Strona 1 z 1
[B3 2.0 3A] Problem z obrotami "czkawka"
: 06 sty 2011, 21:54
autor: e9matic
Odwieczny problem z naszymi silnikami, ktory dotyczy obrotow... Wiem zalozylem nowy temat, ale szukajac odpowiedzi we wczesniejszych tematach, niczego podobnego do mojego przypadku nie znalazlem. Mianowicie : Silnik, podczas gdy jest zimny zapala dosyc dziwnie. Najpierw go poszarpie ( trwa to 2-3 sek ) potem wbija sie na 2 tys obrotow, po czym spada do 950. Podczas pracy, miedzy 50-90 stopni obroty faluja w sposob nieregularny. Kiedy temperatura osiagnie 92 st. obroty dostaja "czkawki". Czkawka objawia sie regularnym falowaniem pomiedzy 1000-1100. Najbardziej zdziwila mnie sytuacja, gdy ta sama czynnosc wykonalem z odpietym silnikiem krokowym. Dzieje sie tak samo. Jak sie silnik rozgrzeje obroty dostaja "czkawki". Od czego mam zaczac drodzy koledzy ?!
: 07 sty 2011, 12:19
autor: hehe___
podejzewam ze komp moze pokazac blad regulatora biegu jalowego , przyczyn moze byc wiele , wyczyscil bym przepustnice , sprawdzil czy nigdzie nie dostaje lewego powietrza , warto by sprawdzic cewke
: 07 sty 2011, 20:32
autor: e9matic
Po kilku miesiacach mordegi, poszukiwan przyczyn falowan obrotow, w koncu udalo mi sie usunac usterke. Wielkie podziekowania dla kolegi
s-a-s-i-a-d.
Wymiana czujnika spalania stukowego oraz dokladne przeczyszczenie silnika krokowego dalo zniewalajacy efekt. Falowanie ustalo, trzyma rowno tak jak napisane w ksiazce
Oprocz tego autko wkreca sie na obroty az milo
: 08 sty 2011, 18:22
autor: czarne audi
Kolego a gdzie ten czujnik jest spalania stukowego. Ja mam AAD chyba i tez mi obroty na lpg szaleja a na pb wcale nie trzyma.
: 09 sty 2011, 19:50
autor: e9matic
Czujnik spalania stukowego masz przykrecony do bloku silnika, kolo alternatora. Sprawdz czy nie masz peknietego gumowego "pancerza" w linku masz zdjecie gdzie tego szukac.
http://img233.imageshack.us/img233/3808 ... 979med.jpg