Strona 1 z 3

[audi 80 b3 pm ] wymiana silnika , jaki ???

: 12 sty 2011, 11:12
autor: pawcio16zsp
Witam ponownie w zwiazku z tym ze moje 1,8S umarło w zasadzie nie opłaca sie go remontować bo koszt wyszedł by ok 1200 zł :-) tak wiec postanawiam włozyc nowe serduszko do audi i tu pytanie czy zostac przy PM ? choć preferował bym cos mocniejszego co polecacie zeby obyło sie bez wiekszych i drogich przerobek ??? 8-)

: 12 sty 2011, 12:31
autor: pawelrybak15
Ja bym Ci proponował poszukać zdrowego 1,6 Turbo D SB wraz z osprzętem :-)
Wiem, że to nie będzie zbyt tania zabawa, ale mając już taki silnik można go bez żadnego wkładu finansowego zmodzić tak, że bez problemu będzie łykać wszelkie 1,6 i 1,8 benzyna które były montowane w B3 :mrgreen:
No i eksploatacja dużo tańsza :-D

: 12 sty 2011, 17:39
autor: pawcio16zsp
pawelrybak15 pisze:Ja bym Ci proponował poszukać zdrowego 1,6 Turbo D SB wraz z osprzętem :-)
Wiem, że to nie będzie zbyt tania zabawa, ale mając już taki silnik można go bez żadnego wkładu finansowego zmodzić tak, że bez problemu będzie łykać wszelkie 1,6 i 1,8 benzyna które były montowane w B3 :mrgreen:
No i eksploatacja dużo tańsza :-D

Jakos nie mam przekonania do diesli caly czas posiadalem benzyniaki i tego chce sie trzymac tylko chcialbym cos mocniejszego;-) ale jednak benzynka .... zdecydowalem sie na wymiane silnika a nie jego remont ze wzgledu na koszty a auta nie zmieniam bo poki co za duzo pieniazkow w nie wlozylem

: 12 sty 2011, 17:52
autor: Lucki007
Kolego jakaś 16V z DIGI :mrgreen:

: 12 sty 2011, 18:01
autor: GerB3
A jaki układ wtrysku chcesz bo to jest ważna sprawa? Jak dalej monowtrysk to tylko blok wystarczy że wymienisz z głowicą z dowolnego 1,8 90km. Jak mechaniczny to musisz jeszcze cały wtrysk, pompe paliwa, i czesc układu elektrycznego. Jak coś innego to kolejne koszty rosną.

: 12 sty 2011, 18:07
autor: pawcio16zsp
GerB3 pisze:A jaki układ wtrysku chcesz bo to jest ważna sprawa? Jak dalej monowtrysk to tylko blok wystarczy że wymienisz z głowicą z dowolnego 1,8 90km. Jak mechaniczny to musisz jeszcze cały wtrysk, pompe paliwa, i czesc układu elektrycznego. Jak coś innego to kolejne koszty rosną.
nie wiem wlasnie a powiedzcie mi tak orientacyjnie ile by mnie wyniosla wymiana na 2.0 115 km badz tez 1,9 E co trzeba robic co wymieniac

: 12 sty 2011, 18:22
autor: konrad81
Jak przekladka na inny motor to zmienic musisz instalacje elektryczna silnika, skrzynia zostac moze, jak zmienisz na 2.0 lub 1.9 to musisz sie liczyc tez z wymiana ukladu wtryskowego, hamulce powiny wystarczyc.

Jak by co to mam namiary na silnik 2.0 8v z kompletnym osprzeatem za 300zl lub tez 16 kompletna za 1200 lub 400 nie pamietam dokladnie.

Ile by wyniosla to ciezko powiedziec, bo jesli bedziesz robil to sam to koszt silnika + jakies ew. 500zl na dodatkowe koszta.
Co do warsztatu to mysle ze 1000zl za robocizne musisz policzyc (chyba ze sie myle to niech mnie ktos poprawi)

: 12 sty 2011, 18:45
autor: MolibdynowyGość
wszystko sie rozchodzi o pieniazki jakimi dysponujesz. Ja rowniez sklanialbym sie ku dieslowi :D

: 12 sty 2011, 18:51
autor: proket
A co myślicie żeby wrzucić AVF lub AWX do B3 czy lepiej AFN? Z czym mniej roboty? <ok>

: 12 sty 2011, 19:23
autor: pawcio16zsp
konrad81 pisze:Jak przekladka na inny motor to zmienic musisz instalacje elektryczna silnika, skrzynia zostac moze, jak zmienisz na 2.0 lub 1.9 to musisz sie liczyc tez z wymiana ukladu wtryskowego, hamulce powiny wystarczyc.

Jak by co to mam namiary na silnik 2.0 8v z kompletnym osprzeatem za 300zl lub tez 16 kompletna za 1200 lub 400 nie pamietam dokladnie.

Ile by wyniosla to ciezko powiedziec, bo jesli bedziesz robil to sam to koszt silnika + jakies ew. 500zl na dodatkowe koszta.
Co do warsztatu to mysle ze 1000zl za robocizne musisz policzyc (chyba ze sie myle to niech mnie ktos poprawi)
jezeli chodzi o pieniazki to cos kolo 1400-1500 nie chcialbym tego przekroczyc ...

: 12 sty 2011, 21:46
autor: skoti
pawelrybak15 pisze: ale mając już taki silnik można go bez żadnego wkładu finansowego zmodzić tak, że bez problemu będzie łykać wszelkie 1,6 i 1,8 benzyna które były montowane w B3 :mrgreen:
DZ-ta też :!: :?:

: 12 sty 2011, 23:53
autor: pawelrybak15
skoti pisze:
pawelrybak15 pisze: ale mając już taki silnik można go bez żadnego wkładu finansowego zmodzić tak, że bez problemu będzie łykać wszelkie 1,6 i 1,8 benzyna które były montowane w B3 :mrgreen:
DZ-ta też :!: :?:
A cóż to za zwierzątko ? Mógłbyś Skoti podać ile to ma KM i Nm ? :mrgreen:

Re: audi 80 b3 pm ] wymiana silnika , jaki ???

: 13 sty 2011, 00:14
autor: Patrique
pawcio16zsp pisze:Witam ponownie w zwiazku z tym ze moje 1,8S umarło w zasadzie nie opłaca sie go remontować bo koszt wyszedł by ok 1200 zł
A co się dokładnie stało? Moje PM prawie całe zalane olejem ale jako tako się trzyma.
Jaki masz przybliżony przebieg/rok silnika? Silnik zagazowany?

Żeby nie zakładać osobnego tematu pozwolę się podczepić (skoro już wspomnieliście o swapie na diesla 8-) )
Ja jednak mam problemy z dużym spalaniem PB <osohozi> .
Myślałem, żeby wstawić LPG jednak chyba sobie odpuszczę, mimo wszystko obawiam się problemów z jakim borykają się posiadacze niuniek z gazownią na pokładzie.
Coraz częściej myślę nad swap`em na 1.6TD.
Teoretycznie elektryka ograniczy się do paru podstawowych elementów, więc nie będę musiał wymieniać chyba wiązek.
:arrow: Czy jeśli znajdę gdzieś kompletny silnik ze skrzynią to będzie pasowało plug & play?
:arrow: Czy reszta typu zbiornik paliwa, katalizator, układ wydechowy i ssący może pozostać ten sam?
:arrow: Jak wygląda kwestia napędu osprzętu?
:arrow: Czy podejdzie mi pompa wspomagania z obecnym kołem napędzającym
:arrow: Czy obecne półośki podejdą do nowej skrzynki przekładniowej?
:arrow: Czy przednie springi udźwigną klekotka?
:arrow: Jak wygląda sprawa kostka stacyjki a ukł. zapłonowy? Czy dużo trzeba rezac?

: 13 sty 2011, 00:19
autor: skoti
Seryjny Sb pewnie by z nim dostał ale ,,ulepszony'' , to mnie ciekawi <ok>

Tyle z suchych danych :-P
SB - moc 80KM, moment 152, waga 1090, obciążenie jednostkowe mocy [kg/KM]13,6
DZ - moc 112KM, moment 160 ,waga 1050, obciążenie jednostkowe mocy [kg/KM]9,4

: 13 sty 2011, 01:03
autor: pawelrybak15
Seryjny SB na pewno by go nie łyknął, ale zmodzony poźre go na śniadanie <ok>
Mój jest tylko po podstawowych modach, które nic nie kosztują i jeździ naprawde dobrze, a taki z pompą 10mm i porządnym turbo to już na pewno poradzi sobie z DZtem :-)