Strona 1 z 2

[B3 1.8S]Czy można wymienić silnik bez przeróbek?

: 04 lut 2011, 13:14
autor: marcin_1_5
Witam, jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość.
Mianowicie chciałbym wymienić silnik z 1.8S na wtrysku jednopunktowym na 2.0E.
Czy da się to zrobić bez przeróbek?
Z góry dzięki za odpowiedź.

: 04 lut 2011, 13:18
autor: Kokolino
_uwaga
_powitania

: 04 lut 2011, 16:56
autor: Lukaszbroz
Trochę przeróbek będzie. ale głownie z instalacją elektryczna gdyż blok jest od nastu lat taki sam wiec otwory pod łapy czy skrzynie podejdą. 2.0E to chyba ABK wiec pompa paliwa jest do wymiany z uwagi na wyższe ciśnienie układu. Skąd masz silnik i czy jest on kompletny?(obudowa filtra, kolektory itp itd)

[ Dodano: 2011-02-04, 17:00 ]
W b3 to 2.0 E to 3A także pompa na pewno no i ten nieszczęsny mechaniczny wtrysk. Jak działa w 100% to złota rzecz, gorzej jak coś niedomaga.

: 04 lut 2011, 20:18
autor: Przemo80b3
Może to i lepiej, żeby to był 2.0 z B3 bo nie trzeba by było mocowania silnika dorabiać, w przeciwieństwie do 2.0E ABK ;-)

: 04 lut 2011, 22:54
autor: Lukaszbroz
z b3 do b3 jasna sprawa ale jakie to 2.0E sam Marcin tylko wie.

: 05 lut 2011, 12:03
autor: marcin_1_5
No z B3 do B3, bo ja się trochę słabo znam i liczę na waszą pomoc. ;-)

: 05 lut 2011, 17:38
autor: Lukaszbroz
To problemu nie ma musisz mieć kompletna jednostkę z wiązka i sterownikiem. Trochę kiepsko ze to mechaniczny wtrysk.

Potrzebujesz silnika
Kolektora dolotowego z wtryskami
przepływomierz-rozdzielacz
cewkę zapłonowa
aparat zapłonowy
puszkę filtra
silnik krokowy
sondę lambda (chyba już była w tym silniku)
sterownik do tego silnika
wiązkę elektryczna silnika

to tak na początek.

W kwestii elektryki to warto odezwać się do kolegi "aldi" bo ten człowiek wie co i jak. na moje to przekładanie wiązki będzie polegało na odłączeniu starych kostek i wpięciu nowych ale zawsze jakieś problemy możesz spotkać.

: 05 lut 2011, 19:39
autor: Przemo80b3
Jeśli by ten mechaniczny wtrysk chodził tylko na samej benzynie to powinno być ok. Marcin w podpisie ma silnik JN on też jest na mechanicznym wtrysku. Marcin masz przy nim gaz ? I przy ''nowym'' silniku ma też być gaz ?

: 05 lut 2011, 21:19
autor: Lukaszbroz
Przemo80b3 pisze:Jeśli by ten mechaniczny wtrysk chodził tylko na samej benzynie to powinno być ok. Marcin w podpisie ma silnik JN on też jest na mechanicznym wtrysku. Marcin masz przy nim gaz ? I przy ''nowym'' silniku ma też być gaz ?
W oznaczeniach może się nie łapie ale autor tematu wyraźnie napisał ze chce zmienić z wtrysku jednopunktowego na ten 2.0E....

: 06 lut 2011, 08:10
autor: Przemo80b3
No może być tak jak mówisz. Fakt ja trochę nie doczytałem ;-)

: 06 lut 2011, 11:14
autor: marcin_1_5
Tak miałem gaz i teraz też będzie. Ja chyba jednak zostanę przy 1.8S takim jak miałem wcześniej. ;-)
Wielkie dzięki koledzy za pomoc.
Przepraszam za pomyłkę. Aktualnie mam silnik na jednopunkcie czyli to PM (nie znam się na tym).
A jaki polecacie silnik żebym nie musiał robić dużych przeróbek?

: 06 lut 2011, 11:58
autor: Lukaszbroz
zostań przy PM w b3 to złoty silnik oszczędny i dość dynamiczny. Miałem kiedyś taką i byłem mega zadowolony. Inne jednostki typu jakieś 2L to większe spalanie i często problemy z rozbudowanymi układami wtryskowymi a tu prosta budowa mało rzeczy do zepsucia :)

: 06 lut 2011, 13:00
autor: marcin_1_5
Tak też zrobię. Zostanę przy silniku 1.8S. ;-) 90KM wystarczy w zupełności jak na pierwsze auto. ;-)
Dzięki za pomoc.

: 07 lut 2011, 05:20
autor: Lukaszbroz
Po to właśnie jest to forum ....pozdrawiam

: 04 kwie 2013, 21:49
autor: danek9999
witam a ja mamdo was taka prosbe mam 80b3 1,8 s jn ke -jetronic wielopunkt i chciałbym włozyc cos wiekszego pod maske wiec prosze zaproponujcie co bedzie pasowało z niewielkimi przeróbkami?