Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABK] ciężko zapala na ciepłym silniku

: 12 sty 2011, 08:40
autor: mati86
witam zakładam ten temat ponieważ trochę czytałem i szukałem odpowiedzi na mój problem ale nikt nie jest w stanie jednoznacznie odpowiedzieć co jest przyczyną.

1.mam problem z paleniem ciężko jest go czasami zapalić jak jest ciepły silnik czasami trzeba parę razy zakręcić a czasami pali od szczała jak torpeda, jak jest zimny to lepiej pali. wtrysk rozruchowy działa,przepływka nowa. czytałem trochę na ten temat i czy to może być regulator ciśnienia do wymiany?

2.panowie mam też czasami problem z obrotami wskakują mi na ok 2 tyś i czasami spadną spowrotem jak dodam gazu a czasami nie co to może być czujnik położenia przepustnicy?

: 12 sty 2011, 10:15
autor: Tauron
mati86, czytałem o tym w Korpie jakiś czas temu, problem z zapalaniem na ciepłym silniku może pojawiać się jeśli w paliwie wytrącają się bąbelki, jest za to odpowiedzialny czujnik w mojej b3 , który znajduje się po lewej od wlewu oleju. Sęk w tym, że nie mam go podłączony i ten problem się u mnie pojawia (ciężko odpala na ciepłym). Nie wiem na 100% czy ty również masz taki czujnik.

2. :?: nie wiem :P

: 12 sty 2011, 13:51
autor: mati86
Tauron pisze:mati86, czytałem o tym w Korpie jakiś czas temu, problem z zapalaniem na ciepłym silniku może pojawiać się jeśli w paliwie wytrącają się bąbelki, jest za to odpowiedzialny czujnik w mojej b3 , który znajduje się po lewej od wlewu oleju. Sęk w tym, że nie mam go podłączony i ten problem się u mnie pojawia (ciężko odpala na ciepłym). Nie wiem na 100% czy ty również masz taki czujnik.
niestety u mnie jest inaczej i nie mam takiego czujnika...

: 14 sty 2011, 22:10
autor: maniolo22
WITAM
kolego w moim abk po wymianie niebieskiego czujnika wszystko wróciło do normy
zjezdziłem wielu wspaniałych mechaników wymieniłem filtr paliwa pompe paliwa i nic
atu to małe niebieskie ustrojstwo tak mieszało na zimnym jak zegarek
na cieply czasem sie udało zapalic
chodzi oczywiscie o niebieski na wezu wodnym obok jest szary do wskaznika temperatury w kabinie
pozdrawiam Mariusz

: 14 sty 2011, 22:17
autor: mati86
maniolo22, jutro zmienię ten czujnik mam drugi nowy ori.

: 14 sty 2011, 22:32
autor: maniolo22
daj znac
mysle ze to bedzie to bynajmniej u mnie tak było

: 21 sty 2011, 19:54
autor: mati86
już auto naprawione pali od szczała!!!!!!!!!!
wymieniłem regulator ciśnienia i chodzi jak żyleta :-D
od razu wymieniłem filtr powietrza,przeczyściłem kopułkę,palec i pracuje równiutko na benzynce jak i na gazie a silnik pracuje równiutko i ma moc że masakra :mrgreen:
zrobiłem mu od razu większy dolot powietrza tak żeby ciągnął powietrze z dwóch dźiór bespośrednio w obudowie filtra i zauwarzyłem że ma więcej mocy, jak nigdy <ok>

: 22 sty 2011, 22:19
autor: davidpolska
a gdzie znajduje się te regulator cisnienia??

: 22 sty 2011, 22:33
autor: mati86
davidpolska pisze:a gdzie znajduje się te regulator cisnienia??
na końcu listwy wtryskowej koło akumulatora.

: 21 lut 2011, 19:04
autor: jozdow
Witam Cię kolego mati86.

Mam podobny problem ze swoją furą (audi avant abk + gaz). Od jakiegoś czasu po nagrzaniu i pozostawieniu samochodu na jakieś 5, 10 min kiepsko zapala na benzynie.
Silnik łapie nierówno i najczęściej gaśnie. Później po odczekaniu załapie i chodzi.
Po rozgrzaniu silnika, zgaszeniu i próbie zapalenia niezwłocznie od zgaszenia pali na dotyk.
Wymieniłem filtr paliwa, świece, kopułkę, palec, przewody zapłonowe, vag-com nie pokazuje błędów. Sprawdziłem czujnik temp. niebieski - jest sprawny - posiada właściwą oporność, odzwierciedla to również vag-com. Przy rozruchu porannym, nawet przy -20 pali od pierwszego kręcenia - czyli wtryskiwacz rozruchowy chodzi ok.
Czytałem twój post, że przy podobnym problemie po wymianie regulatora ciśnienia paliwa pomogło. Czy regulator przepuszczał paliwo (niektórzy twierdzą, że jak regulator cieknie przez przewód podciśnieniowy to jest do wymiany - mój regulator jest suchy)?

Czekam na odpowiedź i inne sugestie

: 21 lut 2011, 19:50
autor: mati86
jozdow, mój też był suchy i dlatego nie byłem pewien czy to to jest nie tak.
ale zaryzykowałem i kupiłem regulator maxgera za 60 zeta i pali od strzała :-)
na pewno to będzie to a 60 zł to nie jest drogo.

: 21 lut 2011, 20:32
autor: jozdow
A gdzie dostałeś taki tani regulator?
Wg ceny intercarsu to min 165zł, pytałem w sklepie na miejscu - podali mi cenę zamiennika - ok 150zł.

: 21 lut 2011, 20:51
autor: mati86
w sklepie normalnym ten za 150 to jest z toprana musisz szukać tańszego

: 21 lut 2011, 21:06
autor: jozdow
Poszukam w necie.
Zobaczymy czy wymiana pomoże, oby tak.

: 05 mar 2011, 10:57
autor: romeo
mati86 pisze:zrobiłem mu od razu większy dolot powietrza tak żeby ciągnął powietrze z dwóch dźiór bespośrednio w obudowie filtra i zauwarzyłem że ma więcej mocy, jak nigdy <ok>
kolego mozesz rozjasnic tą modyfikacje skoro twoje ABK ma przez to teraz wiecej mocy :-P