Strona 1 z 1
[80 B4 2.0 ABK] NIE PALI ANI NA BENZYNIE ANI NA GAZIE
: 17 sty 2011, 21:54
autor: mar_cin_106
Witam klubowiczów mam na imię Marcin, mam audiczke juz rok czasu i od czasu zakupu do dzis odczuwalinie jest różnica w jezdzie stala się zamulona jakaś. Tym czasem ma poważny problem ale nie wiem jak go rozwiazac. Moje audi nie pali ani na gazie ani benzynie. Benzyna i gaz jest bo dolewałem bo myslalem ze moze wyparowalo. Gdy przekrecałem kluczyk to sluchałem czy pompka podaje paliwo i cos jak by podawalo. sprawdzałem swiece na kazdej jest iskra i jak je wykrecałem to swiece byly umoczone w benzynie wiec paliwo dochodzi.
a teraz jak to sie stało:
Audi stalo na dworze ok 3 dni siadłem w piątek wieczorkiem zeby sie przejechac zapaliłem przygazowałem zeby na gaz przeszło .. zgasł. To go znowu pale, odpalilem wycofałem na benzynce, jedynka i zgasł . PALE ZNOWU przejechalem na benzy 10 metrów na gaz przeskoczyłem na nim z 4 metry, i zgasł Probuje dalej nic kreci kreci kreci ale nie zalapuje.....
Tak jak pisałem jedyne objawy co mi sie przed tym nie podobały ze byl zamulony i prawdopodobnie jest sonda lamda do wymiany(czyzby ona byla winowajca ???), a i jakies 2 miesiace temu wymienialem gume od przeplywomierza bo stara sie juz calkiem podziurawiła, czasami zdarzało sie ze jak na gaz przzucałem do strzelio cos w silniku oraz na gazie raz na jakis czas potrafil jak wrzucałem go na luz zgasnac tak obroty opadały ze gasł, a na benzynie to duzo razy wiecej sie działo te gasniecei, jezdzilem na benzynie to wrzucam na luz a on obroty do samego dolu i zgasł prawie co skrzyzowanie.
Mam nadzieje ze ktoś pomoze mi bo Ja nie mam pojecia co moze byc nie tak. ;/
: 18 sty 2011, 08:02
autor: krisiun1
Przyczyn może być kilka, zacznij od sprawdzenia czy ECU nie zarejestrował jakiś błędów.Skoro był strzał to sprawdź czy układ dolotowy jest szczelny, w ABK wystarczy jakakolwiek dziura którą dostanie się lewe powietrze i problem z silnikiem murowany.Jeśli dolot okaże się ok to prawdopodobnie przepływomierz został trafiony i klapa wewnątrz nie pracuje prawidłowo, a nie sprawny przepływomierz również ma wpływ na mulenie auta.
: 18 sty 2011, 10:00
autor: WOJTEK26
Na poczatek _uwaga
Po drugie sprawdz czy jest iskra, jezeli jest to sprawdz czy przy wymuszonym gazie otorza sie elektrozawory. Byc moze przełacznik albo centralka od LPG cos szwankuje i dlatego gasł na LPG. Cały dolot do sprawdzenia szczególnie przepływka i krokowiec
: 18 sty 2011, 16:35
autor: mar_cin_106
Dzis podłaczyłem go do Kompa, wykazało że nie ma sygnału od czujnika położenia wału jutro mam miec nowy czujniczek i zobaczymy czy to tego wina ;/
[ Dodano: 2011-01-18, 16:38 ]
A odnośnie przepływomierza to także patrzyłem jak tam wyglada i klapka ciezko sie otwiera ale Czy to moze byc tego wina ze nie chce zapalic na benzynie??? Da sie jakos przeplywomierz zregenerowac czy tylko trzeba szukac jakiegos co na gazie nie pracował????
: 18 sty 2011, 17:23
autor: mati86
jak miałeś strzały to przepływkę będziesz miał do wymiany a jak zajrzaeś do środka i nie działa to tym bardziej miodów nie widzę.szukaj nowego przepływomierz bo szkoda silnika nie dostaje powietrza bo klapka jest w jednym miejscu i go zalewa....
regeneracja kosztuje 350zł w Krakowie.
: 18 sty 2011, 20:48
autor: Zet
Witam.
Gdzieś na forum jest doskonała instrukcja z fotkami jak samodzielnie zregenerować przepływkę. Ja zaryzykowałem i działa jak złoto! Prawdopodobnie nie zawsze się uda, ale jeśli się blokuje klapka to spróbować warto- najwyżej będziesz musiał kupić inną przepływkę. Całość zajmuje ok godziny plus czas schnięcia silikonu. Polecam
: 18 sty 2011, 22:54
autor: juniorexx
Co do regeneracji przepływki to:
https://audi80.pl/audi-80-b4-abk-nie ... t15251.htm
Silnik prawdopodobnie nie będzie odpalał dopóki nie uporasz się z czujnikiem położenia wału <lol>
: 19 sty 2011, 12:23
autor: WOJTEK26
W ABK nie ma czujnika położenia wału, co najwyzej miałes bład czujnika HAlla ale to normlane jezeli auto nie było uruchomione. Sprawdz czy jest iskra przy próbie uruchomienia.
: 30 sty 2011, 11:11
autor: mar_cin_106
Witam,
Autko już kilka dni wstecz naprawiony, wina..... Niby jakiś regulator na zapłonie czy czujnik nie pamiętam już dokładnie oraz Nowa kopułka + mechanik ... Kosztowało mnie to 230 pl
Autko jezdzi jeszcze tylko albo zregenerować przepływomierz lub wymienic ;/ trzeba będzie przemysleć to bo troche mulotwaty teraz na gazie.
Dzięki za rady i pozdro,
Marcin
: 30 sty 2011, 13:10
autor: krisiun1
Jeśli aparat był wyjmowany to po zamontowaniu należy skontrolować ustawienie zapłonu zanim zabierzesz się za przepływomierz.Źle ustawiony zapłon to 90% przyczyn mulenia auta przy silniku ABK.
: 02 lut 2011, 21:17
autor: pawelponiat
ja mialem podobnie.. autko jezdzilo jezdzilo ładnie pieknie... bylo wilgotno na dworze mgły.. postalo 4 dni w garażu i nic.. ani na tym ani na tym... okazało sie że to wina może byc kabli kopułki palca lub cewki... wystarczylo wyjąc i wyszuszyć dokładnie i by działało ale ja oczywiście kupiłem wszystko nowe.. i działa bez zarzutów..
tak że wcale nie musiales może wymieniać kopułki.. dlatego ja nie oddawałem swojego autka do mechanika bo za tą cene co ty powiedziałeś miałem nową kopułke i palec.. i w miare dobre kable bys kupił... Ngk kosztowaly by cos kolo 150 zł bo patrzyłem w hurtowni u mnie w miescie.. kopułke dałem 27 a palec 14... wymieniłem wszystko sam... no ale wiadoma sprawa mechanik sie lepiej zna i karze ci wymienić połowe samochodu.. ale każdy robi jak komu wygodnie..
Ja wole najpierw sprawdzić sam..
Pozdrowionka