Strona 1 z 2

[80 B3 1.8S PM] Ubywa płyn chłodzący

: 16 lut 2011, 16:55
autor: kolczu
Witam
Od niedawna zwróciłem uwagę ze muszę dolewać zbyt często płynu chłodzącego. Zacząłem szperać gdzie mógłby on uciekać no i znalazłem. Z gory widac jak na ziemi sie skrapla a z dołu zaznaczylem w ktorym miejscu sie zbiera po czym kapie na asfalt. Moje pytanie: czy to moze byc pompa wody? Jezeli tak jak to sprawdzic zeby nie kupowac na darmo.
Obrazek Obrazek

Pozdrawiam i dziekuje za pomoc

: 16 lut 2011, 17:10
autor: Lukaszbroz
Zapewne jest to uszczelnienie na wałku pompy wodnej. Zdejmij kółko od napędu pompy i zobacz czy poci się w miejscu gdzie wałek wchodzi w korpus.

: 16 lut 2011, 17:22
autor: kolczu
Tzn mam odkręcić te 3 śrubki które trzymają ten talerzyk i pod tym coś będzie widać??? Bo w kadeciee jak mi pompa poleciała to woda ociekała przez taka dziurkę (fabrycznie zrobiona w obudowie). Tyle ze tu u mnie kapie z 10 kropel max

: 16 lut 2011, 18:12
autor: czarna_B3
moim zdaniem musisz ja troche przekopac, zawsze jest tak ze jak cos nie dziala to kopniesz i chodzi jak ta lala <ok>

: 16 lut 2011, 18:34
autor: Thomson26
Paulina nie wolno bić niuni ;-)
Tomek niestety ale czeka Cię wymiana pompy wody ale nie całej wystarczy ta przednia część z łożyskiem i wirnikiem pompy.
Obrazek
Tu masz przykładowy link do aukcji Aledrogo http://allegro.onet.pl/pompa-wody-audi- ... 97100.html

: 16 lut 2011, 20:03
autor: Przemo80b3
kolczu pisze:Tzn mam odkręcić te 3 śrubki które trzymają ten talerzyk i pod tym coś będzie widać???
Tak o to chodzi.
Ale to z tego uszczelniacza się pewnie sączy ;-)

: 16 lut 2011, 23:28
autor: kolczu
No to fajnie... Czy kupujac ta przednia czesc to odrazu bede mial uszczelki czy zastosowac silikon taki czerwony do wysokich temperatur?

: 17 lut 2011, 00:44
autor: Patrique
U mnie się poci na łączeniu obudowy pompy z jej przednią częścią - powodem tego jest urwana jedna śruba mocująca). No ale na szczęście nie wpływa to zbytnio na ogólną eksploatację silnika :-D . No oczywiście poza tym, że muszę tak na 500km dolać z litr płynu chłodzącego. Gorzej jeśli w Twoim przypadku, płyn przedostaje się przez zużyty uszczelniacz wałka napędowego pompy, bo w takim przypadku płyn wypłucze Ci smar z łożysk pompy i po nie długim czasie pompa się po prostu zatrze :-P .

[ Dodano: 2011-02-16, 23:46 ]
kolczu pisze:No to fajnie... Czy kupujac ta przednia czesc to odrazu bede mial uszczelki czy zastosowac silikon taki czerwony do wysokich temperatur?
W zestawie z pompą, będziesz miał papierową uszczelkę, ale powiem szczerze, że nie wiem czy to będzie tak szczelne niż jakbyś uszczelnił obudowę silikonem.

: 17 lut 2011, 06:45
autor: Przemo80b3
No dokładnie, poprzedni właściciel mojej Audiczki też wymieniał część pompy i jest zastosowana metalowa (może aluminiowa) uszczelka + jeszcze czerwony silikon i nic nie przecieka <ok>

: 17 lut 2011, 07:43
autor: Lukaszbroz
czarna_B3 pisze:moim zdaniem musisz ja troche przekopac, zawsze jest tak ze jak cos nie dziala to kopniesz i chodzi jak ta lala <ok>
Nic na siłę wszystko młotkiem.

[ Dodano: 2011-02-17, 07:47 ]
kolczu pisze:Tzn mam odkręcić te 3 śrubki które trzymają ten talerzyk i pod tym coś będzie widać??? Bo w kadeciee jak mi pompa poleciała to woda ociekała przez taka dziurkę (fabrycznie zrobiona w obudowie). Tyle ze tu u mnie kapie z 10 kropel max
Odkręcasz te trzy śrubki i tam pokazuje się wałek napędu pompy.
Pomiędzy wałkiem a korpusem znajduje się uszczelnienie które puszcza płyn.
Jeśli nie wymienisz teraz bo kapie 10 kropel to na dłuższym wyjeździe będziesz wodę z rowu brał żeby do chaty dojechać bo tak się będzie lało. Wymień póki możesz i masz czas.

: 17 lut 2011, 12:24
autor: Motostacja pl
W dziale download jest chyba instrukcja wymiany pompy wodnej, znaczy się jedynie tej części, bo całej oczywiście nie ma sensu. Ale w pierwszej kolejności oblukaj dokładnie czy aby na pewno to z tego miejsca leci.

: 17 lut 2011, 16:03
autor: kolczu
Oki no to juz jestem madrzejszy Panowie. To teraz jeden maner zeby odkrecic to kolo ten talerz :D czym go zablokowac bo pewnie bedzie mi sie krecil razem ze srobka...

: 17 lut 2011, 17:44
autor: Lukaszbroz
Możesz ostrożnie złapać kluczem do rur w miejsce gdzie przychodzi pasek. Oczywiście z wyczuciem. Jeśli masz dużo siły w rekach możesz ścisnąć pasek tak żeby zacisnąć go bardziej na kole.

: 17 lut 2011, 22:41
autor: kolczu
Lukaszbroz pisze:Jeśli masz dużo siły w rekach możesz ścisnąć pasek tak żeby zacisnąć go bardziej na kole.
Az tyle to nie mam hehe oki dziki panowie za pomoc teraz skompletuje wszystkie klucze i do boju (niech sie tylko cieplej troszke zrobi). Oczywiscie ptk za pomoc poleca jak skoncze pozdrawiam

: 19 lut 2011, 09:42
autor: Motostacja pl
kolczu, przy wymianie pompy polecam demontaż całego przodu auta. Pół godziny roboty a masz potem super dostęp do całości.