Strona 1 z 1

[B3 1.8 B+G JN] Dziwnie wysokie obroty na wolnych obrotach

: 21 cze 2007, 17:35
autor: dsv
Kiedy silnik pracuje na zimnym to osiąga obroty rzędu 1.0 - 1.2 tys. obr/min (obojętnie benzyna lub gaz). Po rozgrzaniu na wolnych obrotach łapie benzyna - 1.4 tys. obr/min, gaz - 1.6 tys. obr/min. To trochę nienormalne. Jaka może być tego przyczyna?

: 21 cze 2007, 21:33
autor: mario2560
JN ma śrubkę do regulacji wolnych obrotów więc możesz se zmniejszyć do np 800. Jeśli oczywiście przyczyna nie tkwi w czymś innym.

: 22 cze 2007, 13:49
autor: dsv
Wiem o tej śrubce. Problem pojawił się nagle, dosłownie w jednym dniu. Zawsze miałem 800-900 obr/min. Zauważyłem także, że te wysokie obroty nie zawsze się pojawiają. Silnik czasami pracuje normalnie nawet po rozgrzaniu.

: 10 lip 2007, 15:49
autor: jerzyp23
Witam. Ja miałem podobny problem (JN) Problemem był kabelek od wtyczki - do czegoś co jest z lewej strony głowicy silnika - obok czujnika temp. To jest taki zawór który jeśli silnik jest zimny lub ciepły steruje obrotami właśnie na biegu jałowym. Jeśli kabelek lub zawór będą uszkodzone to za dużo powietrza silnik będzie dostawać i podwyższać obroty. Prawdopodobnie im ciplejszy silnik tym większe napięcie podawane na ten zaworek i zawór się zamyka odcinając dopływ powietrza. można to sprtawdzić w nast. sposób. Na rozgrzanym silniku trzeba zacisnąć rurę doprowadzającą powietrze (obok silnika w krztałcie lit U - jedna końcówka wchodzi na w/w zaworek druga w inną rurę ) jeżeli obroty spadną to jest problem z zaworkiem. Więcej na gg 8513082

: 10 lip 2007, 21:41
autor: PABLO
A ja bym stawiał na silniczek krokowy...

: 05 lis 2007, 21:44
autor: grzesce
Pablo - jerzyp23 opisuje właśnie zawór dodatkowego powietrza, który w modelu JN był montowany zamiast silnika krokowego.
Mam ten sam problem.
Wie ktoś skąd sterowany jest właśnie ten zawór? Co ma wpływ na jego sterowanie? Jakie poziomy napięć powinien utrzymywać np przy rozgrzanym silniku.
dsv - spróbuj wykręcić ten zawór o którym pisze jerzyp23 i włożyć na noc do nafty, benzyny lub innego środka czyszczącego - może po prostu się zacina.
U mnie nie pomogło, dlatego chciałbym się dowiedzieć skąd sterowany jest właśnie ten zawór.
Problem pojawił się gdy temp powietrza oscyluje od 10 st w dół