Strona 1 z 1
[2.0 abk] nie chce odpalić po wymianie uszczelki pod głowicą
: 21 sty 2011, 20:26
autor: igy5
witam,pewnego razu jadąc autem poprostu zgasłą bez jakichkolwiek oznak, pierwsza decyzja padła na uszczelkę pod głowicą bo iskre miały świece, paliwo tez, przepływka nie ruszona. przy prubie odpalenia biały dym z rury:(. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą i teraz nie chce odpalić, a po baaardzo długim kręceniu wkońcu coś tam chce zacząć pracować silnik ale strasznie się dusi, z rury wydechowej wychodzi biały dym a silnik kuleje na obrotach. myślałem że to może świeca ale nie, kopulka i palec tez nie, nie mam popmysłu czego by się czepić:( proszę o pomoc, z góry bardzo dziękuje.
: 21 sty 2011, 21:25
autor: pawel_m
Czy po zdjęciu głowicy rozrząd został poprawnie ustawiony? Być może został przestawiony "o ząbek"? Iskra jest? Dolot szczelny?
: 22 sty 2011, 05:46
autor: igy5
iskra jest i dolot też w pełni szczelmy, a rozrząd przed zdjęciem głowicy ustawiłem na znakach, i potem po zakładaniu głowicy i zakładaniu rozrządu też wszystko sprawdziłem i jest oki
: 22 sty 2011, 07:49
autor: konrad81
A czy jak Ci odpalil to reagowal na gaz? pewnie nie.
Sprawdz jeszcze raz ustawienie rozrzadu i zaplonu!
Na walku rozrzadu masz dwie kropki, i jedna z nich sluzy do ustawienia rozradzu.
Sciagnij pokrywe zaworow i separator oleju tak zebys widzial walek, ustaw wal, zaplon na znaki i krec walkiem szukajac znaku, powinien pokrywac sie z gorna czescia glowicy. Dwie pierwsze krzywki powinny byc w gorze (zamkniete zawory).
Zaloz, naciagnij pasek i nie ma ch**we wsi zeby nie odpalil
: 22 sty 2011, 08:49
autor: WOJTEK26
Zapewne po wymianie wszystko zostało złozone na znaki ale zapomniano o wałku posrednim. Sprawdz ustawienie rozrzadu i zobacz czy aparat jest prawidłowo ustawiony. Jak odpali to zapłon do regulacji.
: 22 sty 2011, 16:22
autor: igy5
po kolejnym dniu walki coraz gorzej, wczoraj jeszcze odpalała po długim kręceniu a dzisiaj katastrofa, jeszcze raz wszystko posprawdzałem i tak patrząc od przodu pierwsze dwie świece okopcone, natomiast 3 i 4 zalane, bęzyną śmierdzi jak nie wiem, silniksilni9k po bardzo dlugim kręceniu pracuje na dwa gary, obroty nie podnoszą się powyrzej 200 rmp, katastrofa, może pierścienie poszły???nawet pokusiłem się o przyspeszenie i opuźnienie zapłonu, nic to nie pomogło, tak się zasyanawiam może lepiej silnik nowy kupić co wy na to?? <buu>
: 22 sty 2011, 16:54
autor: krisiun1
: 22 sty 2011, 17:01
autor: damianek1234561
Witaj a przewody zmieniales? napisales ze swiece palec i kopulka sa ok a przewody?
moze padly jesli zmieniales to czy po poskladaniu silnika podlaczyles przewody od swiec prawidlowo wg kolejnosci? ojciec mial przypadek ze wlasnie pomylil kolejnosc i autko nie chcialo zapalic a jak juz zapalilo to tylko na dwa gary sprawdz kolejnosc przewodow
: 22 sty 2011, 17:02
autor: pawel_m
krisiun1, możesz fotkę wrzucić na inny serwer, bo jak klikam na fotkę aby powiększyć to wyskakuje napis "403 - Forbidden". Będę wdzięczny
.
: 11 mar 2012, 21:59
autor: lotnik130
WOJTEK26, wojtek czy jesteś może dostepny
: 12 mar 2012, 10:44
autor: Francis1982
Pierwszy kabel pod (spod cewki najbliżej brzegu głowicy) ma iść do 1 cylindra, drugi w prawo ma iść do 3-cylindra, następny (idąc zgodnie z wskazówkami zegara) do czwartego i ten ostatni do 2 cylindra.
Sprawdź jeszcze przewody od wtryskiwaczy. Mógł się któryś ułamać lub wtyczka wyskoczyła. Lubi tam być ciasno i nie trudno o pomyłkę. Na wtyczkach również są oznaczenia. Takie klipsy na poszczególne kable.
https://audi80.pl/b4-abk-wolno-wkrec ... 270,75.htm
Tu pisałem jak można serwisowo ustawić zapłon. Są zdjęcia. Pod warunkiem, że nie obróciłeś wałkiem pośrednim (ten co najlżej chodzi jak pasek jest zdjęty).
W przeciwnym razie czeka cię zdejmowanie koła pasowego oraz dolnej plastikowej osłony. Potem trzeba prowizorycznie założyć koło pasowe (tylko w 1 miejscu da się je prawidłowo założyć) i znak na kole pasowym ma się pokryć z kropką na kole wałka pośredniego (ten co idzie do aparatu). Wtedy po drugiej stronie koła wałka rozrządu jest kropka i ma się ona pokrywać z krawędzią głowicy. Gdzieś tam też miałem takie zdjęcie. I jest również zdjęcie gdzie powinien być palec.
Trzeba pamiętać, że czasami należy wykonać DWA obroty, żeby znaki się zgadzały. W przeciwnym razie można silnik zblokować i będzie wtedy bardzo niedobrze.
Raz na dwa obroty się znaki spotykają bo tyle trwa pełny cykl pracy silnika.