Strona 1 z 4

[1.8 NE] Nietypowy problem

: 04 lut 2011, 18:16
autor: Maverickse
Witam. Jestem tutaj nowy i nie wiem czy w dobrym miejscu założylem temat. Mianowicie mój problem polega na tym że za cholere nie wiem jaki silniczek oraz gaźnik jest w tej audice. Jest to składak podobno 1.8. Przeszukalem forum i probowałem odnaleść oznaczenie silnika oraz gaźnika ale nigdzie nie moge znaleść. Znalazłem post że trzeba szukać pod 3cią świecą ale tam tego nie ma niestety dodam fotke może ktoś bedzie w stanie mi pomóc. Tak samo szukalem pod deklem oznaczenia gaźnika i też nie moge nic znaleść probowalem przypasowac wyglad z pod dekla do któregos z tych co znalazlem i dalej nic nie wiem. Prosze o pomoc.

: 04 lut 2011, 20:11
autor: Przemo80b3
Witam. Ale rzeźba :shock: Na pierwszy rzut oka pomyślałem sobie że to PM, bo nie ma akumulatora paliwa ( na pokrywie zaworów ), Ale zielona bańka z boku to wyklucza.
Ale to raczej gaźnik i co 2gardzielowy :shock: Bo 2 registry masz :?: i 2 przewodu doprowadzające gaz. Myślę, że oznaczenie silnika tu mało pomoże, bo każda część w tym silniku może być od silnika z innym oznaczeniem, alebo jeszcze od innego samochodu.
Ta pokrywa obudowy filtra powietrza, jest od jakieś starszej Audi, bo jakby tam widać na niej znaczek OOOO
Zamieszczam foto gdzie masz szukać tego oznaczenia bloku, poskrob te miejsce czymś, bo po latach brud się zbiera i oznaczenia nie widać. Obrazek

: 05 lut 2011, 10:59
autor: Maverickse
Tyle że gaźnik to udalo mi się wybadać. Tylko nie bardzo wiem wlaśnie jaki :-/ A co do silnika to zaglądałem w tamto miejsce i cięzko tam coś wypatrzyć, no cóż spróbuje jeszcze raz:-) Wczoraj mocno przekopałem internet i znalazlem cos podobnego do tego gaźnika tyle że tamto było 1.3 :shock: możliwe żeby 1.8 jeździlo z czymś takim?

: 05 lut 2011, 19:50
autor: Przemo80b3
Mogło by jezdzić,, ale pewnie osiągi spadną.
Mnie zastanawiają dwa registry i przewody doprowadzające gaz :roll: Zdejmij pokrywę filtra powietrza i cyknij fotę ;-)

: 05 lut 2011, 20:14
autor: piotrek 250279
czesc no ale co na tym gazniku pisze ze co to za firma tego jest? a to to silnik z golfa jakiegos chyba . musisz odczytac te oznaczenia na bloku sa tam napewno.Jest jeszcze jedno miejsce w ktorym moze byc oznaczona pojemnosc silnika ale to musial bys rozrusznik odkrecic,i to chyba nie we wszystkich silnikach jest ,ja to zauwazylem jak silnik wymienialem . Po odkreceniu rozrusznika na bloku byly duze litery pp wielkosci z 5 cm, a na tym z golfa co go wsadzalem bylo napisane 1,8 tez takimi duzymi cyframi

: 05 lut 2011, 22:02
autor: Maverickse
Zdjęcie zrobie w poniedziałek bo aktualnie mnie nie ma. Ten gaz to dopiero rzeźba:D nie widziałem jeszcze tak załozonej instalacji gazowej:) A co do silnika to pasuje z golfa silnik bez przeróbek?? Na tym gazniku jedyne co znalazłem to ciąg cyfr chyba 5. Wygladem pasuje troche do zenitha jednego:/ Tutaj na forum znalazłem ogłoszenie na giełdzie ktos ma do sprzedania wyglada na taki sam. Jest to sztuka ten silnik jakich mało. Generalnie jezdzi tylko mam problem z gaznikiem.Cięzko jest go odpalic i bez pedału gazu sie nie obejdzie. Na ciepłym pali od razu i kurde na zimnym nie trzyma obrotów a na ciepłym trzyma około 1600 - 1800 strasznie dużo.a na gazie strasznie szarpie tak jakby za mało gazu dostawał:-/ Co myślicie?

: 06 lut 2011, 08:08
autor: Przemo80b3
Wg mnie to trzeba najpierw się dowiedzieć jaki to jest dokładnie model tego gaźnika, później, albo go wyregulować i może da to jakieś rezultaty, albo go zamienić na inny gaźnik (oryginalny Keihin jest niestety drogi) ale może gdzieś używkę można taniej dorwać. Na szrocie na przykład ;-)

: 06 lut 2011, 10:35
autor: piotrek 250279
Ja mam zamontowanego webera od fiata 125,koszt zakupu to 30zl.moc auta wzrosla zauwazalnie,jeszcze niewiem ile pali ale dzisiaj to sprawdze

: 06 lut 2011, 11:10
autor: Maverickse
Powiem tak. Mój wujek jest mechanikiem. Zaglądał do tego i podobno przewody od gazu jak i dysze są pozaklejane klejem do gwintów :shock: Istna masakra:-/ Chciał pod regulowac bo stwierdził ze przez to sie takie cuda dzieją ale nie da rady. Wspominał cos o jakiś węzykach ktore sa pozaslepiane a nie powinny. Najlepiej zrobie zdjecia i wrzuce. Mam pytanie do kolegi od gaźnika z webera. Były jakieś przeróbki żeby to podłaczyc? A silnik mam rozumieć 1.8? Ja to juz nawet nie jestem pewien czy mam to 1.8 chociaż wczesniej to moc jakaś była tylko że cuda sie działy :mrgreen: . Musze go troszke podrobic żeby przegląd podbic bo zawieszenie i reszta jest ok tylko z tym gazem i benzyna to tragedia. Tak samo zauwazyłem ostatnio czujnik na wężu koło silnika podobno jest to czujnik od temperatury:-/ problem polega na tym ze nie jest on podpiety. Co o tym myślicie?

: 06 lut 2011, 11:32
autor: Przemo80b3
То konkretny rzeźbiarz to robił, dysze na klej do gwintów, to zapomnij, że je teraz odkręcisz ;-)
Pewnie przewody pozaślepiane to przewody od podciśnień ;-)
A co do Webera :
:arrow: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=61522
Co prawda z forum VW ale pomoże trochę rozjaśnić temat :-D
:arrow: https://audi80.pl/80-b2-16-zmiana-ga ... t37620.htm
A tu drugi temat, z Naszego forum co prawda w Audi 80 B2 i silnik 1.6 ale przeróbki będą wyglądać podobnie ;-)

: 06 lut 2011, 11:58
autor: karczu
takich przeróbek jeszcze nie widziałem a jakw ogóle auto jezdzi daje rade?

: 06 lut 2011, 13:51
autor: Maverickse
No własnie chodzi o to że tej sztuki sie nie da wyregulować :-/ przez ten klej :mrgreen: wiec musze najlepiej wymienic gaźnik i podłączyć lpg do tego niż kombinować z tym dziadostwem. Tylko raz: musze dokładnie sprawdzić co to za gaźnik a dwa: czym go zastąpić bo kurde nawet podobnego nie widziałem wiec bedzie albo drogi albo nie osiagalny :shock: Jeśli ktoś podmieniał gaźniki z podłączeniem lpg to prosze o jakąs chocby mała pomoc a kolegom dziekuję za pomocne linki :-)

: 06 lut 2011, 19:27
autor: Przemo80b3
:arrow: http://allegro.pl/gaznik-audi-keihin-02 ... 28265.html
Proszę, to jest gaźnik, który był montowany w silnikach NE ;-)
:arrow: http://allegro.pl/gaznik-monowtrysk-pal ... 44614.html
Tu masz jeszcze tańszy gaźnik ;-)
A Jeszcze będzie potrzebny akumulator paliwa (przykręcany do pokrywy zaworów na 2 śruby)

: 06 lut 2011, 19:41
autor: piotrek 250279
No dokladnie tak wyglada wymiana tego gaznika jak na tych linkach ktore wrzucil przemo80b3.Ja terz z nich czerpalem informacje.Jest tam kilka niedomowien np ssanie i powrot nadmiaru paliwa gdyz okazuje sie, ze weberek potrafi skubaniec ciagnac sobie bezynke przez kruciec przelewowy,i konieczny jest montarz zaworku zwrotnego bo inaczej nie odetnie doplywu paliwa podczas jazdy na lpg.Dzis sprawdzalem spalanie i jestem zadowolony pali 9l lpg przy takiej normalnej jezdze .Mysle ze to dobry wynik biorac pod uwage to ze auto ma teraz buta jak diabli

: 06 lut 2011, 19:52
autor: Przemo80b3
Piotrek, to te gaźniki lepiej współpracowały z silnikami Audi, niż z Fiatami 125, Polonezami, do których były seryjnie montowane. Kiedyś tato miał Fiata 125p. 1.6 z samą benzyną bez gazu to nie było szału 75KM i jakoś się dusiło to jak było zimne, i paliło jak smok :evil:
Sorki za OT