Strona 1 z 1
[80 B3] 1.8 PM dużo pali, nie chce jeździć...
: 04 lut 2011, 23:01
autor: milosz_wwl
Witam,
Mam problem z audi 80 1.8 monowtrysk.
Silnik głośno pracuje, na benzynie falują obroty(na lpg równo pracuje).
Ostatnio bardzo stracił na mocy (gdy przy prędkości 90km/h wrzuciłem 5-bieg to potrafi zwolnić do 70-80km/h).
Silnik na już przejechane 350tyś km z czego 200tyś na gazie. Czy to może być już jego koniec??
Jego spalanie wzrosło do jakiś 15l
: 05 lut 2011, 13:42
autor: jaco80
Trzeba by sprawdzić sporo rzeczy: Czujniki, może katalizator się zapchał o ile jeszcze jest, można sprawdzić ciśnienie na cylindrach, układ WN, zapłon. A ten spadek mocy to tylko na benzynie czy na LPG też?
: 05 lut 2011, 14:22
autor: GerB3
jaco80 pisze:można sprawdzić ciśnienie na cylindrach
Od tego bym zaczął bo te 200tys na gazie to za dobrze silnikowi nie zrobiły.
: 05 lut 2011, 16:24
autor: milosz_wwl
ktalizator jeszcze jest.
nie ma różnicy w mocy czy slinik jest na benzynie czy na lpg.
w czwartek postaram sie sprawdzić ciśnienie na cylindrach jeśli wróce do domu.
a te 200tyś na lpg to jeszcze chyba nie tak dużo. Widziałem samochody które miały po 400tyś przejechane na lpg.
: 06 lut 2011, 09:34
autor: Tauron
Wywalić kata można, sprawdź też filtr powietrza, WN. 15 l LPG to zdecydowanie za dużo , może sprawdzić reduktor, a jak chodzi na PB.?
: 06 lut 2011, 12:05
autor: Lukaszbroz
Nagłe osłabienie może wiązać się z przestawieniem rozrządu bądź uszkodzeniem przyspieszacza podciśnieniowego (taka gruszka przy aparacie zapłonowym).
Sprawdź czy rozrząd pokrywa się ze znakami na górnym kółku wałka rozrządu i dolnym kole pasowym.
Jeśli wszystko jest ok to zdejmij wężyk podciśnienia który idzie do aparatu (odczep w okolicy przepustnicy) i ustami zaciągnij powietrze. Jeśli będziesz czuł opór to znaczy ze wszystko jest ok jeśli jednak będziesz mógł zaciągnąć powietrze to te UFO na aparacie jest do wymiany.
To co napisałem nie wymaga wkładu finansowego a może rozwiązać Twój problem
: 06 lut 2011, 15:40
autor: Cin3kGostyn
mam 1.8 pm ale nie mam wlasnie tego ufa na aparacie zapłonowym ..
: 06 lut 2011, 16:33
autor: Audi 80 Polska
Cin3kGostyn pisze:mam 1.8 pm ale nie mam wlasnie tego ufa na aparacie zapłonowym ..
Sprawdź lampą stroboskopową czy zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu gdy się przygazuje, może ktoś wymienił aparat zapłonowy.
: 06 lut 2011, 18:06
autor: milosz_wwl
Tauron pisze:15 l LPG to zdecydowanie za dużo , może sprawdzić reduktor, a jak chodzi na PB.?
na benzynie ma tyle samo mocy (nie czuć różnicy po zmianie z lpg na pb). Filtr powietrza nie dawno wymieniony.
Lukaszbroz pisze:Nagłe osłabienie może wiązać się z przestawieniem rozrządu bądź uszkodzeniem przyspieszacza podciśnieniowego
nie wiem czy to był nagły spadek mocy, bo samochodem jeździ ojciec.
Jak tylko wróce do domu to sprawdze rozrząd, przyspieszacz podciśnieniowy i może wytne katalizator.
Szkoda mi troche 80 bo jest juz w rodzinie 17lat, ale jak do roboty bedzie silnik to chyba pójdzie na złom...
: 07 lut 2011, 05:17
autor: Lukaszbroz
Zamiast na słom możesz mi sprzedać ja zrobię z niej pożytek
[ Dodano: 2011-02-07, 05:19 ]
Cin3kGostyn pisze:mam 1.8 pm ale nie mam wlasnie tego ufa na aparacie zapłonowym ..
To trochę dziwny układ zapłonowy masz. Albo aparat był zmieniany na zły i teraz pali więcej albo masz inny silnik jak piszesz. Wystarczy że jest to układ zasilania Mono-Motronic wtedy gruszki nie będzie.