Strona 1 z 3
[2.0 ACE 80/90/CoupeB4] temperatura silnika
: 17 lut 2011, 16:34
autor: Michaś
Witam posiadam audi B4 coupe z silnikiem 2.0 16V ACE, mam problem z temperaturą silnika gdy auto jedzie temperatura wynosi 90 stopni natomiast gdy się zatrzymam w krótkim czasie rośnie do 100 stopni po czym włączam na max ogrzewanie aby zbić temperaturę, wentylatory działają włączają się gdy wskazówka lekko przekroczy 100 stopni, termostat wymieniłem układ odpowietrzyłem, będę czyścił układ specjalnym środkiem i zobaczę jaki to da efekt. Zwracam się z prośbą do osób które mają ten sam silnik ACE aby napisały jaką temperaturę mają gdy auto stoi np. w korku lub podczas jazdy, oczywiście rady co może być przyczyną takie stanu będą mile widziane.
: 17 lut 2011, 17:17
autor: piotrek 250279
wetylatory chyba przed setka powinny sie wlaczac .A termostat sie otwiera?Dolny gruby waz od chlodnicy jest goracy?
: 17 lut 2011, 17:28
autor: Motostacja pl
Co do tego kiedy wentylatory powinny się włączać to było już sporo na forum. Teraz dokładnie już nie pamiętam ale na pewno powinno to być przed setką, w graniach 94 stopni.
: 17 lut 2011, 17:33
autor: Michaś
piotrek 250279 pisze:A termostat sie otwiera?Dolny gruby waz od chlodnicy jest goracy?
tak otwiera się jest gorący
Labiel pisze:Teraz dokładnie już nie pamiętam ale na pewno powinno to być przed setką, w graniach 94 stopni
dokładnie to jeszcze raz sprawdzę kiedy się włączają
: 17 lut 2011, 17:52
autor: Lukaszbroz
Miałem ten silnik i była to naprawdę dynamiczna jednostka.
Grzanie się o którym piszesz u mnie również występowało ale już pod koniec żywota silnika i nie miałem okazji zbadać tego problemu. Po awarii podejrzewałem ze siły oporu jakie pojawiały się podczas zacierania korbowodu uruchamiały dodatkowe rezerwy regulacyjne układu aby ustabilizować bieg jałowy. Silnik mając większe opory dostawał więcej paliwa co mogło skutkować wzrostem temperatury. Podobnie ma się sprawa jak załączymy klimę wtedy wiatraki się uruchamiają od razu.
Takie są moje spostrzeżenia. Może trafne albo nie ale dają do myślenia. Masz Coupe wiec zapewne masz zegar ciśnienia w środkowej konsolecie. Jak Ciśnienie na wolnych jest 2.0 bara to poważnie podszedłbym do problemu.
Dla porównania Moje stare PM na wolnych miało 3,5 Bara a na zimnym poza skalą.
: 17 lut 2011, 17:54
autor: piotrek 250279
a od kiedy takie cuda sie dzieja? dlugo masz to autko?
: 17 lut 2011, 22:51
autor: kolczu
Lukaszbroz pisze:
Dla porównania Moje stare PM na wolnych miało 3,5 Bara a na zimnym poza skalą.
To ile powinno mieć ciśnienie na rozgrzanym silniku??? Mówimy o PMce...
: 18 lut 2011, 08:02
autor: Lukaszbroz
Tak jak pisałem moje miało 3,5 bara ale poniżej 2.0 bara to już za mało. Tak piszą w instrukcjach obsługi. To są wartości dla silnika rozgrzanego.
Na zimnym wskazówka była poza skalą wiec dokładnie nie mogę napisać.
: 18 lut 2011, 08:07
autor: chybo101
Lukaszbroz pisze:Tak jak pisałem moje miało 3,5 bara ale poniżej 2.0 bara to już za mało. Tak piszą w instrukcjach obsługi. To są wartości dla silnika rozgrzanego.
Przy jakiej temp. oleju to się liczy.
: 18 lut 2011, 08:16
autor: Lukaszbroz
Wystarczy zobaczyć na ciśnienia załączenia czujników w Audi na odwrocie przy gwincie. Wartość ta wynosi około 1.8 bara +- jakieś grosze także mając 2 bary w układzie jesteśmy prawie na granicy załączenia czujnika i migania lampki.
Poza tym czujnik znajduje się blisko pompy czyli pokazuje tak jakby ciśnienie jakie wytwarza pompa minus opory i spadek ciśnienia w filtrze. Teraz wystarczy sobie wyobrazić jakie ciśnienie jest w najdalej położonym elemencie smarowanym. Podejrzewam ze z 0,4 bara a wymagane jest min 1 bar ciśnienia w układzie.
Kwestia dość sporna ale często omijana przy dyskusji na temat pracy. Raczej nikt nie podważy zdania ze zacierające się układy nie stawiają oporu.
[ Dodano: 2011-02-18, 08:18 ]
Temp oleju na moim wskaźniku nie wychodziła poza 70 stopni (silnik miał 90stopni).
mam gdzieś jeszcze chyba fote którą zrobiłem w czasie drogi tam widać. Co ciekawe lekkie dodanie gazu kierowało wskazówkę na poziom 5bar.
: 18 lut 2011, 19:38
autor: chybo101
Zróbcie test przy 110. Wtedy wychodzą kwiatki.
: 18 lut 2011, 19:46
autor: barto-team
ja mam coupe z tym samym silnikiem i jak jezdze caly czas to mam minimalnie ponizej 90 stopni temperature. hmm w lecie jest raczej na poziomie 90 stopni równych. Co do stania w korkach to raczej mi nigdy temperatura nie wyszła powyżej tej jednej kreski nad 90 stopni. ale dość często gęsto w lato idzie klima więc tempartura też nie wyskoczy mi większa niż 90 stopni. A co do ciśnienia oleju to na zimnym silniku mam 5barów a na ciepłym mam równe 2 bary.
: 18 lut 2011, 20:41
autor: Michaś
Lukaszbroz pisze:Jak Ciśnienie na wolnych jest 2.0 bara to poważnie podszedłbym do problemu.
gdy silnik się zagrzeje ma 2 bary może trochę mniej
piotrek 250279 pisze:a od kiedy takie cuda sie dzieja? dlugo masz to autko?
auto nie dawno kupiłem i w sumie od początku tak się dzieje
: 19 lut 2011, 07:48
autor: Lukaszbroz
barto-team pisze:ja mam coupe z tym samym silnikiem i jak jezdze caly czas to mam minimalnie ponizej 90 stopni temperature. hmm w lecie jest raczej na poziomie 90 stopni równych. Co do stania w korkach to raczej mi nigdy temperatura nie wyszła powyżej tej jednej kreski nad 90 stopni. ale dość często gęsto w lato idzie klima więc tempartura też nie wyskoczy mi większa niż 90 stopni. A co do ciśnienia oleju to na zimnym silniku mam 5barów a na ciepłym mam równe 2 bary.
W manualach piszą że 2.0 bara to ciśnienie graniczne. Jeśli u Ciebie występuje niskie ciśnienie a temp jest w miarę na poprawnym poziomie to zmieniłbym tylko olej na przynajmniej 10W40. Jeśli lejesz do niego 15W40 to tylko katujesz ten silnik i głowice.
: 19 lut 2011, 07:50
autor: piotrek 250279
moze wskazania na zegarach sa bledne,a z silnikiem jest ok wszystko.No naprzyklad te wentylatory ktore wlaczaja sie na prawie 100 stopni,moze one prawidlowo sie wlaczaja tylko zegar wskazuje non stop o 5 stopni wiecej.Niepamietam juz czy czytalem to na forum czy jakis mechanik mi mowil ze z tymi wskazaniami temperatury to jest roznie.A sprawdz przy jakiej temperaturze wedlug twojego wskaznika zaczyna dolni waz od chlodnicy robic sie cieply, tz kiedy termostat sie otworzy