objawy: kilkakrotnie w różnych odstępach czasu silnik po zgaszeniu nie dawał się odpalić, długo trza było kręcić i kulał to na jeden to na dwa cylindry, człek musiał się piłować rozrusznikiem żeby odpalić aż w końcu cewka padła śmiercią naturalną. Po za tym cewki w ABK mają tendencję do padania " z partyzanta " zgasisz silnik a rano już nie odpalisz.
A tak na marginesie to rozrusznik pochłania masę prądu w chwili kręcenia, jeżeli akumulator byłby wychechłany i ledwo kręcił no to wiadomo że będzie słaba iskra i " będzie ją zdmuchiwało " Jeżeli naładujesz akumulator i będzie on kręcił jak szalony i mimo wszystko Audi nie odpala to winna temu jest na bank cewka. Najłatwiej to wykręć świecę i sprawdź jaka jest iskra i czy w ogóle jest. Jak stary masz akumulator ??
: 08 sty 2011, 15:20
autor: zygfryd73
Akumlator chyba na wykonczeniu. Auto kupiłem w czerwcu 2008 w niemczech i do dzis działa a kiedy go kupił poprzedni własciciel to nie wiem. Pewnie chwile jeszcze wytrzyma i pasuje nowy nabyc.
: 09 sty 2011, 15:54
autor: zajchu
jak rozrusznik kręci, pompa paliwowa buczy(podaje paliwo) a iskry brak na świecach to cewka amen
ściągnij przewód pomiędzy kopułką zapłonową a cewką przy cewce przyłóż blisko końcówkę i zakręć rozrusznikiem, jak cewka padła to nie będzie iskry :-x
: 15 sty 2011, 21:16
autor: _DJ_3
a w abk są rozroszniki z przełożeniem "planetarnym" jak to nazywają i ciągnie mało prądu wiec jeśli aku bedzie słaby na tyle że cewka nie da iskry to rozrusznik jeszcze zakręci słabo bo słabo ale zakręci a iskry nie będzie.
: 07 paź 2013, 18:24
autor: Kecaj86
Witam nie chce zakładać nowego tematu ale mam podobny problem co kolega z tym że jadąc na gazie auto mi zgasło i później nie chciało mi odpalić ani na benzynie ani na gazie. Przejechałem około 10 km i wtedy mi zgasło. Mam silnik ABK 2.0 115 KM
: 07 paź 2013, 22:07
autor: koziolmc60
Kecaj86 pisze:adąc na gazie auto mi zgasło i później nie chciało mi odpalić ani na benzynie ani na gazie
u mnie bylo identycznie i wymienilem swiece przewody WN kopulke i palec i to samo bylo i pewnego razu jak mi auto zdechlo podczas jazdy to dotknolem cewki to prawie mnie opazyla no i zainwestowalem 180zl w cewke i problem sie skonczyl