Strona 1 z 1

[Audi 80 1,8 PM] Zawór opóźnienia przy aparacie zapłonowym

: 21 sty 2011, 18:45
autor: GerB3
Do czego służy zawór opóźnienia przy aparacie zapłonowym, jaki ma wpływ na przyspieszenie opóźnienie zapłonu, oraz czy ma znaczenie zamontowanie go odpowiednią stroną w kierunku np. aparatu zapł.

Chodzi mi o tą cześć

Obrazek

: 21 sty 2011, 20:39
autor: jaco80
Też mnie to interesuje. Z tego co wiem nie każde PM to ma, ja mam, a raczej miałem bo testowo wywaliłem. Ale nie widzę żadnej różnicy.

: 21 sty 2011, 20:47
autor: GerB3
Właśnie znalazłem jedyny temat własnie Twój w którym to opisałeś ale nie do końca ;-)

W którą stronę masz skierowaną białą strone tego zaworu? do rozdzielacza czy w stronę przewodu? Ja znalazłem jedynie na jakimś niemieckim forum że biała strona powinna być właśnie w kierunku rozdzielacza.

: 21 sty 2011, 21:57
autor: jaco80
W tym sęk że nie pamiętam bo jak pisałem ściągnąłem to jakiś czas temu.

EDIT:
Kolega napisał w innym temacie że u niego ten zawór puszcza w jedną stronę. U mnie nie puszczał w sumie w żadną. Skoro tak to zastanawiam się czemu nie ma żadnej różnicy po jego wywaleniu? Podciśnienie na wyższych obrotach jest, płytka w aparacie się przesuwa. Chyba że przyśpieszanie zapłonu jest niewyczuwalne przez kierowcę?

: 23 sty 2011, 10:40
autor: GerB3
Musi być wyczuwalne, jakby nie było to jakbyś depnął gwałtownie w gaz to to auto dostałoby chwilowego zamulenia bo mieszanka nie spaliłaby się do końca na normalnym ustawienu zapłonu. On ma własnie puszczać w jedną stronę tylko nie wiem w którą :-D

: 23 sty 2011, 12:24
autor: jaco80
Raczej tak aby podciśnienie mogło działać na aparat zapłonowy. Potestuj "paszczowo" i załóż odpowiednio :-) No a u mnie to ciekawe. Wogóle po kupnie zapłon był na maxa przyśpieszony. Po przestawieniu na lampie, i wywaleniu tego zablokowanego zaworu żadnej różnicy. Wg mnie auto jest troche za mułowate... Czary mary.