[B3 JN] brak wtrysku
: 26 sty 2011, 23:51
Witam
chcę uruchomić silnik typ JN z B3 w B2 (karoseria w świetnym stanie a dwa lubię ten samochodzik świetnie się prowadzi).
Silnik ma iskrę jak podam paliwo strzykawką do kolektora to zagada, jak podam zasilanie na wtrysk rozruchu to tez zagada a na wtryskiwacze nie daje ani tyci paliwa.
Silnik ten stal nieużywany prawie 8 lat i się nieco zastał (odkupiłem go z rozbitej B3) Na początek odkręciłem moduł rozdzielacza (w książce radzili aby ten rozdzielacz cały wymienić ), odkręciłem nakrętkę palca regulującego dawkę paliwa i prawie nie mogłem go wyjąć ruszał się minimalnie z powodu żółtawego nalotu. Po dłuższych próbach wyjąłem i przemyłem z tego nalotu (chyba pozostałość po benzynie). Wydaje mi się, że będę go musiał rozkręcić całkiem i wyczyścić wewnątrz łącznie z szczelinami ale tu mi doradźcie, czy trzeba?
Mam jeszcze pytania bo niestety nie znam dobrze tego układu wtrysku:
czy zastany regulator ciśnienia paliwa (reduktor zamontowany na wylocie rozdzielacza) ma wpływ na brak wtrysku? tak się teraz zastanawiam czy miałem paliwo w rurce powrotnej (przepływ) bo pompka aż jęczała a przepływu nie słyszałem
czy elektryczny regulator przepływu też jak wyżej może zablokować podawanie paliwa na wtryski? wg opisów w książkach wtrysk w tym silniku głównie realizowany jest o mechaniczny rozdzielacz sterowany dźwignią przepustnicy powietrza.
mam sterownik główny ale nie mam sterownika (regulatora) wolnych obrotów, jak dobrze rozumiem schemat z eTECHa to jest jakiś przekaźnik elektroniczny sterujący zaworem dodatkowego powietrza wolnych obrotów. jak to się zwie (jaki ma symbol) aby to zamówić.
jak włączyć instalację LPG (istniejącą) a dokładnie jak odciąć paliwo w silniku JN z wtryskiem mechanicznym.
i ostatnie może ma ktoś dobry schemat elektryki i do tego silniczka i jeszcze schemacik wężyków z podciśnień m.innymi do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.
z góry dziękuję.
chcę uruchomić silnik typ JN z B3 w B2 (karoseria w świetnym stanie a dwa lubię ten samochodzik świetnie się prowadzi).
Silnik ma iskrę jak podam paliwo strzykawką do kolektora to zagada, jak podam zasilanie na wtrysk rozruchu to tez zagada a na wtryskiwacze nie daje ani tyci paliwa.
Silnik ten stal nieużywany prawie 8 lat i się nieco zastał (odkupiłem go z rozbitej B3) Na początek odkręciłem moduł rozdzielacza (w książce radzili aby ten rozdzielacz cały wymienić ), odkręciłem nakrętkę palca regulującego dawkę paliwa i prawie nie mogłem go wyjąć ruszał się minimalnie z powodu żółtawego nalotu. Po dłuższych próbach wyjąłem i przemyłem z tego nalotu (chyba pozostałość po benzynie). Wydaje mi się, że będę go musiał rozkręcić całkiem i wyczyścić wewnątrz łącznie z szczelinami ale tu mi doradźcie, czy trzeba?
Mam jeszcze pytania bo niestety nie znam dobrze tego układu wtrysku:
czy zastany regulator ciśnienia paliwa (reduktor zamontowany na wylocie rozdzielacza) ma wpływ na brak wtrysku? tak się teraz zastanawiam czy miałem paliwo w rurce powrotnej (przepływ) bo pompka aż jęczała a przepływu nie słyszałem
czy elektryczny regulator przepływu też jak wyżej może zablokować podawanie paliwa na wtryski? wg opisów w książkach wtrysk w tym silniku głównie realizowany jest o mechaniczny rozdzielacz sterowany dźwignią przepustnicy powietrza.
mam sterownik główny ale nie mam sterownika (regulatora) wolnych obrotów, jak dobrze rozumiem schemat z eTECHa to jest jakiś przekaźnik elektroniczny sterujący zaworem dodatkowego powietrza wolnych obrotów. jak to się zwie (jaki ma symbol) aby to zamówić.
jak włączyć instalację LPG (istniejącą) a dokładnie jak odciąć paliwo w silniku JN z wtryskiem mechanicznym.
i ostatnie może ma ktoś dobry schemat elektryki i do tego silniczka i jeszcze schemacik wężyków z podciśnień m.innymi do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.
z góry dziękuję.