Strona 1 z 1

[B4 ABT] Nierówna praca po odpaleniu,duże zużycie lpg/pb

: 13 sty 2011, 00:09
autor: waldas
Witajcie
Korzystając z wiadomości na forum rozwiązałem kilka problemów :-) jednak nie wszystkie - wiele sugestii jest nieprecyzyjnych.

Samochód nie chciał palić na zimnym silniku.Przy długim kręceniu łapał i zdychał.Raz na 10x zaskoczył i wtedy palił chyba na 3 może dwa cylindry.Telepało go z 2 minuty strasznie i mocno kopcił na czarno. Po minucie dwóch wszystko OK.
Wymieniłem
- niebieski czujnik,świece,kopułka,palec,przewody,filtry - wszystko było marne.

Teraz odpala na dotyk ale:
- dobrze pracuje na wolnych obrotach
- przy próbie dodania gazu szarpie,pracuje nierówno i trwa to 1-2 minuty jak wcześniej
tylko mniej go szarpie,potem jest już wszystko dobrze.
- dalej w tym czasie kopci

Dodatkowe informacje:
- zużycie PB ok.13l cykl mieszany LPG 16-17l
- wolne obroty przy starcie 1100 potem spadają do 900-950 i są stabilne
- świece czarne
- oleju,płynu nie ubywa
- reset sterownika nie wnosi zmian pomimo jazdy tylko na pb / 100km /
- vag nie wykazuje żadnych błędów / poza hallem ale bez odpalania /

Gaz II Lovato/Detec Super - przejechane 10.000km

Jest jeszcze kontrolka temperatury - zapala się po włączeniu zapłonu i gaśnie po odpaleniu
razem z innymi ale zapala się ponownie po ok.30sek i miga.Odłączyłem czujnik poziomu płynu i bez reakcji.

Co mogę samodzielnie jeszcze sprawdzić aby nie wymieniać zbędnych elementów

: 13 sty 2011, 01:47
autor: bloku
A sprawdzałeś przepustnicę w jakim zakresie otwiera dawkę? Często jest tak że szarpanie powodowane jest zwiększoną dawką paliwa. Czy była robiona analiza spalin na jałowych?

: 13 sty 2011, 13:13
autor: waldas
Domyślam się że nierówna praca może być powodowana za bogatą mieszanką /dlatego pewnie kopci i czuć paliwo przez ten krótki czas / tylko co to powoduje.
Ktoś pisał że niebieski czujnik temp pomimo prawidłowych pomiarów to powodował a po wymianie miał OK.
Nie bardzo wiem jak zabrać się za tę przepustnicę.
analizy spalin nie było

: 13 sty 2011, 15:27
autor: bloku
Zrób analizę wpierw. Będziesz wiedział jak mocno przelewa Ci paliwo. Potem odepnij czujnik temperatury... i zobacz co się wtedy będzie działo (napisz o wynikach). Co do samej przepustnicy to zostaw ją sobie na sam koniec.

: 13 sty 2011, 21:31
autor: waldas
Dobra,zobaczę co pokaże analiza,obadam ten czujnik.

A co może być z ta kontrolką temperatury skoro nie poziom płynu
a zapala się krótko po odpaleniu

: 14 sty 2011, 21:06
autor: adam28k
Do sprawdzenia
1.Kąt wyprzedzenia zapłonu
2.Sonda lambda
[quote="waldas"]Jest jeszcze kontrolka temperatury - zapala się po włączeniu zapłonu i gaśnie po odpaleniu
razem z innymi ale zapala się ponownie po ok.30sek i miga.Odłączyłem czujnik poziomu płynu i bez reakcji. [/quoteś
Czy to napewno kontrolka temperatury?(nie np. płynu hamulcowego?)

: 14 sty 2011, 22:10
autor: waldas
adam28k pisze:Czy to napewno kontrolka temperatury?(nie np. płynu hamulcowego?)
Wydaje mi się że tak.Lewa górna.Ta kontrolka powinna zapalać się po włączeniu zapłonu i gasnąć po odpaleniu jeśli wszystko OK.Ma ona zapalać sie jako alarmowa przy wysokiej temperaturze chyba 120st oraz wskazywać też niski poziom płynu w zbiorniku.Odpiąłem zbiorniczek i bez zmian,odłączyłem czujnik temp ten 3pinowy i dalej miga.Może coś w zagarach?

Sprawdziłem też niebieski czujnik - po odpięciu minimalny skok w obrotach w dół na obrotomierzu nawet niezauważalny jedynie "na ucho" ale dalej chodzi stabilnie.
W zasadzie ten czujnik niedawno wymieniałem.


sonde to pewnie trzeba na oscyloskopie pomierzyć

[ Dodano: 2011-01-25, 12:38 ]
I co z ta kontrolką.Nie przychodzi nikomu żaden pomysł.Czyżby trzeba wyjąć żarówkę.