Strona 1 z 3
[ B3 2.0 AAD LPG ] Umiera silnik ?
: 08 sty 2011, 12:38
autor: reyna44
Witam wszystkich klubowiczów. Mam taki problem wczoraj (piątek) wymieniałem u siebie panewki bo zaczął mi chodzić jak diesel, dwie panewki na 2i3 miały luz ok.2mm. Po wymianie zalałem nowy olej(LOTOS 15W/10)-i tu zaczął się cyrk; lampka kontrolna oleju świeciła się do drugiego załączenia wentylatora,a silnik pracował jak w typowym ursusie. Gdy przejechałem w granicach 60metrów lampka zapalała się ale gasła po zmianie biegu na wyższy,więc zostawiłem auto żeby czegoś nie uszkodzić. Rano podkusiło mnie żeby go odpalić i tu.......wielkie zdziwienie, poziom hałasu zredukował się o jakieś 80% ale pozostał lekki stukot tak jakby zawór stukał. Teraz nie wiem co mam robić bo zawory ustawiają się u mnie automatycznie. Doradźcie mi czego mam szukać bo już nie mam zielonego pojęcia. Szukając w klubie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na mój problem.
: 08 sty 2011, 12:45
autor: Motostacja pl
Sprawdź ciśnienie oleju.
: 08 sty 2011, 12:47
autor: reyna44
Muszę jechać do mechanika czy mogę jakoś sam to sprawdzić :?:
: 08 sty 2011, 12:50
autor: Motostacja pl
reyna44 pisze:Muszę jechać do mechanika czy mogę jakoś sam to sprawdzić :?:
Jeśli masz manometr to możesz to zrobić sam. Wkręcasz go zamiast jednego z czujników oleju.
: 08 sty 2011, 12:59
autor: reyna44
Kurcze nie mam manometru a wolałbym nim nie jeździć bo wychodzę z założenia "zaszyj dziurkę póki mała". Ale pytanko czy ma to związek z ciśnieniem oleju jeśli odkręciłem korek wlewu oleju i chciałem przytrzymać ręką to można powiedzieć że ledwo utrzymałem. :?:
: 08 sty 2011, 13:01
autor: Motostacja pl
Ciśnienie oleju to raczej nie przyczyna, tylko badanie pozwalające określić stan silnika. Do tego przydałoby się sprawdzić kompresję i masz info czy opłaca się robić ten silnik czy nie. Z tego co piszesz to masz też spore przedmuchy. Jeśli będzie to co mówię to raczej szukaj innego silnika.
: 08 sty 2011, 13:09
autor: reyna44
Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział mi, że jeśli auto nie straciło na mocy i że kiedy poluzuje korek wlewu i on będzie podskakiwał to znaczy że mam dobrą kompresje <ok> . Jest w tym trochę prawdy :?: :?:
: 08 sty 2011, 13:12
autor: Motostacja pl
reyna44 pisze:Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział mi, że jeśli auto nie straciło na mocy i że kiedy poluzuje korek wlewu i on będzie podskakiwał to znaczy że mam dobrą kompresje <ok> . Jest w tym trochę prawdy :?: :?:
Jest. Korek powinien być delikatnie przyciągany. Jest to takie prosty test, ale dający jako takie informację. Jak korek będzie wypychany to znaczy że auto ma już spore przedmuchy bądź zatkaną odmę.
: 08 sty 2011, 13:16
autor: reyna44
Wiesz może jak samemu samemu sprawdzić czy odma jest zatkana :?:
: 08 sty 2011, 13:18
autor: Motostacja pl
reyna44 pisze:Wiesz może jak samemu samemu sprawdzić czy odma jest zatkana :?:
Trzeba by ją wyjąć i sprawdzić. Szczegółów ci nie podam bo nie znam twojego silnika. Ale wyjście odmy masz chyba na kopułce zaworów.
: 08 sty 2011, 13:21
autor: reyna44
Pójdę zrobić fotkę silnika i może mały filmik jeśli to coś z deka pomoże. Tylko nie wiem jak filmik wstawić :?: :?: :?: :?: :?:
: 08 sty 2011, 13:25
autor: Motostacja pl
Jak wstawisz fotki to powiem ci gdzie dokładnie masz odmę.
: 08 sty 2011, 13:27
autor: reyna44
Ok. Za jakieś 30 do 40min wracam.
: 08 sty 2011, 14:25
autor: quattromtm
Same panewki wymieniałeś? nie robiłeś reszty silnika? wał dobry?
Miałem podobny przypadek, że obróciło mi panewke ale wtedy robiłem sam cały silnik, pierścienie wymieniłem na nowe i przede wszystkim dobre płukanie całego silnika z opiłków.
Po złożeniu zapalił za 2 razem i chodził normalnie i cicho. A kontrolka ciśnienia oleju zgasła przy pierwszej próbie uruchomienia silnika.
: 08 sty 2011, 14:29
autor: reyna44
quattromtm pisze:Po złożeniu zapalił za 2 razem i chodził normalnie i cicho. A kontrolka ciśnienia oleju zgasła przy pierwszej próbie uruchomienia silnika.
Lampka kontrolna oleju świeciła się do drugiego załączenia wentylatora,dziś się nie świeci.
[ Dodano: 2011-01-08, 14:34 ]
Mam nadzieje że dobra fotka.
[ Dodano: 2011-01-08, 14:40 ]
Labiel pisze:Jest. Korek powinien być delikatnie przyciągany. Jest to takie prosty test, ale dający jako takie informację. Jak korek będzie wypychany to znaczy że auto ma już spore przedmuchy bądź zatkaną odmę.
Źle wtedy sprawdziłem uruchomiłem silnik i odkręciłem korek i tak jak piszesz jest delikatnie przyciągany.