Strona 1 z 2
[B3 1.8S]Czy można wymienić silnik bez przeróbek?
: 04 lut 2011, 13:14
autor: marcin_1_5
Witam, jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość.
Mianowicie chciałbym wymienić silnik z 1.8S na wtrysku jednopunktowym na 2.0E.
Czy da się to zrobić bez przeróbek?
Z góry dzięki za odpowiedź.
: 04 lut 2011, 13:18
autor: Kokolino
_uwaga
_powitania
: 04 lut 2011, 16:56
autor: Lukaszbroz
Trochę przeróbek będzie. ale głownie z instalacją elektryczna gdyż blok jest od nastu lat taki sam wiec otwory pod łapy czy skrzynie podejdą. 2.0E to chyba ABK wiec pompa paliwa jest do wymiany z uwagi na wyższe ciśnienie układu. Skąd masz silnik i czy jest on kompletny?(obudowa filtra, kolektory itp itd)
[ Dodano: 2011-02-04, 17:00 ]
W b3 to 2.0 E to 3A także pompa na pewno no i ten nieszczęsny mechaniczny wtrysk. Jak działa w 100% to złota rzecz, gorzej jak coś niedomaga.
: 04 lut 2011, 20:18
autor: Przemo80b3
Może to i lepiej, żeby to był 2.0 z B3 bo nie trzeba by było mocowania silnika dorabiać, w przeciwieństwie do 2.0E ABK
: 04 lut 2011, 22:54
autor: Lukaszbroz
z b3 do b3 jasna sprawa ale jakie to 2.0E sam Marcin tylko wie.
: 05 lut 2011, 12:03
autor: marcin_1_5
No z B3 do B3, bo ja się trochę słabo znam i liczę na waszą pomoc.
: 05 lut 2011, 17:38
autor: Lukaszbroz
To problemu nie ma musisz mieć kompletna jednostkę z wiązka i sterownikiem. Trochę kiepsko ze to mechaniczny wtrysk.
Potrzebujesz silnika
Kolektora dolotowego z wtryskami
przepływomierz-rozdzielacz
cewkę zapłonowa
aparat zapłonowy
puszkę filtra
silnik krokowy
sondę lambda (chyba już była w tym silniku)
sterownik do tego silnika
wiązkę elektryczna silnika
to tak na początek.
W kwestii elektryki to warto odezwać się do kolegi "aldi" bo ten człowiek wie co i jak. na moje to przekładanie wiązki będzie polegało na odłączeniu starych kostek i wpięciu nowych ale zawsze jakieś problemy możesz spotkać.
: 05 lut 2011, 19:39
autor: Przemo80b3
Jeśli by ten mechaniczny wtrysk chodził tylko na samej benzynie to powinno być ok. Marcin w podpisie ma silnik JN on też jest na mechanicznym wtrysku. Marcin masz przy nim gaz ? I przy ''nowym'' silniku ma też być gaz ?
: 05 lut 2011, 21:19
autor: Lukaszbroz
Przemo80b3 pisze:Jeśli by ten mechaniczny wtrysk chodził tylko na samej benzynie to powinno być ok. Marcin w podpisie ma silnik JN on też jest na mechanicznym wtrysku. Marcin masz przy nim gaz ? I przy ''nowym'' silniku ma też być gaz ?
W oznaczeniach może się nie łapie ale autor tematu wyraźnie napisał ze chce zmienić z wtrysku jednopunktowego na ten 2.0E....
: 06 lut 2011, 08:10
autor: Przemo80b3
No może być tak jak mówisz. Fakt ja trochę nie doczytałem
: 06 lut 2011, 11:14
autor: marcin_1_5
Tak miałem gaz i teraz też będzie. Ja chyba jednak zostanę przy 1.8S takim jak miałem wcześniej.
Wielkie dzięki koledzy za pomoc.
Przepraszam za pomyłkę. Aktualnie mam silnik na jednopunkcie czyli to PM (nie znam się na tym).
A jaki polecacie silnik żebym nie musiał robić dużych przeróbek?
: 06 lut 2011, 11:58
autor: Lukaszbroz
zostań przy PM w b3 to złoty silnik oszczędny i dość dynamiczny. Miałem kiedyś taką i byłem mega zadowolony. Inne jednostki typu jakieś 2L to większe spalanie i często problemy z rozbudowanymi układami wtryskowymi a tu prosta budowa mało rzeczy do zepsucia
: 06 lut 2011, 13:00
autor: marcin_1_5
Tak też zrobię. Zostanę przy silniku 1.8S.
90KM wystarczy w zupełności jak na pierwsze auto.
Dzięki za pomoc.
: 07 lut 2011, 05:20
autor: Lukaszbroz
Po to właśnie jest to forum ....pozdrawiam
: 04 kwie 2013, 21:49
autor: danek9999
witam a ja mamdo was taka prosbe mam 80b3 1,8 s jn ke -jetronic wielopunkt i chciałbym włozyc cos wiekszego pod maske wiec prosze zaproponujcie co bedzie pasowało z niewielkimi przeróbkami?