Witam.
W niedługim czasie zamierzam zerwać głowiczke w mojej niuni i mam pytanko na ile NM w ostatnim cyklu dokrecania dokrecic ja??
i ile kosztuje jakas dobra uszczelka pod głowice oraz uszczelniacze bo na allegro nie moge znalesc do 2litrowej audi uszczelki
pozdrawiam
: 08 lut 2011, 16:53
autor: Black Deamon
Poziom pierwszy - 40 nm
Poziom drugi - 60 nm
poziom trzeci - 180 stopni
kolejność dokręcania śrób:
9-3-1-5-7
8-6-2-4-10
: 08 lut 2011, 21:02
autor: PI7er
Kazdy szanujacy sie producent czesci daje instrukcje w jaki sposób i z jakim momentem dokrecac glowice. Jako dobry stosunek jakosci do ceny polecam ELRING-a.
: 08 lut 2011, 21:15
autor: amath
a te cykle sa tez prawidlowe dla silnika 3A czy tylko do abt?
: 08 lut 2011, 21:19
autor: marcinGD
Również polecam Erling'a a tutaj masz jej nr: 915.590
: 08 lut 2011, 22:41
autor: PI7er
amath pisze:a te cykle sa tez prawidlowe dla silnika 3A czy tylko do abt?
Sa jednakowe i wynikaja z konstrukcji uszczelki a nie oznaczenia silnika <ok>
: 26 mar 2013, 15:54
autor: Ramalho
Witam! Mam pytanko, bo robie dzis u mojej b4 ABT wymiane UPG i zauważyłem że śruba nr 5. według rozpiski Black Deamon nie byla za mocno przykręcona w sumie odkręciłem ja bez wiekszego wysiłku Podam, że przyczyną wymiany był problem z obiegiem. I tutaj moje pytanie czy w takim razie trzeba planować głowice ?
: 27 mar 2013, 18:28
autor: Francis1982
Można śmiało ją musnąć dla wyrównania.
Poza tym podczas wymiany uszczelki trzeba założyć obowiązkowo nowe śruby.
No i jak kupowałem uszczelki do mojej byłej ABK czy obecnego 1Z to na ulotce Victor Reinz wartości były te same. Z tą tylko różnicą, że Victor Reinz preferuje trzecią fazę 90st i IV 90 st. Po prostu jakby łagodniej siada wtedy głowica.
: 26 maja 2013, 20:50
autor: Janu50
Witam , pozwolę sobie skorzystać z uprzejmości kolegów i dołączyć to tematu - mam pytanko, które dotyczny "etapów dokręcania głowicy" po wymianie uszczelki..?)
- Musiałem zdjąć głowice aby wykręcić urwane szpilki kolektora wydechowego i je wymienić w rezultacie czego, wymieniłem uszczelki obu kolektorów i tę pod głowicą. Wyczytałem w książce pt. Reguluję i naprawiam, o dwóch fazach dokręcania i przypisanych do nich momentówa o tym trzecim jakś niedoczytałem sie - być może umkneło mojej uwadze. Obecnie głowice mam zamontowaną a dokrecenie jej zaprzestałem na "drugim etapie z momentem 60 nm z poprawką 70 nm za trzecim razem. Jaki może być tego skutek, ze nie dokręciłem jeszcze o kont 180 st. ? - Czy bez obawy że szpilka nie wytrzyma można jeszcze dokręcić ?
Jeżeli korekta jest konieczna, to tego dokonam, bo jestem aktualnie na etapie wymiany pasków, łącznie z rozrządem.
Mam jeszcze jedno pytanko: podczas demontażu głowicy i kolektorów zdemontowałem "element" jak na załączonym foto i teraz nie wiem gdzie jego miejsce - aż wstyd pytać ! Może ktoś z czytających skojarzy i mi podpowie - bede wdzięczny. Element ten należy do silnika ADA 1.6.
: 26 maja 2013, 21:42
autor: tomek1982
jest to mocowanie którego trzyma sie obudowa metalowa z której idzie ta gruba rurka od powietrza
: 26 maja 2013, 23:10
autor: Patrique
Znam takich co kręcą szpile na czuja i auto również jeździ <ok> . Wydaje mi się, że właściwy moment dokręcenia to pneumatem ile wlezie <ok>
[ Dodano: 2013-05-26, 22:12 ]
Tak na poważnie to jakieś 1200nm powinno wystarczyć do... urwania silnika wraz z poduszkami <pijaczek> muszę przestać pić
: 26 maja 2013, 23:55
autor: Francis1982
Janu50 pisze:. Obecnie głowice mam zamontowaną a dokrecenie jej zaprzestałem na "drugim etapie z momentem 60 nm z poprawką 70 nm za trzecim razem. Jaki może być tego skutek, ze nie dokręciłem jeszcze o kont 180 st. ? - Czy bez obawy że szpilka nie wytrzyma można jeszcze dokręcić ?
Nowe śruby na pewno wytrzymają i trzeba je tak dokręcić. (nawet lubi gwint strzelać).
Jak stare idą "miękko" odpuść sobie, wydaj 50 zeta na nowy komplet i zrób jak trzeba.
Nikt poważny inaczej ci nie doradzi.
A potem posty, że gdzieniegdzie są wycieki oleju albo z kompresją coś nie tak.
Pozdrawiam i miłej pracy życzę.
: 28 maja 2013, 20:18
autor: alus
Janu50, musi wytrzymac, a jak nie masz konta do dynamometryka, to dokrec nastepna faze 80nm poczekaj chwile, porob cos w garazu, dokrec na 100nm, znowu poczekaj az sie ulozy uszczelka, moze kawe wypij? i na 120nm, choc w benzynie nie musisz na 120, w dieslu to 120 to takie minimum, Francis1982, co do nowych śrub, to kiedys nie stosowalem nowych srub, az do czasu jak w volvo (diesel) mi strzelila (byla 10mm) od tamtej pory w dieslu uzywam nowych śrub, w benzynie raczej nie
chociaz w grupie vag nigdy nie zdarzylo mi sie urwac srub glowicy (12mm)
: 28 maja 2013, 20:34
autor: zukreator
Nowe śruby głowicy daje sie zawsze ilekroć zmienia się uszczelkę pod głowicą.
W instrukcji montazu uszczelek jest nawet napisane, aby zmieniac te śruby, inaczej uszczelka nie spełni dostatecznie swojej roli.
Nowa uszczelka - nowe śruby głowicy.
: 28 maja 2013, 20:43
autor: alus
zukreator, W instrukcji montazu uszczelek jest nawet napisane, aby zmieniac te śruby, inaczej uszczelka nie spełni dostatecznie swojej roli
jasne marketing. Wiadomo sruby sie wydluzaja, to wiemy z teori...
... a z praktyki? złożyłem już bardzo duzo silnikow, i czesc krecilem na nowych srubach, czesc na starych, i po zlozeniu i eksploatacji nie bylo zadnych objawow upg