Strona 1 z 1

[B3 1,8 ru+lpg] nie trzyma obrotów na zimnym silniku

: 12 sty 2011, 22:29
autor: czarek20
Mam problem z moim Audi,a więc po odpaleniu na PB np. rano za nic nie chce trzymać obrotów i na nie wchodzić :roll: .jedynym sposobem aby utrzymać silnik 'przy życiu' jest pulsacyjne dodawanie gazu ale to też czasem zawodzi <osohozi> .Może ktoś wie jak wyregulować gaźnik tak aby zimny silnik chodził na wolnych obrotach??Czym i jak kręcić żeby toto w końcu chodziło po ludzku.??Czytałem też co nie co o przewodach podciśnieniowych że ich złe podłączenie lub brak powoduje różne cyrki.Wie ktoś jak powinny być podłączone przewody podciśnieniowe,mile widziane fotki.Dodam że po rozgrzaniu silnika jest nieco lepiej,chodzi sam bez dodawania gazu.Czekam na odzew ...

: 13 sty 2011, 17:05
autor: pawel_m
Z tymi obrotami to może najpierw sprawdź podstawkę gaźnika. Jak nie będzie dobra(silnik będzie brał lewe powietrze) to nigdy nie będzie dobrze chodził. Co do podciśnień to prawda- muszą być dobrze podłączone(schemat w książkach w dziale Download). Czy zaciągnięcie ssania(nie wiem, czy silnik RU posiada mechaniczne- "na linkę") pomaga?

: 13 sty 2011, 22:37
autor: czarek20
Ssanie mam mechaniczne , 'na linkę' lecz go nie używam bo mi nie oddaje, miałem auto we warsztacie i taki mi zrobili młyn z podciśnieniem i ssaniem że się połapać nie mogę.Podstawa gaźnika jest nowa niedawno wymieniana tak więc to wykluczam, a pobrać tej książki nie mogę choć jestem zalogowany :-( .Może ktoś bedzie tak uprzejmy i podeśle kilka w miare dokładnych i czytelnych fotek jak powinno być podciśnienie podłączone.??Czym różni się układ podciśnieniowy w silnikach RU od innych gaźnikowców??

: 14 sty 2011, 17:24
autor: pawel_m
czarek20 pisze:Czym różni się układ podciśnieniowy w silnikach RU od innych gaźnikowców??
Samo podłączenie podciśnień trochę się różni(zależy od gaźnika- czy masz Keihin I czy Keihin II?) W linkach masz schematy przewodów podciśnień z książki "Obsługa i naprawa Audi 80".
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/157 ... 2e012.html- gaźnik Keihin I.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5d4 ... 07b94.html- gaźnik Keihin II.

: 14 sty 2011, 23:19
autor: czarek20
Dzięki,trochę mi te schematy pomogły. W książce o audi,którą wczoraj w nocy udało mi sie pobrać, znalazłem tabele z oznaczeniami silników i rodzajami gaźników w nich montowanych.Z niej wynika że ja mam gaźnik keihin II . I jeszcze jedno, na końcu przewodu podciśnieniowego wychodzącego z serwa jest 'trójnik' z którego dwa lub trzy przewody idą nie wiem dokładnie gdzie,lecz są podłączone a jeden wężyk jest wolny i nigdzie nie podłączony.Czy ktoś ma jakieś pomysły gdzie powinien on się znajdować o ile jasno się wyraziłem?

[ Dodano: 2011-01-14, 23:20 ]
Aha i przydałby sie jakiś opis obrazka dla keihina II bo są tylko litery na rysunku... :roll:

[ Dodano: 2011-01-14, 23:35 ]
Aha i przydałby sie jakiś opis obrazka dla keihina II bo są tylko litery na rysunku... :roll: