Opisze problem kolegi jeli taki juz byl poruszany na forum to prosil bym o link z gory dziekuje.
Po uruchomieniu silnika nie utrzymuje obrotow i gasnie. jest tak na benzynie i gazie. Zeby nie zgasl trzeba utrzymywac obrotyt za pomoca pedalu gazu. jesli silnik zgasnie to natepnie dlugo kreci zeby zapalic. Na cieplym silniku nie ma tych problemow. Wymienione zostaly: czujnik temperatury, silniczek krokowy (podstawa gaznika, kopulka, palec, kable NW, swiece)
Jakies rady, Co to moze byc :?: :?: :?:
: 19 sty 2011, 18:36
autor: goldi j51
_uwaga
: 27 sty 2011, 19:10
autor: roodster80s
Kolego jezeli chodzi o gaz to regulacja reduktora sie klania. Ale moja na zimnym ma tak samo. Potrzymam ją troche na ssaniu i jest potem ok.... Jezeli o gaz chodzi... Jezeli Cie to nurtuje choc wątpie ze to cos da bo na gazie bedzie gasnąć w zimie jeszcze jak motor zimny.
: 28 sty 2011, 13:54
autor: SosiK
Mam podobny problem.
Nie wiem jak to jest w ABK ale wydaje mi się że nawet zimą jak auto zimne na gazie tak samo jak i na benzynie powinien silnik krokowy ustawić na wolne obroty. (poprawcie mnie jak się mylę)
W mojej ABT jest tak samo ale dlatego że nie działa mi na razie silnik krokowy.
Jak przekręcisz zapłon to krokówka działa?
: 28 sty 2011, 14:54
autor: Key100l
Na gazie zawsze będzie w zimę gasł bo gaz jest jeszcze w formie ciekłej a od parownika ma długą drogę do przepustnicy;-) i dlatego trzeba odpalac na bynie. A co do obrotów warto odłączyć aku na parę minut, sprawdzić krokowy, sondę i czujnik temperatury
Re: [B3 1.8S LPG] problemy z obrotami silnika
: 28 sty 2011, 19:45
autor: Przemo80b3
ab_ccc pisze:Opisze problem kolegi Co to moze byc
Jaki kolega ma silnik, na gaźniku, czy na wtrysku :?:
Mam podobny problem.
Nie wiem jak to jest w ABK
Nie chodzi o ABK, a o 1.8S z B3
: 28 sty 2011, 20:31
autor: deusx
To że ciężko odpala po zgaśnięciu to jest norma jeżeli w autku jest gaz. Nawet bez gazu z zasady jest tak, że jeżeli auto samo zgaśnie to ciężko potem odpala, sam nie wiem czemu.
Proponuję sprawdzić lub od razu wymienić przewody podciśnienia (bo koszt znikomy).
: 29 sty 2011, 00:25
autor: SosiK
A sorki rzeczywiście, nie doczytałem
Ale to nie zmienia faktu że silnik krokowy powinien wyregulować wolne obroty? a szczególnie na benzynie.
: 29 sty 2011, 08:44
autor: ab_ccc
Chyba na wtrysku. Wiem ze parownik ma juz zużyty i planuje zmienić nawet juz sie zaopatrzył.
: 29 sty 2011, 19:10
autor: SosiK
ab_ccc pisze:Zeby nie zgasl trzeba utrzymywac obrotyt za pomoca pedalu gazu. jesli silnik zgasnie to natepnie dlugo kreci zeby zapalic. Na cieplym silniku nie ma tych problemow.
ab_ccc pisze:Chyba na wtrysku
Ja w mojej miałem tak samo do wczoraj. Przyczyną był padnięty silnik krokowy. Auto odpalałem na gazie (z powodu spalonej pompy paliwa) i musiałem przytrzymywać pedał gazu aż złapał jakąś minimalną temperaturę i ogrzał parownik. Po zamontowaniu krokówki nie ma tego problemu, ponieważ komputer przy jej pomocy otwiera odpowiednio przepustnicę (tak samo jak byś nacisną pedał gazu).
nie wiem jak to jest dokładnie rozwiązane w 1.8, ale chyba ta sama zasada działania...
: 29 sty 2011, 20:37
autor: Przemo80b3
SosiK pisze:A sorki rzeczywiście, nie doczytałem
Ale to nie zmienia faktu że silnik krokowy powinien wyregulować wolne obroty? a szczególnie na benzynie.
Spoko :mrgreen:
No jesli silnik jest na wtrysku to tak. Ale jesli to gaznik to nie bo w silniku na gazniku nie ma silnika krokowego
: 30 sty 2011, 16:46
autor: ab_ccc
regulator biegu jałowego był wymieniany na nowy. Możliwe ze jest uszkodzony??
: 30 sty 2011, 17:10
autor: Przemo80b3
Może tak być.
: 24 lut 2011, 17:18
autor: majowy_dejf
Witajcie!
Dołączam sie do tematu. silnik gasnie ponizej 1600 obrotow, trzeba utrzymywac obroty gazem. praca silnika w wyzszych partiach obrotowych jest poprawna. zaczelo sie dziac nagle, po tym, jak z benzyny przelaczylem na gaz.... bo na benzynie nie bylo juz duzo w baku i na zakretach odcinalo... jednak na obu paliwach dzieje sie tak samo. moj gaznikowy umysl pomyslal, ze w duzym fiacie to nap pewno cos sie zassalo z syfem z dna baku i zatkalo dysze... ale tu gaznika ni mo, i drodzy koledzy, tym samym prosze o pomoc. jednoczesnie prosze o info jaki mam typ wtrysku, zamieszczam foto. wszyscy mowili mi do tej pory, ze mam wielopunkt mechaniczny [mnie to wyglada na jednopunkt.]. ale przy zmianie nagrzewnicy natknalem sie na cos przypominajacego komputer miedzy nagrzewnica a dmuchawą. na tyle klapy jest slad po oderwanym znaczku 1.8S.
PS. zobaczcie kromke chleba na zdjeciu, kuny mialy niezle uzywanie;)
licze na pomoc,
z gory dzieki
: 24 lut 2011, 18:31
autor: Thomson26
Dejw to jest silnik JN na pełnym wtrysku ( czyli masz 4 wtryskiwacze, po jednym na cylinder )
silnik mocy 66kW/90KM system wtrysku KE-Jetronic
1- regulator mieszanki paliwa
2- wtrysk paliwa
3- wtryskiwacz rozruchowy
Co jest tam gdzie zaznaczyłem strzałkę ? Dziura ? Czy jest zaślepiony otwór ?