Strona 1 z 1

[80 B4 1.6 E ADA ] - Regulacja zapłonu.

: 27 sty 2011, 12:49
autor: Black Deamon
Witam wszystkich Klubowiczów.
W szczególności, zwracam sie z prośbą do ekspertów, bądź ludzi posiadających wiedzę w regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu w silniku ADA.
Nigdzie nie znalazłem informacji, jak wygląda procedura regulacji i co gorsza, serwis nie przyjmuje aut z instalacja gazową.
Nie znalazłem również mechanika, który podjął by się powyższego.
Z wiedzy którą zdobyłem, konieczne jest zablokowanie sterownika do regulacji.
Jak tego dokonać, jak przeprowadzić regulację, jak ponownie odblokować sterownik po regulacji ?
Dla mnie zagadka. Wiem, że VAG-iem, ale nie mam opisu.
Pomocy !!!
Mechanik rozregulował mi zapłon, wyjmując aparat do sprawdzenia i zgłupiał ustawiajac zapłon. Tak to jest, jak sie biorą za coś, o czym nie mają pojęcia.
Co prawda, nie dzieje się nic strasznego, tylko autko coś słabiuchne.
Podjął bym się sam regulacji, ale wolę wiedzieć dokładnie jak.

: 27 sty 2011, 13:35
autor: pawel_m
Do samodzielnej regulacji(jak chcesz to zrobić porządnie) będzie Ci potrzebna lampa stroboskopowa no i podłączenie samochodu pod VAG.

: 03 lut 2011, 23:37
autor: Black Deamon
VAG-a posiadam, lampa nie problem.
Potrzebuję procedury dla tego silnika.

[ Dodano: 2011-02-03, 23:37 ]
Odgrzeję temacik.
Może macie namiary na warsztat, który specjalizuje się w Audi w okolicach Białegostoku ?

: 07 lip 2011, 02:04
autor: quarkq
Witam

mam podobny problem z zapłonem, a dokładnie z jego regulacją:
Pożyczyłem lampę podłączyłem i dodawałem na niej stopnie, zero na kole się przemieszczało, a gdy kręciłem zapłonem nic się nie działo - zero w miejscu.
Nie wiem jak się do tego ponownie zabrać. Proszę o pomoc.

: 07 lip 2011, 17:18
autor: Black Deamon
Post, dotyczy silnika ADA 1.6 E (74 KW).
Ale, zjawisko podobne i wygląda na to, że sterownik steruje kątem wyprzedzenia, wiec VAG i zblokowanie sterownika w odpowiednim bloku pomiarowym.
Ja sobie odpuściłem, bo sterownik po to ma tą funkcję, żeby korygować kąt wyprzedzenia i dokładnie to robi. Więc pytanie " Czy warte zachodu dłubanie? " Śmiga bez problemów.
W sumie, ciut jakby trochę brakowało mocy, ale w większości śmiga na LPG i wydaje mi się, że to kwestia ustawienia sterownika LPG, który jest ustawiony tak a nie inaczej ( tryb oszczędny ).
Ale może warto :mrgreen: ? Hee hee.

: 19 paź 2011, 23:15
autor: HeavenQueen
Witam,
to jak w końcu z tym ustawianiem zapłony w ADA? Wie ktoś może?
Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-10-25, 13:18 ]
Ustawianie zapłonu w ADA to zagadka.
Kręcę aparatem i nic się nie dzieje aż w pewnej chwili skok natychmiastowy o 15 stopni to w jedną to w drugą stronę i auto już nie odpali. Auto dobrze chodzi i wkręca się przy ustawieni w okolicach 25 stopni wyprzedzenia. Inaczej albo nie chce zapalić albo się nie wkręca na obroty.
O co kaman?