Strona 1 z 1

[1.8 20v cabrio] Podciśnienie.

: 04 lut 2011, 08:54
autor: Lukaszbroz
Witam wszystkich
Czy ktoś ma możliwość bądź widział lub zna schemat podciśnienia w samochodzie audi 80 cabrio 1.8 20V. Interesuje mnie miejsce podłączeniowa podciśnienia serwa hamulców. Passaty czy A4 mają odmienny układ tych przewodów i jest problem.

: 04 lut 2011, 09:13
autor: WOJTEK26
Podciśnienie bierze z obudowy przepustnicy wiec nie wiem co jest tam dziwnego, w ADR-ze jest dodatkowo 3 na przewodzie idacy do odmy a drugi koniec do serwa.

: 04 lut 2011, 14:48
autor: Lukaszbroz
A widzisz właśnie w kolektorze od audi 80 1.8 20v cabrio nie ma i tu zaczynają się schody. Mam kompletny uzbrojony kolektor od passata ale tam takiego czegoś nie ma jak w tym od 80-tki chociaż jest ten sam silnik.

W 80 wychodzi kolano na którego końcu są widełki do wężyka o przekroju 3mm w tym od paska jest przynajmniej fi12mm i teraz gdzie się podpiąć ?

Dlatego proszę o jakiś schemat bądź zdjęcie z takiej 80 cabrio z silnikiem 1.8 20v z widocznym miejscem podczepienia wężyka podciśnienia serwa hamulców.

[ Dodano: 2011-02-04, 14:51 ]
Jak wrócę do domu to trzasnę fote i pokaże różnice. Chyba że ktoś do tego czasu rozwiąże mój problem.

: 04 lut 2011, 18:27
autor: Słonik
Nie wiem czy dobrze cie rozumiem ale jesli chodzi ci o polaczenie serwo-uklad dolotowy to musisz sie wpiac przewodem od serwa w kolektor ssacy, warunek taki ze ma byc to miedzy przepustnica a glowica. Kolektor jest plastikowy wiec mozesz sie w niego wkrecic jakims metalowym kruccem o odpowiadajacej ci srednicy.
Na tym wezu powinien byc zaworek zwrotny dla polepszenia wydajnosci, w silnikach doladowanych jest on niezbedny, skierowany tak aby dalo sie zassac powietrze z serwa ale nie dalo sie w serwo dmuchnac, moze byc srednica mniejsza niz wspomniane prze ciebie fi12mm, ja mam jakies 8mm zaworek zwrotny i nie zauwazylem jakichs negatywnych skutkow takiej zwezki.

: 04 lut 2011, 19:24
autor: Lukaszbroz
Adam słuchaj mam dwa kolektory metalowe jeden po Passata 1.8 20v a drugi od audi 80 1.8 20v sęk w tym że podłączenia podciśnienia są różna i nie wiem czy w 80-tce było to jakoś inaczej zrobione czy jak wiec dlatego tak usilnie proszę o chociażby fotkę czy schemat. Tam nie trzeba robić dziurek :)

: 04 lut 2011, 19:55
autor: Słonik
Jesli chodzi ci o to podlaczenie o ktorym napisałem o podlacz pod kolektor ssacy, gdziekolwiek byle miedzy przepustnica a głowica i bedzie dobrze. Nie ma co kombinowac na sile, podlacz tam gdzie ci wygodniej <ok>
PS w ETKA nie ma dokladnie pokazanego pod ktory krociec to jest podlaczone nie ma nawet na przykladzie kolektora od ADR tylko jest NG i V6 w obu przypadkach pokazane tylko ze pod kolektor ssacy.

: 04 lut 2011, 23:02
autor: Lukaszbroz
....a to lipa najwyżej podłącze pod to małe fi3mm najwyżej się nie zatrzymam :D coś się wykombinuje.
Jestem w trakcie przekładki kolektora z turbo na ten od wolnossącego i znów jest kilka kruczków które trzeba rozwiązać nie mówiąc już o podłączeniu chłodzenia i traktowaniu przepustnicy kątówką. Mam do ciebie jeszcze jedno pytanie czy wiesz jak bardzo istotne jest w ADR podłączenie układu chłodzenia pod przepustnice?

: 04 lut 2011, 23:14
autor: Audi 80 Polska
Może ta przepustnica jest grzana aby nie oszroniał się zimą...

: 05 lut 2011, 08:08
autor: WOJTEK26
W innych autach masz rurke pobierajaca ciepe powietrze z nad kol wydechowego a w tym silniku masz podgrzewana prezpustnice

: 05 lut 2011, 08:30
autor: Lukaszbroz
O taką odpowiedz mi chodziło ja muszę się pozbyć tego elementu inaczej nie założę przepustnicy, a na kolejny zakup mnie nie stać. Dzięki Wojtek

Wczesnej jak miałem kolektor od turbo to grzanie nie było podłączone w ogóle i jakoś to wszystko pracowało. także myślę że wielkiego kłopotu nie będzie (chyba).

[ Dodano: 2011-02-05, 08:31 ]
A jak w takim razie wygląda podłączenie podciśnienia, ma ktoś może ładną fote jak to powinno wyglądać?

: 05 lut 2011, 10:34
autor: Słonik
Olej to ogrzewanie, chlopaki maja racje ze to tylko na zimne dni i kilka pierwszych km jazdy.
Nie no serwo pod 3mm krociec to troche za malo. A gdzie jest ten krociec pod kroy bylo oryginalnie podpiete podcisnienie do serwo :?:

: 05 lut 2011, 17:32
autor: Lukaszbroz
Ten podgrzewacz odciąłem szlifierką od przepustnicy i weszła dzięki temu bez problemu. Co do podciśnienia to zastosowałem te od passata ale coś za słabo hamuje wiec tez przerobie po swojemu.

Co do Twojego pytania Adam to w obu kolektorach jest tym samym miejscu czyli miedzy głowica a przepustnica w kolektorze od audi to miejsce jest zakończone trójnikiem na przewody 3mm a w tym od Passata wychodzi pokaźny wąż jakieś 12mm.

Zastanawiają mnie tylko te liczne zaworki po drodze do serwa. Jeśli zrobiłbym to tak ze zostawił na drodze do serwa jedynie zaworek zwrotny a resztę tych trójników i udziwnień wywalił to powinno być dobrze.

Pamiętam jak było w ACE tylko ten zaworek zwrotny i heble były masakryczne teraz są tylko spowalniacze

: 05 lut 2011, 20:33
autor: Słonik
Lukaszbroz pisze:Jeśli zrobiłbym to tak ze zostawił na drodze do serwa jedynie zaworek zwrotny a resztę tych trójników i udziwnień wywalił to powinno być dobrze.
Bedzie dobrze.
Lukaszbroz pisze:w kolektorze od audi to miejsce jest zakończone trójnikiem na przewody 3mm a w tym od Passata wychodzi pokaźny wąż jakieś 12mm.
Wez ten na 12mm.

Jak nie masz podcisnienia do serwa to nie ma wspomagania wiec heble sa slabe. ładuj bezposrednio waz od serwo do kolektora z zaworkiem zwrotnym po drodze i musi banglac.

: 05 lut 2011, 21:16
autor: Lukaszbroz
Zrobiłem tak jak mówiłem i są jako tako spróbuje jeszcze z samym zaworkiem zwrotnym ale dopiero w tygodniu teraz ciesze się z odmienionej pracy jednostki po zmianie kolektora:)