Strona 1 z 2
[B4 2.0 ABK+LPG] biały nalot, piana , smar na wlewie oleju
: 29 sty 2011, 16:32
autor: marian89
problem polega na tym ze na korku i wlewie oleju pokazuje się ścięty olej kolor biały forma smaru. czy to objawy uszczelki pod głowica? silnik 2.0 KAT +LPG 95r. 240 TYS przebiegu. autko bierze trochę oleju. ok 1L /1500km. tak mniej więcej obliczyłem. Trasy jakie robię są śmieszne do pracy 1,5km rano i po 22. z powrotem. ogólnie tylko miasto gdzie nie łapie nawet 70* przy mojej jeździe. płyn brał do dziś (przetarty główny wąż) zobaczymy jak teraz.silnik nie kopci żadnym siwym czy czarnymi spalinami (białe szybko niknące obłoczki-charakterystyczne przy niskich temp)
: 29 sty 2011, 17:05
autor: mezik0
biały nalot jest też często wtedy jak silnik jest niedogrzany napisz na jakie trasy jeździsz i czy olej masz w wodzie no i chyba jak pójdzie uszczelka to i auto kopci jak byś ognisko rozpalił
: 29 sty 2011, 17:17
autor: pawel_m
Jeżeli jest mały nalot, to osobiście bym się nie przejmował(zaniepokoiło by mnie to branie oliwy- trochę sporo)- jeżeli jeździsz krótkie trasy to może się tak dziać. Płynu chłodniczego nie ubywa?
: 29 sty 2011, 23:29
autor: remik87
kiedyś miałem to samo, u mnie to był termostat + krótkie trasy wiec spr czy jest w pożądku
: 29 sty 2011, 23:49
autor: Leo
wytrzeć, a po zimie zmienić olej na lepszy. a już najlepiej to zmieniać olej przed zimą.
: 30 sty 2011, 00:02
autor: marian89
Leo pisze:wytrzeć, a po zimie zmienić olej na lepszy. a już najlepiej to zmieniać olej przed zimą.
pojawiało się tego dość sporo (jak bym korek masłem posmarował) dziś nowy filtr i olej zalany i dalej pojawiają się te oznaki czyli skraplanie autko jak wspomnieliście za mało jest grzane a za dużo stoi. dodam ze jest najpierw para lekka pianka i masełko to już po długim niewycieraniu.
: 30 sty 2011, 00:54
autor: remik87
to zalej i wstaw niuni nieco kolega ostatnio miał to w golfie 3 i jemu pomogło
mi kiedys też . spr stan płynu chłodniczego i twardość weży
: 30 sty 2011, 06:40
autor: Pawelex18
Ja bym na Twoim miejscu równiez posprawdzał węże od odmy. Miałem właśnie taką akcje dwa dni temu. Zatkane węże i rozsypany trójnik od odmy ale w ABK chyba to inaczej wygląda. Też robie małe trasy ok 4-5 km do pracy i zostawiłem otwarty korek od oleju i po dłuższej jeździe masełko zeszło
Olej miałem półsyntetyk Castrol ale wróciłem na MObila
: 30 sty 2011, 09:27
autor: skifa
Podłącze sie do tematu panowie:Marian89 przeciez to normalny objaw ze ta maż pojawia sie w odmie i na korku od wlewu oleju , silnik nie dogrzany,jazda na gazie ,gaz się skrapla,jeśli to możliwe to wyczyść odme, i sprawdz czy jest u ciebie w silniku ABK ten podgrzewacz powietrza bo rano silnik zimny, a powinien brac ciepłe powietrze z nad kolektora do spalania .J a u siebie zimą conajmniej ze 4 razy czyszcze odme z tego masełka i autko hula jak talala.Co do podgrzewacza powietrza to tez to wymienilem bo poprzedni wysiadł.Ale sprawdz tez jak sie nagrzewa silnik po jakim odcinku drogi tak jak koledzy pisali mozliwe ze termostat tez moze wine ponosic.
: 30 sty 2011, 09:59
autor: krisiun1
W ABK nie ma podgrzewacza powietrza.Przy tak krótkich trasach ten osad to norma, tak jak radzą koledzy przypilnuj tylko żeby odma był drożna bo zacznie wywalać olej z pod pokrywy zaworów.A co do brania oleju to obadaj na początek czy nie ma wycieków bo 1,5l/1000 km to stanowczo za dużo.
: 30 sty 2011, 10:07
autor: Przemo80b3
Po prostu silnik jest niedogrzany. Jakby silnik się nagrzewał to podejrzewam, że tego masła by nie było, bądź byłoby w małych ilościach
: 30 sty 2011, 10:26
autor: Motostacja pl
Tak jak już koledzy wyżej powiedzieli, małe ilości to nie tragedia. Tragedia to była u mojego kumpla w seacie. Zdjęliśmy dekielek zaworów i o mało się nie porzygałem - tego kiślu było tam jakieś 2 cm. W zasadzie cała klawiatura była tym wysmarowana. Od razu mówię że silnik był sprawny. Po wymianie oleju i filtrów lata do dzisiaj (będą już 3 latka). Chuj*** olej plus walnięty termostat bądź bardzo krótkie trasy i do tego podtlenek LPG.
: 30 sty 2011, 10:35
autor: fox33
Przemo80b3 pisze:Po prostu silnik jest niedogrzany. Jakby silnik się nagrzewał to podejrzewam, że tego masła by nie było, bądź byłoby w małych ilościach
dokladnie tak ok. 8/10km przy -10tep. optymalna tep wody i oleju
Ja do roboty mam 12km i tych probl. nie mam
a co dopiero( są śmieszne do pracy 1,5km rano i po 22. z powrotem.) caly blok jest zimny
wiec nie monccie chlopakowi w glowie ze to czy sio
-przeczysc co jakis czas odme *rurke*
-ewent. przegon ja co pare dni z 15km, ale zwawo
A co do oleju to>> * autko bierze trochę oleju. ok 1L /1500km. tak mniej więcej obliczyłem. *
-to wym . uszczelniaczy na zaw. moja brala przed wym. 0.6l/1000km ( TAK TEZ MAM GAZ lpg)
5 lat temu, po zrob 120tys.km.bierze 0.8l/12 tys.km
: 30 sty 2011, 12:02
autor: Przemo80b3
Dokładnie. Tak jak
fox33 mówi, przegoń auto od czasu do czasu w trasie, to te masło zniknie, a teraz to jest po prostu niedogrzany motor
.
: 30 sty 2011, 13:14
autor: rocik04
Kolego te twoje trasy są za krótkie żeby ten silnik mógł się dogrzać skoro nie masz oleju z zbiorniczku wyrównawczym tzn ze mało jeździsz a jak w lato tez jest majonez na korku