Strona 1 z 1

[80 b3 2.0 3A]Regulacja przepływomierza KE-Motronic

: 10 sty 2011, 20:54
autor: Lucki007
Witam, chciałbym się pytać jak wyregulować klapę przepływomierza mechanicznego w silniku 3A? Jak skład mieszanki ?

Czy można podnieść i opuścić klapę przepływki ?

: 11 sty 2011, 12:46
autor: WOJTEK26
Reguluje sie spoczynkowe położenie klapy, musi byc ona równo z przewęzeniem ewentulanie max 1mm poniżej. Po uruchomieniu silnika i podłaczeniu analizatora spalin zaciskasz przewód odmy i sprawdzsz skałd spalin. Jezeli jest nie właściwy to wkładasz długi klucz miedzy rozdzielacz a klape i krecisz az uzyskasz odpowiedni skład spalin. Trzeba robic to delikatnie i NIE WOLNO dodawac gazu jak jest klucz włożony w otwór.

: 11 sty 2011, 13:44
autor: Lukaszbroz
O ile pamiętam na nalepce było podane 1mm od krawędzi stożka +1,9mm

: 11 sty 2011, 17:31
autor: Lucki007
Dobra, teorie to mamy :) a co z technika regulacji klapy (skład juz wiem) ?

Czym podnieść klapkę ?

: 14 lut 2011, 19:55
autor: gibgibon
Widze że jesteś z wrocławia to polecam mechanika przy ul. Jeleniogórskiej. Potrafi regulować te przepływomierze (mi robił) i nie drogo bo koło 100zł.

: 25 lut 2011, 07:24
autor: Lucki007
Troszkę odkopuje bo juz mam kjeta i pojawił sie problem z wkręcaniem na obroty. Auto zapala od strzała, ale jak dodaje gazu to silnik gaśnie. Jak przytrzymam wyższe obroty i puszcze powoli sprzęgło to dam rade ruszyć:(

: 25 lut 2011, 08:47
autor: Lukaszbroz
A układ dolotowy jest szczelny?

: 26 lut 2011, 19:39
autor: Lucki007
Juz jest ok, tylko na lg + blos troche za duże obroty mam ( 1200), benzyna ok

: 26 lut 2011, 20:34
autor: keczy
Podlacze sie jak juz odgrzane :-) Zaraz po odpaleniu silnika musze przytrzymac gaz bo inaczej obroty sa na poziomie 600-700, po kilku sekundach obroty sa idealne do czasu kiedy silnik zacznie sie nagrzewac, pozniej juz caly czas faluja. Nastepnym problemem jest brak mocy powyzej 4000tys obr, kiedy silnik jest zimny ewidentnie czuc ze ma wiecej mocy... Dodam jeszcze,ze na biegu jalowym czuc spaliny z wydechu, silnik nie bierze ani grama oleju. Z gory dziekuje za pomoc :-)

: 26 lut 2011, 21:44
autor: Lukaszbroz
keczy pisze:Podlacze sie jak juz odgrzane :-) Zaraz po odpaleniu silnika musze przytrzymac gaz bo inaczej obroty sa na poziomie 600-700, po kilku sekundach obroty sa idealne do czasu kiedy silnik zacznie sie nagrzewac, pozniej juz caly czas faluja. Nastepnym problemem jest brak mocy powyzej 4000tys obr, kiedy silnik jest zimny ewidentnie czuc ze ma wiecej mocy... Dodam jeszcze,ze na biegu jalowym czuc spaliny z wydechu, silnik nie bierze ani grama oleju. Z gory dziekuje za pomoc :-)
Stawiam na potencjometr przepustnicy odłącz go i zobacz czy będzie różnica. Jeśli nie bedzie różnicy to w nim leży przyczyna.

: 31 paź 2013, 08:39
autor: ziemor
Witam - odgrzewam
Z powodu różnicy prądów - na jałowych obrotach ok +5ma przy 3000 obr mam ok -8ma zastanawiam się nad wymianą rozdzielacza
Mój rozdzielacz ma numer Bosch 0438101039 2.0 16V silnik 6A
znalazłem taki o numerach Bosch 0438101005
czy numery muszą się całkowicie zgadzać co do cyfry ???
Pozdrawiam