Strona 1 z 1

[ 80 b3 3A ] regulator ( zawor? ) cisnienia paliwa

: 31 sty 2011, 23:46
autor: amath
ponawiam pytanie. regulator cisnienia paliwa ( czyli ta czarna kostka przykrecona do rozdzielacza ) cieknie. auto na benzynie pracuje ok ( nawet z wpietymi przewodami w ta kostke ). czy jest sens zeby wogole to uszczelniac jesli tak to jak?
nie cieknie bardzo tylko ,,poci sie'' dookola laczenia z regulatorem.
auto pracuje na lpg ale oczywiscie na benzynie tez jezdze zeby nie zajechac ukladu pb wiec pomozcie jesli potraficie ;-)

: 01 lut 2011, 00:51
autor: piotrek8008
Witam. Miałem dokładnie ten sam problem z regulatorem ciśnienia. Pocił się na styku z rozdzielaczem, a od spodu powolutku kapała benzyna, na tyle jednak, że w kabinie śmierdziało oparami. Początkowo podejrzewałem uszczelki (są tam dwa oringi). Podmieniałem uszczelki, nawet sylikonem dodatkowo uszczelniałem. Cały czas cieknął. Na pracę silnika przekładało się to w ten sposób, że czasem miałem problem z uruchomieniem zarówno zimnego jak i gorącego silnika, zdarzało się, że tracił moc, szarpał. Okazało się, że uszkodzony jest regulator, mianowicie rozszczelnił się na połączeniu plastiku z mosiężną wkładką (na tym połączeniu przeciekało paliwo). Kupiłem używany z gwarancją za 190 zł. Po wymianie (odrazu wymieniłem oringi, tylko ori) problem zniknął. Silnik pali na dotyk, a do tego chodzi jak żyleta, regulator suchy. Tak więc radzę odkręcić regulator i bardzo dokładnie obejrzeć połączenie o którym wyżej napisałem.
Tak przy okazji. w firmie, w której kupowałem regulator, dowiedziałem się, że nowy taki kosztuje ok 1600 zł.

: 01 lut 2011, 02:37
autor: amath
i tak tez zrobie chyba. tylko pytanie dlaczego sie rozszczelnil, mechanik stwierdzil ze ze starosci. pytanie czy lpg ma na to wplyw i czy to sie nie powtorzy znowu po ewentualnej wymianie

: 01 lut 2011, 09:20
autor: piotrek8008
Mógł się rozszczelnić ze starości. W końcu trochę lat już mają na karku nasze auta. Co do wpływu LPG. Moje auto kupiłem ponad pół roku temu i wtedy miało instalke LPG. Ale była to jakaś straszna lipa. Silnik chodził tragicznie, zmulony, szarpał, a do tego spalanie 15 l/100 km. Wtedy już lekko podciekał regulator, pomogła wymiana oringów (ale na grubsze niż ori). W miesiąc po kupnie wywaliłem gaz i wtedy dopiero było czuć te 115 KM. Spalanie po mieście 10 l w trasie 7-8 l oczywiście Pb. Wszystko było super dopóki 2 miesiące temu znów nie zaczął cieknąć regulator. No i wtedy miała miejsce wspomniana wyżej historia.
Z tego co wiem moje auto wcześniej ok 4,5 roku jeździło na LPG. Trudno powiedzieć czy to przez LPG padł regulator, czy ze starości. Wiem tylko, że do mechanicznego wtrysku nie tak prosto jest założyć LPG, żeby to chodziło jak trzeba bez szkody dla układu wtryskowego.
Tak czy inaczej, lepiej wymienić ten regulator, chociażby ze względu na niebezpieczeństwo pożaru pod maską. Ale się rozpisałem ;-)

: 01 lut 2011, 15:57
autor: amath
super panowie dzieki <piwo>
a tak na marginesie czym sie rozni AAD od 3A?

: 02 lut 2011, 15:54
autor: quattromtm
silnik 3A ma krotsze korbowody o 12 mm, i kilka drobnych pierdółek jest troche innych