Strona 1 z 1

[B3 JN] brak wtrysku

: 26 sty 2011, 23:51
autor: bogdanbb
Witam
chcę uruchomić silnik typ JN z B3 w B2 (karoseria w świetnym stanie a dwa lubię ten samochodzik świetnie się prowadzi).
Silnik ma iskrę jak podam paliwo strzykawką do kolektora to zagada, jak podam zasilanie na wtrysk rozruchu to tez zagada a na wtryskiwacze nie daje ani tyci paliwa.
Silnik ten stal nieużywany prawie 8 lat i się nieco zastał (odkupiłem go z rozbitej B3) Na początek odkręciłem moduł rozdzielacza (w książce radzili aby ten rozdzielacz cały wymienić :-? ), odkręciłem nakrętkę palca regulującego dawkę paliwa i prawie nie mogłem go wyjąć ruszał się minimalnie z powodu żółtawego nalotu. Po dłuższych próbach wyjąłem i przemyłem z tego nalotu (chyba pozostałość po benzynie). Wydaje mi się, że będę go musiał rozkręcić całkiem i wyczyścić wewnątrz łącznie z szczelinami ale tu mi doradźcie, czy trzeba?
Mam jeszcze pytania bo niestety nie znam dobrze tego układu wtrysku:
:arrow: czy zastany regulator ciśnienia paliwa (reduktor zamontowany na wylocie rozdzielacza) ma wpływ na brak wtrysku? tak się teraz zastanawiam czy miałem paliwo w rurce powrotnej (przepływ) bo pompka aż jęczała a przepływu nie słyszałem
:arrow: czy elektryczny regulator przepływu też jak wyżej może zablokować podawanie paliwa na wtryski? wg opisów w książkach wtrysk w tym silniku głównie realizowany jest o mechaniczny rozdzielacz sterowany dźwignią przepustnicy powietrza.
:arrow: mam sterownik główny ale nie mam sterownika (regulatora) wolnych obrotów, jak dobrze rozumiem schemat z eTECHa to jest jakiś przekaźnik elektroniczny sterujący zaworem dodatkowego powietrza wolnych obrotów. jak to się zwie (jaki ma symbol) aby to zamówić.
:arrow: jak włączyć instalację LPG (istniejącą) a dokładnie jak odciąć paliwo w silniku JN z wtryskiem mechanicznym.
:arrow: i ostatnie może ma ktoś dobry schemat elektryki i do tego silniczka i jeszcze schemacik wężyków z podciśnień m.innymi do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.
z góry dziękuję. :-)

: 27 sty 2011, 00:03
autor: Motostacja pl
bogdanbb pisze: jak włączyć instalację LPG (istniejącą) a dokładnie jak odciąć paliwo w silniku JN z wtryskiem mechanicznym.
To jest chyba jedna z największych problemów mechanicznego wtrysku. Poczytaj o tym na forum bo sporo już było. Nie za bardzo siedzę w tej tematyce, ale z tego co kiedyś przeczytałem na forum to jest z tym nie lada problem.

: 27 sty 2011, 08:39
autor: Lukaszbroz
Odłączasz przekaźnikiem pompę paliwa i po problemie. Wada tego rozwiązania to możliwość zatarcia wtrysku po bardzo długim czasie jazdy na gazie bez przełączania na Pb

: 27 sty 2011, 22:52
autor: bogdanbb
Odłączasz przekaźnikiem pompę paliwa i po problemie. Wada tego rozwiązania to możliwość zatarcia wtrysku po bardzo długim czasie jazdy na gazie bez przełączania na Pb
jeśli trzeba odłączyć pompke to potwierdza to fakt iż ani reduktor ani elektryczny nastawnik ciśnienia nie odcinają dopływu paliwa.
Silnik chyba za długo stał, a i nie mam możliwości sprawdzenia wszystkiego, jeszcze przychodzi mi myśl, aby w układ włączyć manometr i sprawdzić jakie ciśnienie daje pompka. Jak dobrze doczytałem to powinno być ponad 6 atm.

: 29 sty 2011, 09:06
autor: Lukaszbroz
Elektryczny nastawnik może zmienić przepływ a nie całkiem go zablokować. Tak wynika ze schematu tego układu.

: 30 sty 2011, 22:06
autor: bogdanbb
prawdopodobnie cały mój błąd tkwi z byt niskim ciśnieniu jakie daje pompka (daje 2,8atm) a to za mało i dlatego brak paliwa na wtryskiwaczach. Napisałem prawdopodobnie, bo nie wiem co jeszcze złego siedzi w tym układzie zasilania, a nie znam go, dlatego przerzucam sie na mono wtrysk z B3 passata, gdzie cały układ miałem a dokupiłem tylko kolektor ssący i sterownik za stówkę (pomki sprawnej za taką kasę nie dostanę), sterownik miałem gdzie sprawdzić i jest ok reszta jest mi bardziej znana od wtrysku mechanicznego a i przełączanie na gaz i z powrotem jest proste do realizacji. dziękuję za odpowiedzi i zamykam temat.