Strona 1 z 1
[B4. ABK.] Nie chce odpalić po kilkudniowym odpoczynku
: 20 sty 2011, 17:04
autor: pawelponiat
Witam. Jestem nowym użytkownikiem i to moj pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.. Posiadam Audi 80 b4 Abk i przez 2 lata nie miałem żadnych problemów... ale teraz mianowicie silnik nie chce odpalić.. Samochód palił pez problemu na dotyk na benzynie. nawet jak stał kilka dni nie jeżdżony.. Mianowicie.. jeździłem sobie ładnie pieknie i wszystko grało gazu zatankowałem do pełna paliwa pół baku no i postawiłem go do garażu.. były duże mgły i wilgotno na dworze.. i tak po 4 dniach stania w garażu chciałem go odpalić.. ale on nic kręcę i kręcę.. nawet nic nie załapał.. rozrusznik pompka wszystko pracuje ładnie.. ale jak otworzyłem maskę to było pod nią wilgotna .. silnik był wilgotny i w ogóle.. więc zostawiłem go z otwarta maska bo pomyślałem ze możne zawilgotniało coś i dlatego nie chce odpalić... no ale po 2 dniach poszedłem znowu i dalej nic.. załapał na chwile ale strasznie nie równo pracował... i jak dotknąłem się do przewodu WN tego najdłuższego to zaraz mi zwalniały obroty... wiec go zgasiłem.. Kupiłem nowe kable kopułkę i palec... wymieniłem i dalej nic... Wiecie co mogło się stać ?? autko chodziło wcześniej bez zarzutów.. w najgorsze mrozy paliło na dotyk.
Prosił bym o jakąś pomoc i sugestie co możne być nie tak
: 20 sty 2011, 18:40
autor: krzysiek_79
sprawdź cewkę jak jest wilgoć to może być ona.
: 20 sty 2011, 19:12
autor: pawelponiat
hmm właśnie tak myślałem zęby ja wykręcić i przesuszyć delikatnie w domu.. i tak jutro zrobię.. ale tak auto jak kręcę rozrusznikiem to tak jak by łapało ale strzela coś..
I jeszce jeden pomysł... Czy komputer sterujący tez może być wilgotny ?? jesli tak to czy sprobować i jego wysuszyć ??
: 20 sty 2011, 19:49
autor: krzysiek_79
zanim odkręcisz cewkę sprawdź jeszcze iskrę czy jest. Co do kompa to nie wiem.
: 20 sty 2011, 21:59
autor: morris4life
krzysiek_79 ma rację - sprawdź cewkę - ale jeszcze prościej możesz sprawdzić czy nie masz walniętego czujnika od temperatury silnika (taki na króćcu z niebieskim plastikiem, 2 styki).
zmierz go czy ma dobry opór.
pozdrawiam
: 21 sty 2011, 12:55
autor: pawelponiat
hmm proszę Jeszce o jakieś wasze sugestie
bo możne to nic poważnego.. jak nie to będę go musiał oddać do mechanika.. a znając życie to powie że pół samochodu trzeba wymienić ;/
: 21 sty 2011, 20:59
autor: morris4life
pawelponiat pisze:hmm proszę Jeszce o jakieś wasze sugestie
bo możne to nic poważnego.. jak nie to będę go musiał oddać do mechanika.. a znając życie to powie że pół samochodu trzeba wymienić ;/
Sprawdź tak jak napisał krzysiek_79. Jak samochód ma zawilgocone kable WN, kopułkę rozdzielacza albo cewkę i nie daje iskry to możesz kręcić i kręcić i nic.
Jakiej firmy kupiłeś kable?
Najpierw bym starałbym się właśnie wyeliminować te podejrzenia.
Rozumiem że rozrusznik kręci kołem zamachowym?
: 24 sty 2011, 14:00
autor: pawelponiat
dziekuje wam za pomoc
wymieniłem kable.. Kopułke i palec mam Beru.. a kable kupiłem syntecha.. wiem ze mozna było kabelki lepsze kupic ale juz wszystko działa
na starych kablach było przebicie... i tak wymieniłem to i wysuszyłem cewkę.. teraz bardzo łednie mi chodzi
Komputer jak by sie ktos zastanawiał na przyszłości to nie ma prawa zamoknąć bo znajduje sie w takim miejscu.. przynajmniej tak mi powiedzieli.. a no i jeszce świece wykreciłem i przeczyściłem.. (świece NGK) pozdrowionka i dzieki serdecznie jeszce raz