Strona 1 z 2
[80 B3 1,8 JN 1987] Nie ciągnie powyżej 3tyś
: 07 sty 2011, 18:58
autor: zygedek
Witam. Piszę poraz pierwszy ale nie mogę sobie poradzić z autkiem. Nie ciagnie nie przekracza 3000 obr. Byłem u mechanika stwierdził fałszywe powietrze ale nie wie skąd i gdzie. Błagam pomóżcie. Cos słyszałem o silniku krokowym, potencjometrze ale gdzie tego szukać. Auto mam 2 lata dotąd było OK.
: 07 sty 2011, 19:04
autor: percevalle
A jak poza tym silnik pracuje na wolnych? Ja bym sprawdził przepustnice, czy sie nie przycina i podciśnienie, czy jest wyprzedzenie zapłonu na wyższych obrotach.
: 07 sty 2011, 20:37
autor: Boom
Podcisnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu - odpada !
Jak by był uszkodzony to auto wejdzie i tak na max obroty i V max ale poprostu wolniej.
Przerabiam ten temat teraz.
: 08 sty 2011, 00:12
autor: zygedek
Na wolnych jest 900-1000 ale po wciśnięciu pedału do oporu wchodzi na ~3000 obr. max. i dusi się.
: 08 sty 2011, 01:46
autor: GerB3
Sprawdź zapłon na znakach- mogła sie poluzowac śruba trzymajaca aparat i delikatnie go przestawiło. Miałem podobny problem i ponowne ustawienie zapłonu pomogło. Jak nie umiesz ustawić na znaki to za jakieś góra 20zł ustawią Ci na lampę.
Powodzenia
: 08 sty 2011, 10:01
autor: zygedek
Wielkie dzięki za zainteresowanie ale aparat mam od roku zapieczony i nie można go ruszyć, chyba to odpada, na wolnych słychac syk tak jakby łapał fałszywe powietrze, mechanik oglądał i nie wie gdzie. Czy to możliwe że pod kolektorem ssącym od dołu wydmuchało uszczelkę?
: 08 sty 2011, 10:46
autor: konrad81
Jesli slychac syczenie to do sprawdzenia podcinienie sprawdz tez przewod idacy z kolektora ssacego do serwa hamulcow.
: 08 sty 2011, 22:25
autor: proket
Panowie aparat zapłonowy ma byc ustawiony na 0 stopni czy coś przyśpieszony?
: 08 sty 2011, 23:14
autor: percevalle
proket pisze:Panowie aparat zapłonowy ma byc ustawiony na 0 stopni czy coś przyśpieszony?
Kąt wyprzedzenia wynosi 6*
zygedek pisze:na wolnych słychac syk tak jakby łapał fałszywe powietrze
Z tym kolektorem (uszczelką) to jest możliwe. Kolejnym miejscem do sprawdzenia są gniazda wtrysków, sprawdz czy wtryski są dobrze wciśnięte w gniazda.
: 08 sty 2011, 23:43
autor: proket
Dzięki!
: 09 sty 2011, 13:32
autor: zygedek
Takie rzeczy jak przewód do kolektora i wszelkie widoczne połączenia sprawdziłem od razu i dalej nic nie wiem, słyszałem że drugi czujnik temperatury jest odpowiedzialny za rozdzielacz paliwa ale jest drogi. Auto na jedynce 5 km/h. Tragedia.
: 09 sty 2011, 15:17
autor: deusx
zygedek pisze:Takie rzeczy jak przewód do kolektora i wszelkie widoczne połączenia sprawdziłem od razu i dalej nic nie wiem, słyszałem że drugi czujnik temperatury jest odpowiedzialny za rozdzielacz paliwa ale jest drogi. Auto na jedynce 5 km/h. Tragedia.
Wydech drożny? Katalizator nie jest zapchany ?
: 10 sty 2011, 19:45
autor: zygedek
Co się stanie gdy na okres zimy wytnę katalizator, teraz finansowo tego nie przeskoczę.
: 10 sty 2011, 20:05
autor: GerB3
Po za tym że silnik trochę odżyje to nic. Ja jednak na Twoim miejscu sprawdziłbym tez zapłon, dla mnie to on jest winowajca
: 10 sty 2011, 22:57
autor: zygedek
Kolego GerB3 wcześniej pisałem mam zapieczony aparat i to jest mój następny problem. Dzięki za pomoc jutro wycinam kata i napiszę o efektach.
[ Dodano: 2011-01-11, 18:50 ]
Witam, dzięki za pomoc i porady. Wymieniłem katalizator samochodzik oszalał. Nigdy bym nie uwierzył że katalizator może być tak zaklejony kolega "deusx" miał rację.
Następny problem to zapieczony aparat zapłonowy, będzie ciężko.